انواع مدل‌های شیک و خاص دیش گاردن | یک باغ مینیاتوری زیبا در خانه تان بسازید


دیش گاردن ها (dish garden) یک باغ مینیاتوری زیبا در خانه شما هستند. دیش گاردن به شما این امکان را می‌دهد که از گیاهان کوچک‌تر در کنار هم لذت ببرید و با چیدمان این گیاهان مینیاتوری در کنار هم یک منظره زیبا خلق کنید. دیش گاردن به گلدانی با دهانه باز و ارتفاع کم اشاره دارد که در آن  گیاهانی مانند کاکتوس و ساکولنت می‌کارند.  شما می توانید دیش گاردن را روی یک میز زیبا قرار دهید و از دیدن آن لذت ببرید.

در ادامه چند مدل دیش گاردن شیک را به شما معرفی می کنیم.

دیش گاردن کاکتوس

دیش گاردن
دیش گاردن کاکتوس

با این دیش گاردن کاکتوس، یک بیابان کوچک و زیبا در خانه خلق کنید.  اگر تعدادی از این گیاهان کوچک و بیابانی دارید؛ آنها را در کنار هم قرار داده و یک دیش گاردن زیبا به وجود بیاورید.

فقط هنگام مونتاژ این گیاهان در کنار هم بیشتر مراقب باشید و از دستکش‌های باغبانی ضخیم استفاده  کنید؛ زیرا تیغ این گیاهان می‌تواند انگشتان شما را زخمی کنند.

دیش گاردن بونسای

دیش گاردن بونسای

درخت فیکوس بونسای در این ظرف زیبای گیاهان می‌درخشد و نظر شما را جلب می‌کند. برای جلوه زیباتر این منظره، فیکوس را با خزه سنبله ترکیب کنید. بهتر است فیکوس را زمانی که خاک روی آن خشک شده آبیاری کنید؛ اما خزه ها در هفته چندبار به مه پاشی نیاز دارند.

برای این دیزاین شما یک ظرف پهن با عمق دو تا پنج سانتی متر می‌خواهید. بهتر است هر چند بار فیکوس را به گونه‌ای هرس کنید که ساختار شاخه آن متناسب با دیش گاردن شما باشد.

بیشتر بخوانید  چادرملو برای 987 نفر شغل ایجاد کرد

دیش گاردن روزت

دیش گاردن روزت

بسیاری از ساکولنت ها این ظاهر را دارند که وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنیم، می‌توان برگ های آن‌ها را شبیه گلبرگ های روی یک گل دید. در اینجا، برگ های بلندتر و نوک تیز گیاه و یک بروملیاد صورتی در مرکز با ساکولنت های زیبا یک تضاد زیبا، ایجاد کرده است.

 

دیش گاردن جنگلی

دیش گاردن جنگلی

با کاشت یک باغچه با بگونیای رنگارنگ، گیاه بنفش و  گورخری این دیش گاردن جنگلی را به وجود بیاورید.  با خلق این ظرف گیاه یک جنگل استوایی کوچک به میز قهوه تان اضافه کنید.

در صورت از ظروف کم عمق، خاک را چند سانتی بالاتر از لبه قرار دهید کنید تا فضا به ریشه ها بدهید. البته به آرامی به آن آب اضافه کنید تا آب سرریز نشود.

دیش گاردن کاکتوس و ساکولنت

دیش گاردن کاکتوس و ساکولنت

از آنجا که این گیاهان می‌توانند هفته ها بدون آب زنده بمانند و گونه های کوچکتر متنوعی دارند؛ گیاهانی مناسب برای دیش گاردن هستند.

شما می‌توانید با ترکیب چند کاکتوس و ساکولنت متنوع با یک تکه چوب و یک یا دو سنگ، این باغچه را دیزاین کنید. فضای کمی بین آن‌ها بگذارید و یک لایه نازک شن ریز به این گلدان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  بدون شک عاشق این مینی ساکولنت‌های زیبا و کیوت می‌شوید

دیش گاردن گیاهان آپارتمانی

دیش گاردن گیاهان آپارتمانی

می‌توانید گیاهان آپارتمانی مورد علاقه‌تان را در ظرف های تزئینی خود قرار دهید و یک دیش گاردن عجیب و غریب بسازید. اگر ظرف شما دارای سوراخ‌های زهکشی نیست، برای جلوگیری از پوسیدگی گیاهان، به مقدار کم به آن ها آب دهید.

بیشتر بخوانید  ببینید | دعوای بهرام رادان و بهاره کیان افشار بالا گرفت

دیش گاردن خاص

دیش گاردن خاص

با این باغ مینیاتوری زیبا، بهار زودتر از همیشه از راه می رسد. این درخت کوچک را با مجموعه‌ای از گل های پیازی کوچک بهاری ترکیب کنید تا یک دیزاین زیبا و رنگارنگ ایجاد شود. هنگامی که دمای بیرون به اندازه کافی گرم شد، می‌توانید آن را بیرون از خانه نگه دارید.

دیش گاردن آبی

دیش گاردن آبی
دیش گاردن آبی

ساخت این باغچه آبی آسان است: به یک ظرف کم عمق و چند گیاه آبی نیاز دارید.. هر هفته باید آب آن را خالی کنید و آب تازه اضافه کنید تا بدون سیستم فیلتراسیون، آب فاسد راکد نشود.

 

مینی دیش گاردن

مینی دیش گاردن

مجموعه ای از خزه ها در کنار گیاهان دیگر این دیش گاردن زیبا را به وجود آورده است. یک سرخس کوچک و یک تکه چوب، بافت متضادی را به وجود آورده که بسیار شیک است. یک ظرف کم عمق برای خزه ها عالی است؛ زیرا آنها به خاک زیادی برای رشد نیاز ندارند.

خزه‌ها را روزانه با آب، تازه غبارپاشی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید