مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اظهارات جنجالی وزیر نیرو درباره مصرف گرایی ایرانی ها و واکنش ها به آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اظهارات اردکانیان وزیر نیرو درباره ایرانیان

دلگرم: وزیر نیرو گفت: تحریم ها متوجه ضعف ما شدند. مصرف همینه ما یک جامعه مصرفی هستیم. چرا چین اینگونه تحریم نمی شود؟ زیرا با یک وعده غذا گرسنگی خود را برطرف می کنند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از مصرف بالای انرژی ایران، گفت: دلیل تحریم شدن ما به خاطر عادت های بد مصرف است، تحریم ها به ضعف ما پی برده اند. مصرف همینه ما یک جامعه مصرفی هستیم. چرا چین اینگونه تحریم نمی شود؟ زیرا گرسنگی خود را تنها با یک وعده غذایی رفع می کنند.»

وی می افزاید: 40 سال وقت داشتیم که از چاه نفت جدا شویم اما نشد. آنها متوجه ضعف ما شده‌اند و مدام از همان منطقه به ما فشار می‌آورند.» از آنجایی که ما بیشتر از میانگین کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته غذا می‌خوریم، بیشتر لباس می‌پوشیم و سرانه فضای زندگی بیشتری داریم، از طرفی احساس ما رضایت و شادی صد در صد است، باید چارچوب های ذهنی خود را اصلاح کنیم.

*سخنان وزیر نیرو در حالی مطرح می شود که توقع مردم ایران برای خوردن یک وعده غذایی، توقعی نادرست و اشتباه است زیرا شکاف درآمدی و هزینه کالری در ایران بسیار بهتر از چین است. (چینی ها در ضریب جینی پایین تر از ایرانی ها هستند و همچنین در شیوع فقر مطلق)

به عبارت دیگر طبیعی است که ایرانی ها بیشتر غذا مصرف کنند و لباس بیشتری بپوشند، زیرا شاخص های کلان اقتصادی ایران با وجود همه جوانب منفی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و اگرچه با مشکلاتی مانند گرانی مواجه هستیم، اما نظام اسلامی کارنامه قابل قبولی دارد. بهبود شاخص های کلان اقتصادی.

بیشتر بخوانید  تبریک های مختلف 13 حسین بدر امیرحسین صدیق و همسرش

جالب ترین موضوع ماجرای اظهارات وزیر نیرو اشاره اوست که می گوید: از طرفی احساس رضایت و خوشحالی ما هم صد است.

البته این موضوع جز در حالت نظرسنجی قابل ارزیابی نیست، اما لازم است به وزیر محترم نیرو توصیه شود که همین سخنان را در جلسه کمیته دولت و در ستاد مشترک دولت و اصلاح طلبان مطرح کنند. که دوستانش با وجود همه این شاخص ها; نگویید ایرانی ها گرسنه اند و وضعیت اقتصادی ایران غیرقابل قبول است! بنابراین احساس شادی در جامعه ایرانی بیشتر احساس می شود.

اظهارات اردکانیان در حالی است که مصطفی تاج زاده پیشتر گفته بود همه گرسنه ایم

واکنش المیرا شریفی مقدم مجری شبکه خبر در واکنش به اظهارات وزیر نیرو

المیرا شریفی مقدم گوینده شبکه خبر در واکنش به اظهارات وزیر نیرو در توییتی نوشت:

شریفی مقدم در توییتر خود نوشت:
قدیم می گفتند صبحانه را تنها بخور، ناهار را با دوستت بخور، شام را به دشمن بده!
اینکه قولی با وزیر نیرو بوده!


اظهارات اردکانیان درباره ایرانی ها، اظهارات وزیر نیرو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *