مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

Refleghiri روشی برای از بین بردن رنگ موهای زرد و نارنجی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یکی از اقداماتی که خانم ها برای زیباتر و جذاب تر شدن ظاهر خود انجام می دهند رنگ آمیزی مو است که گاهی اوقات نتایج غیرمنتظره ای به همراه دارد و افراد از رنگ موهای خود ناراضی هستند و به دلیل داشتن سایه و رنگ های مختلف ظاهر می شوند و مشکل دارند. در همین راستا سعی داریم در این مقاله برای راهنمایی و آگاهی شما، نحوه رفع موهای زائد را به شما آموزش دهیم.

آموزش رفع موهای زائد

به طور کلی باید گفت که رنگ کردن مو یک حرفه کاملا تخصصی است که اصول و تکنیک های منحصر به فرد خود را دارد و بهتر است در صورت امکان توسط افراد ماهر در این زمینه انجام شود تا مشکل خاصی برای شما پیش نیاید. زیرا گاهی اوقات پس از سفید کردن تن رنگ مورد نظر آنها نیست و تن زرد یا نارنجی می تواند بیش از حد باشد که با استفاده از تکنیک حذف موهای زائد می توان این مشکل را برطرف کرد.

پس از اتمام دکلره و رنگ کردن و مخلوط کردن موها، بسته به مدل رنگ مو، ممکن است موها بیش از حد قرمز یا زرد شوند. بهترین و راحت ترین راه برای از بین بردن رفلکس های آزاردهنده موهای رنگ شده، حمام رنگی است که شبیه حمام مو با شامپو است، البته این روش به مواد شوینده مانند شامپو نیاز دارد. در واقع آرایشگر با کمک رنگ های خنثی، تنوع و رنگ های پودری سعی می کند زردی مو را برطرف کند تا در نتیجه این کار به رنگ موی دلخواه برسد.

بیشتر بخوانید  حفاظت از پوست و مو + پیشنهادات ویژه


 اپیلاسیون

این روش برای دو منظور استفاده می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.


حذف رشته های اضافی و مزاحم موهای رنگ شده با استفاده از رنگ های خنثی کننده:

برای از بین بردن لکه های مزاحم رنگ مو از موهای دکلره شده یا رنگ شده، بسته به سایز مو، دو تا چهار سانتی متر رنگ خنثی کننده را با سه برابر اکسیدان ترکیب کنید. درجه اکسیدان بسته به مدل مو متفاوت است. از Okidant 6 برای موهای سفید شده یا آسیب دیده و Okidant 9 برای موهای رنگ شده استفاده کنید.
رنگ خنثی سازی نیز با رنگ های موجود مشخص می شود. به عنوان مثال، اگر موهای شما زرد است، از رنگ بنفش برای خنثی کردن آن استفاده کنید. به این ترتیب رنگ را با اکسیدان 3 برابر ترکیب کنید و پوست سر را به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. در حین کار باید مدام موها را چک کرد و بلافاصله پس از از بین رفتن زردی اضافی، رنگ را خیلی سریع از روی موها بشویید زیرا اگر مدت زیادی روی مو بماند، بنفش می شود.


افزایش شدت رنگ موهای رنگ شده:

دومی زمانی استفاده می شود که موهای رنگ شده تیره تر و روشن تر از حد انتظار باشد. مثلاً شخصی دوست دارد موهایش قرمز و روشن باشد. به این ترتیب رنگ قرمز را باید با 3 برابر اکسیدان مخلوط کرده و حمام رنگی درست کرد. ترفند رنگی حمام راهی عملی برای از بین بردن رنگ های زرد و نارنجی از موهای رنگ شده است.


رفع موهای زائد چیست؟


استفاده از شامپو نقره ای

بیشتر بخوانید  با این 4 راهکار کبودی و التهاب اطراف چشم را بعد از کاشت ابرو از بین ببرید

این شامپو گزینه ای مناسب برای خانم هایی است که موهای خود را دکلره، رنگ، آمبره و هایلایت می کنند و تن زرد دارند. بهتر است بدانید موهای رنگ شده پس از چند روز زرد می شوند. این نوع محصول با استفاده از رنگدانه بنفش شامپو، انعکاس های زرد رنگ کل مو را از بین می برد و تناژهای زرد باقیمانده رنگ را خنثی می کند و حالتی بسیار نرم به مو می بخشد.

باید بخوانید:

اگر می خواهید رنگ موی بلوند استخوانی بدون زردی داشته باشید، می توانید موهای خود را تا سطح 8 و 9 روشن کنید و سپس با این شامپو بشویید. به این ترتیب می توانید با پاک کردن رنگ مو، موهای خود را به رنگ دلخواه تغییر دهید. به همین دلیل دیگر لازم نیست موهای خود را رنگ کنید زیرا استفاده از این شامپو شما را به رنگ مورد نظر نزدیک می کند. به این ترتیب برای استفاده از شامپو سیلور کافیست کمی شامپو به موهایتان بزنید سپس ماساژ دهید و پس از کف کردن با آب ولرم آبکشی کنید.


حفظ ثبات رنگ ها در برابر زردی

پس از روتوش و رسیدن به نتیجه دلخواه، ماندگاری آن رنگ برای شما اهمیت زیادی پیدا می کند. برای تثبیت رنگ مورد نظر از یک هفته تا حدود 10 روز بعد از رنگ کردن، موها را رنگ کنید تا رنگ مو ثابت شود. رنگ کردن مو باید در آن دوره انجام شود زیرا بعد از 15 تا 20 روز رنگ کردن بی فایده است. به این ترتیب برای رسیدن به رنگ قبلی باید دوباره موهای خود را کاملا رنگ کنید.

بیشتر بخوانید  داشتن پوست سالم با این تذکرها


آموزش رفع موهای زائد

نکات مهم و اساسی بعد از ریفریمینگ

مانند سایر تکنیک ها و روش های آرایش مو، پس از اپیلاسیون نیز لازم است به نکات مراقبتی مختلفی توجه شود که در زیر فهرست کرده ایم.

پس از برداشتن مو، حتما از شامپوهای بدون سولفات، پارابن و سیلیکون برای شستن موهای خود استفاده کنید.
برای افزایش ماندگاری رفلکس از کراتینه های مخصوص این ناحیه استفاده کنید.
برای افزایش ماندگاری اثرات بعد از رفع موهای زائد، بهتر است اجازه ندهید موهایتان با رطوبت و آب استخر تماس پیدا کند.
موهای شما پس از درمان نباید مستقیماً با نور خورشید تماس داشته باشد.
برای اینکه رفلکس طولانی مدت باشد، حتما هفته ای یکبار از ماسک خاویار استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *