quid 19 و آموزش عالی ؛ ادامه آموزش بعد از تاج



ایسنا / اصفهان در این پنل مجازی که توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شده است ، چالش ها و فرصت هایی که در همه گیری تاج در آموزش عالی وجود دارد و لزوم شناسایی چالش ها ، نوشتن سناریوها و اجرای استراتژی ها برای ایجاد آینده بهتر و ایجاد شرایط ، بحث شده است. در دوران پس از تاجگذاری مورد پسندتری قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، به مناسبت هفته آموزش ، امروز (چهارشنبه ، 7 ژوئیه) یک پنل مجازی با عنوان “19 و آموزش عالی؛ ادامه تحصیل در دوره بعد از تاج “با حضور علی اکبر هاگدوست – معاون آموزشی وزارت بهداشت ، طاهره چنگیز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، محمدرضا صبری – معاون رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی در اصفهان ، عظیم میرزاده – عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، نیکو یمانی – مدیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مرکز تحقیقات و توسعه آموزش پزشکی و آرش نجیمی – رئیس آموزش مجازی مرکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد چالش ها و فرصت های پس از همه گیری تاج در سیستم آموزش عالی بحث می کند.

با توجه به سخنرانان حاضر در این برنامه ، پانل “Covid 19 و آموزش عالی؛ ادامه تحصیل در دوران پس از تاج مقدمه ای برای سیستم آموزش عالی خواهد بود و انگیزه تحقیقات بیشتر برای شناسایی چالش ها ، نوشتن سناریوها و اجرای استراتژی هایی برای ایجاد آینده بهتر و شرایط بهتر در دوران پس از تاج است.

نیاز به برنامه ریزی آموزش عالی در دوره بعد از تاج

علی اکبر حکدوست – معاون آموزشی وزارت بهداشت وی در این برنامه بابیان اینکه بسیاری از موارد تحت تأثیر بیماری همه گیر تاجگذاری قرار گرفته اند که تاکنون مشاهده نشده است ، اظهار داشت: قبل از همه گیری تاجگذاری مواردی وجود داشت که ایجاد آنها کمی دشوار بود و به عنوان آموزش مجازی کار نمی کرد اما تاج ایجاد کرد فرصتی برای مداخله ما

بیشتر بخوانید  تمیز کردن آشپزخانه را از کجا شروع کنیم؟ ترفندهای کاربردی

به گفته وی ، این تغییرات و اجبار بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه ریزی را ایجاد کرده است.

تأکید بر تأثیر بر همه عناصر دانش

محمدرضا صبری – معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی همچنین به تأثیر کووید در آموزش عالی اشاره کرد و گفت: تأثیر اپیدمی در آموزش عالی در اپیدمی اخیر ناگهانی بود و در بیشتر موارد برنامه ای جز تلاش برای ادامه کلاس از راه دور وجود نداشت.

وی به وقفه در سیستم آموزش بالینی اشاره کرد و گفت: در آموزش بالینی ترس از عفونت و ترس از مواجهه با بیماری جدید و قطع در آموزش بسیاری از گروه های بالینی مشکل بزرگی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه اثرات آن در کوتاه مدت قابل مشاهده است و باید در میان مدت و بلند مدت منتقل شود ، گفت: نیاز به تحقیقات و تأثیرات بیشتر بر روی دانشجویان ، معلمان ، آموزش عالی وجود دارد. و آموزش عالی به طور کلی بیشتر صحبت می کند

به گفته صبری ، استراتژی اصلی ادامه تحصیل است ، در حالی که کمیت و به ویژه کیفیت را حفظ می کند ، و اثرات فعلی و احتمالی آینده باید پیش بینی شده و به طور فعال مورد توجه قرار گیرد.

نیاز به تبدیل تهدید تاج به یک فرصت

طاهره چنگیز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان “فرصت های ایجاد شده در آموزش عالی بسیار زیاد است ، اما اگر این فرصت ها به خوبی درک شود و تهدیدات براساس روش های علمی به فرصت تبدیل شوند ، می توانیم از این دوره به خوبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید  افزایش اخیر نرخ ارز ناشی از یک اتفاق سیاسی و ناپایدار است

وی بابیان اینکه ما در این بحران با دیدگاه مثبت و فرصت های زیادی روبرو هستیم ، همه گیری کووم را آتشی دانست که بر سر عادت ها و روابط مردم در سرتاسر جهان ریخته است ، و گفت:. “

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، این آتش سوزی باید به عنوان مقدمه ای برای تغییر استفاده شود و وای بر هر کسی که در آتش بیفتد و نیمه سوخته و نیمه خام باشد. بنابراین لازم است تهدیدها به فرصت تبدیل شود و لازم است با استفاده از ابزارهایی مانند تفکر خلاق ، کمین برای تغییر ، رویکرد استراتژیک برای مشکلات و مشاوره در این راستا گام برداشته شود.

عظیم میرزاده – عضو دانشکده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به پیش شرط ها و اصول تحقق این آینده ، با بیان اینکه با چشم اندازهای مختلف آینده روبرو هستیم که باید برنامه ریزی شوند و نمی توانیم صرفاً آنها را نادیده بگیریم ، گفت: ما باید برنامه ریزی کنیم. آینده مطلوب بر اساس این اصول. “

شما باید از کیفیت آموزش مراقبت کنید

هم نیکو یمانی – مدیر مرکز تحقیق و توسعه آموزش پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی با تأکید بر لزوم استفاده از راهکارهایی که باید در سطح ملی اتفاق بیفتد ، افزود: این راهکارها تغییراتی ایجاد می کند و ما را به سمت دستیابی به شرایط مطلوب پس از تاج هدایت می کند.

یامانی عناصری را که سیستم آموزش و پرورش باید در برنامه ریزی ها ، دانش آموزان ، معلمان ، کارکنان ، برنامه های درسی و منابع در نظر بگیرد ، بیان کرد و گفت که موسسات آموزشی نیز باید از این فرصت برای پیشرفت نتایج مبتنی بر شواهد ، از جمله برنامه ریزی مناسب استفاده کنند. کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است. همه گیری ایجاد شده برنامه ریزی را برای م evenسسات آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار کرده است.

بیشتر بخوانید  بررسی قیمت کالاهای اساسی در ماه گذشته/کدام کالا بیشتر گران شد؟

به گفته این استاد دانشگاه در زمینه هایی مانند پایداری ، تسلط بر استفاده از سیستم های مجازی و … کار باید به طور مداوم انجام شود و اگرچه Pandemic به توسعه روش های نوین و انعطاف پذیر آموزش مجازی کمک کرده است ، اما باید در مورد کیفیت آموزش دقت شود.

پنل “Coveid 19 و آموزش عالی؛ ادامه تحصیل در دوره بعد از تاج “، چرخشی به سیستم آموزش عالی است

آرش نجیمی – رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی همچنین این پنل را تلنگر به سیستم آموزش عالی در سطح ملی خواند و گفت: “ما باید درک کنیم که فرصت ها محدود هستند و اگر برنامه ریزی مناسبی برای ساختن آینده بهتر و استفاده از تجربیات به دست آمده در این مدت نداشته باشیم ، ما ضرر خواهیم کرد “ما بدون مراقبت رها خواهیم شد.

او معتقد است که اگر از این تجربه استفاده نکند ، فقط پشیمان خواهد شد. وی با جمع بندی سخنان ارائه شده در این پنل گفت: “ما باید به فرصت ها بیندیشیم و سناریوی مورد نظر را طراحی کنیم و از استراتژی های مناسب طرفین استفاده کنیم. “از جهان پیشرفته عقب نمانید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید