هفت سال پیش در عراق، گروهی از سربازان آمریکایی تصمیم گرفتند یکی از کمیابترین ایتالیاییها را با ابعاد 4×4 منفجر کنند. لامبورگینی LM002.
در حالی که هیچکس از مرگ یکی از خودروهای شخصی ناراحت نشد، حتی خود عدی حسین (یکی از پسران صدام حسین)، دنیای علاقه مندان به خودروهای عجیب و غریب غرق در درد شد.
اما حدود یک ماه دیگر، نسخه زنده تر از این سوپرتراک در حراج RM به نمایش گذاشته خواهد شد. LM002 احتمالاً یک خودروی گران قیمت در نمایشگاه خواهد بود. هم به خاطر موتور شکارچی V12 و هم به دلیل نشانه های شاسی جدید این شرکت یعنی Orosa که باید در سال 2017 ارائه شود.
این LM002 مدل سال 1989 است و در ابتدای عمر خود قیمت اولیه آن 120 هزار دلار بود. مبلغ را اگر به دلار فعلی حساب کنیم حدود 250 هزار دلار است.
در حال حاضر، قیمت معمول LM002 حدود 95000 دلار است. اما مدل 1989 که در اینجا می بینید اخیراً با قیمت 122000 دلار تغییر کرده است و احتمالاً این رقم در حراجی حتی بیشتر از این خواهد بود.
جین 3075 کیلوگرمی اکنون دو برابر سریعتر (0-6.96 کیلومتر در ساعت در 7.7 ثانیه) نسبت به رنج روور قابل مقایسه در روزهای فعلی عمر خود است و همچنین فاصله کمتری با بسیاری از سدان ها دارد. توقف های فشرده
این خودرو با موتور 2.5 لیتری Kontek V12 در جلو، گیربکس 5 سرعته دستی، دیفرانسیل دو سرعته و لاستیک های تقویت شده با پهنای 345 پیرلی با کولار عرضه می شود. لامبورگینی LM002 تقریباً سه دهه قبل از ظهور شاسی بلندهای 12 سیلندر مانند آئودی K7 V-12 TDI و مرسدس G65 AMG در صحنه بود. تنها این خودرو بخشی از تاریخ تولید خودرو را دارد.
در میان کلکسیونرهای مدرن، این خودرو چندان جذاب نیست. رابرت ماهیر که مالک شرکت توفال در واشنگتن است، LM002 قرمز رنگ را در ماه سپتامبر فروخت زیرا افزایش قیمت لازم را ندید.
علاوه بر این، یافتن قطعات مرتبط مشکل است و سرویس آن نیز دردسرساز است. بنابراین رانندگی با LM002 همیشه یک خطر در جاده خواهد بود.
این خودرو در ابتدای زندگی اش نیز با مشکلاتی مانند خرابی های الکترونیکی، کلاچ و همچنین پر شدن مخزن 6.76 گالنی مواجه شد.
LM002، یک لامبورگینی ساده از سال 1989
مدلی که ماهیر داشت احتمالا یکی از LM002 های خوش شانس بود. این خودروها در مقایسه با مدل های دو ساله خود دارای ویژگی هایی مانند انژکتور سوخت، کمپرسور تهویه مطبوع و بهینه سازی های متعددی هستند که رانندگی با این هیولای 444 اسب بخاری را آسان تر می کند.
ماهیر خودش تعمیراتی کرد و در این زمینه اشتباهاتی مرتکب شد. البته در 18 سال فقط 16000 کیلومتر را طی کرد.
مانند تمام لامبورگینی های قبل از آئودی LM002، LM002 تقریباً سنت آگاتا را تا مرز ورشکستگی پیش برد. نمونه اولیه یوزپلنگ 1977 که توسط یک پیمانکار دفاعی آمریکایی طراحی شد، نتوانست فرماندهان نظامی را در نمایشگاه خودرو ژنو تحت تاثیر قرار دهد.
موتور کرایسلر V-8 در وسط، توازن قدرت لامبورگینی را بر هم زد و یک سال بعد، بوآمو به دلیل سرمایه گذاری در پروژه چیتا به جای M1، روابط خود را با این شرکت قطع کرد.
اما نسخه اصلاح شده LM001 در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 1981 ارائه شد. سپس، پس از مدتی، LM002 متولد شد. جدیدترین مدل های LM در ایالات متحده با موتور 492 اسب بخار V12 Diablo در دسترس هستند. وقتی Urus معرفی شد، مالکان LM002 ممکن است بیشتر در مورد ارزش خودروهای خود بدانند.