K; دریاچه ای در قلب لرستان


سلام جدید – خدمات گردشگری: دریاچه فیروزه ای ک نگین در شهرستان خرم آباد با چشم اندازی زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی استان لرستان است. کیو (Lori Sarao Kiio) دریاچه ای طبیعی است که در شمال غربی هورم آباد واقع شده است. این دریاچه که یکی از دریاچه های طبیعی شهر ایران است، زیستگاه مناسبی برای آبزیان و پرندگان بومی و مهاجر بوده و با داشتن امکانات تفریحی و شهربازی و مناظر طبیعی متعدد، یکی از مهم ترین آن ها محسوب می شود. مکان ها دور و بر. از مناطق گردشگری خرم آباد محسوب می شود.

دریاچه K همانطور که تصور می کنید خارج از شهر خرم آباد نیست، اما در مرکز و قلب شهر خرم آباد واقع شده است و برای بازدید از این دریاچه زیبا لازم نیست شهر را ترک کنید و مسافت زیادی را طی کنید. . حتی دریاچه K نیز رکورددار است زیرا تنها دریاچه ایران است که در بافت شهری ایجاد شده است. لازم است بدانید که آب دریاچه کیو از چشمه تامین می شود. نام دریاچه نیز یک کلمه لری به معنی “آبی” یا “آبی عمیق” است. این دریاچه به دلیل شفافیت آب و وجود گونه های گیاهی خاص نام خود را به خود اختصاص داده است.

K;  دریاچه ای در قلب لرستان

این دریاچه مکانی زیبا برای خانواده ها و جوانان برای لذت بردن از قایق سواری و ورزش های آبی است. دریاچه ک به هرم آبادی و زاینده رود به اصفهان است. ک مانند سی و سه پل که یکی از مهم ترین دیدنی های اصفهان است، زیباترین جاذبه گردشگری خرم آباد به شمار می رود و همین شلوغی و شور و شوق را می توان در اطراف سی و سه پل اینجا دید. تنها شهر . دریاچه در ایران است. با طرح انتقال آب از سرچشمه گلستان به دریاچه ک، دوام بیشتری داشت و در نیم فصل خشک نمی شود. در خرداد 1391، ساکنان خرم آباد با تشکیل زنجیره انسانی دور سر این دریاچه از استفاده بهینه از منابع آبی ایران حمایت کردند.

بیشتر بخوانید  تغییرات آب و هوایی باعث می شود گیاهان در برابر بیماری ها آسیب پذیرتر شوند

K;  دریاچه ای در قلب لرستان

داستان دریاچه

تا قبل از سال‌های 1354 و 1355 خورشیدی در محل کنونی این دریاچه چشمه‌ای به نام سراب ک وجود داشته و اکنون بیشتر آب دریاچه از این چشمه واقع در شمال شرقی آن تامین می‌شود. دریاچه فعلی در سال های 1354-1355 و در زمان شهرداری علی محمد ساکی ساخته شده است. ساکی و مسئولان شهرداری خرم آباد پس از بررسی دریاچه و اطراف آن، با اقدامات گسترده ای شامل ساخت، شکل گیری و استانداردسازی دریاچه به شکل کنونی آن، یعنی ساخت دریاچه در چند سال، شروع به تکمیل آن کردند. در اطراف دریاچه هتل توریستی و امکانات تفریحی مانند زمین بازی وجود داشت. تا سال 1388 آب دریاچه در پاییز خشک شد اما از همان سال با احداث شهرداری منبع دائمی آب گلستان که در زیر قلعه فلک الفلک قرار دارد به این سمت هدایت شد. دریاچه . این دریاچه و دریاچه در حال حاضر در تمام فصول پر آب است.

آب دریاچه از کجا می آید؟

آب این دریاچه از چشمه مخمل کوه در کوه گلستان و همچنین از طریق چشمه کف دریاچه تامین می شود. محل این دریاچه در گذشته سرچشمه سراب ک بوده و در حال حاضر بیشتر آب دریاچه از این منبع واقع در شمال شرقی آن تامین می شود.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه کیو

اگرچه بازدید از دریاچه کیو در هر زمانی از سال جذاب و دیدنی است، اما زیبایی دریاچه کیو در بهار و تابستان که طبیعت زنده می شود و شروع به رشد می کند، چند برابر می شود. اگر در زمستان و پاییز از دریاچه کیو دیدن کنید، مناظر رنگارنگ پاییزی و پرندگان مهاجر زیبا را خواهید دید.

بیشتر بخوانید  هنگام استفاده از ماسک به این نکات توجه بفرمایید! / فیلم -

K;  دریاچه ای در قلب لرستان

ویژگی های تفریحی

کیو در کنار پارکی به همین نام قرار دارد، بنابراین امکان پیک نیک و باربیکیو نیز وجود دارد و از دو سه ساعت نشستن در پارک و تماشای دریاچه با فواره لذت خواهید برد. اما ورزش های آبی حرف اول را در اینجا می زنند. مانند دریاچه های دیگر، در این دریاچه نیز می توان قایق سواری کرد. همچنین می توانید با قایق های پدالی و موتوری رانندگی کنید. اسکی روی آب نیز در این دریاچه امکان پذیر است. اسکی روی آب و شاتل سواری (یک سر طناب را بگیرید و قایق دور دریاچه کشیده می شود) قایق موتوری (بالاتر از سطح آب هستید) یکی از فعالیت های آبی در این دریاچه است.

موقعیت جغرافیایی

این دریاچه در مرکز شهر خرم آباد در بلوار جام جم واقع شده است. وارد بلوار زند شوید، سپس در خیابان ولیعصر یا بلوار ولایت پیاده روی کنید تا به میدان K برسید، سپس وارد بلوار جام جم شوید. یا از خیابان ساحلی خرم آباد، میدان مادر، دریاچه ک.

K;  دریاچه ای در قلب لرستان

ویژگی های گردشگری

شهرستان خرم آباد دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است که از جمله آنها می توان به قلعه فلک افلاک، برج آجری، پل شکسته، گرداب سنگی، بهشت ​​سنگ و دریاچه ک اشاره کرد.

<п>اعلامیه K; دریاچه ای در قلب لرستان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید