Dynamite با سانسور و Corona چه کرد؟


فیلم های دینامیت و سانسور و تاج

MeetNews حمزه صالحی فیلمنامه فیلم کمدی Dynamite را به همراه شیما محمدبیگی نوشت.

فیلمنامه نویس با مسعود اطیابی در فیلم های «سولو» ، «تگزاس» و «دینامیت» همکاری کرده است. در گفتگوی پیش رو ، او درباره طرح اصلی “Dynamite” ، نحوه نگارش فیلمنامه و رضایت تماشاگران از تماشای فیلم صحبت می کند.

* چه زمانی فیلمنامه Dynamite را نوشتید؟

من این طرح را حدود سه سال پیش نوشته بودم ، اما از ترس ممیزی ، هیچ کس مایل به همکاری نبود تا اینکه مسعود اطیابی آمادگی خود را اعلام کرد و دو یا سه بار فیلمنامه به ارشاد رفت و با تصحیح بازگشت ، اما هنوز بعد از تولید. ، سه سال دیگر در ممیزی های راهنمایی شرکت کردیم ، تا اینکه سرانجام فیلم “پروانه” به نمایش درآمد.

* از روند همکاری با کارگردان بگویید ، چقدر فضای تعامل و گفتگو وجود داشت؟

وقتی تصمیم گرفتیم فیلمنامه را بنویسیم ، من در قبرس بودم و سپس از طریق شیما محمدبیگی با مسعود اطیابی تماس تصویری داشتم. کار نویسندگی در چند ماه به پایان رسید و سپس روند رهبری آغاز شد.

معامله با شیما محمد بیجی چگونه بود؟ آیا فیلمنامه نهایی نتیجه نظرات شما محمد بیجی و مسعود اطیابی است؟
بله ، ما در جلسات مختلف خط اصلی داستان و نظرات خود را مورد بحث قرار داده ایم. ما در مورد سکانس ها صحبت کردیم و با مشورت مسعود اطیابی تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کردیم و پس از بررسی هر سکانس ، فیلمنامه نهایی را نوشتیم.

* از خروجی ویدئوی کار راضی هستید؟

سناریو حدود 40 different با آنچه برای ممیزی آزمایش می شود متفاوت است. در طرح فیلم برای تماشاگران ، تا حدودی گریزان است و تولید جدید مسیر مشخصی ندارد و فقط یک شوخی است و این به کار آسیب زیادی وارد کرد.

بیشتر بخوانید  آیت الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان اسماعیل‌زاده زنجانی را تسلیت گفت

فیلمنامه قبل از کار خوب پرداخت می شد و ما برای همه شخصیت ها تغییر شخصیت داشتیم و حتی پایان فیلم ، که در آن همه شخصیت ها تا حد زیادی موافق هستند ، سانسور شد. اما در نهایت ، فیلم با وجود شرایط عروق کرونر تاکنون ساخته شده است.

* با همه ممیزی ها ، این فیلم در زمینه همه گیری تاج از مرز 7 میلیارد فروش گذشت و در واقع “دینامیت” تنها فیلم پس از طغیان تاج است که توانست تماشاگران زیادی را در سینماها به خود جلب کند. آیا انتظار چنین میزان مصرفی را داشتید؟

Dynamite واقعاً یک استثنا بود که توانست فروش بسیار بالایی را در 50٪ به دست آورد. با این حال ، باید در نظر داشت که اگر ما در شرایط کرونا نبودیم ، قیمت بلیط 50،000 تن بود که فروش فیلم را دو برابر می کرد.

علاوه بر این ، بسیاری از تماشاگران به دلیل ترس از تاج و تبلیغات اغراق آمیز منفی برای سینما ، که محیط سالمی نسبت به جاهای دیگر ندارد ، درصد فروش فیلم را کاهش دادند. با تمام این تفاسیر و این واقعیت که Dynamite تبلیغات رسانه ای خاصی نداشت ، اما توانست فروش خوبی را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید