Bipoli و توقف رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان


Bipoli و توقف رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان

رتبه بندی معلمان یکی از برنامه هایی است که بر اساس تحصیلات باقی مانده است که هنوز در سفرهای متعدد وزرا و نمایندگان مجلس به اجرا درنیامده است.

این طرح که انتظار می رفت سرانجام پس از حدود یک دهه تغییر در سال جاری اجرایی شود ، هنوز در مراحل ابتدایی است ، اگرچه این طرح در طول این سالها و پس از مدتها وعده و وعیدها گامی رو به جلو برداشته است. راه او به پارلمان است ، اما هنوز زمان اجرای آن فرا نرسیده است.

اهداف رتبه بندی چهره های فرهنگی نادیده گرفته شده در میان دستگاه های مربوطه
همانطور که روند پیشرفت و تصویب این طرح نشان می دهد ، سیستم رتبه بندی مشاغل معلمان ، ارزیابی صلاحیت حرفه ای و ایجاد سیستم حقوق و دستمزد از جمله وظایف سند تحول اساسی آموزش و پرورش ، سیاست های کلی تحول در سیستم آموزشی است. و قانون برنامه پنج ساله توسعه ششم. اجرای پارلمان ، دولت و آموزش های انجام شده توسط مرکز تحقیقات مجلس نشان می دهد که این مفاهیم در مرحله اجرا ممنوع نشده است.

بر اساس قوانین و مقررات مختلف از سال 2004 ، اجرای “رتبه بندی” ، “ارزیابی صلاحیت” و “سیستم پرداخت معلم” برای مدت معینی به دولت (آموزش و پرورش) واگذار شده است ، اما در مطلوب و مورد نظر اجرا نشده است. تا مارس 2016 ، به منظور انجام تعهدات مندرج در ماده (63) قانون برنامه پنج ساله توسعه ششم ، سیاست های مشترک ایجاد تغییر در سیستم آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مجلس ارائه شد.

بیشتر بخوانید  هشدار کلاهبرداری در شبکه شاد! | مراقب افراد سودجو باشید!

نکته اصلی در استفاده از رتبه بندی معلمان ، ارتقاء توانایی ها و انگیزه آنهاست ، که تابعی از برقراری عدالت خارجی است قبل از اینکه تحت تأثیر عادلانه رتبه بندی و توزیع صحیح امتیازها بین معلمان با رتبه های مختلف قرار گیرد. عدالت داخلی) به عبارت دیگر ، تا زمانی که عدالت خارجی در سیستم پرداخت معلم وجود نداشته باشد ، رتبه داخلی آنها تأثیر بسیار کمی خواهد داشت و نمی تواند به اهداف تعیین شده دست یابد. بنابراین توجه به برقراری عدالت خارجی یک ضرورت است.

مراحل پایانی برای رتبه بندی معلمان
در ششم اسفند ، لایحه جدید رتبه بندی معلمان تصویب و تقدیم مجلس شد که قرار بود در فروردین 94 برای معلمان اجرا شود ، اما این طرح نه تنها به فروردین 94 نرسید ، بلکه تا کنون در مجلس معلق بود.

1-2 ماه طول می کشد تا لایحه رتبه بندی معلمان در پارلمان به رای گذاشته شود ، اما همانطور که علی الهیار ترکمان ، معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش گفت: “سال گذشته ، لایحه رتبه بندی معلمان با کمک دولت تهیه و ارسال شد به مجلس ” در این راستا ، ما به بهبود کیفیت آموزش و انگیزه معلمان در روند آموزش و پرورش ، همراه با سیستم پرداخت ، توجه می کنیم.

وی گفت: به دلیل این شرایط ، هیچ منبع درآمدی وجود ندارد و کار مشکل بود ، البته رایزنی هایی برای اجرای آنچه در شأن فرهنگیان است ، در حال انجام است.

امکان تأمین مالی رتبه بندی وجود دارد
علی رغم تلاش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان ، کاسم احمدی لاشکی ، قانونگذار و نماینده وزارت آموزش و پرورش ، به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که این بودجه برای رتبه بندی در مجلس امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  کره رو خوشگل فریزری کن! | ترفند بسته بندی کره به قطعات متناسب +ویدئو

وی با اشاره به اینکه دولت این لایحه را به مجلس فرستاده است و پارلمان این اختیار را دارد که در آن تغییراتی ایجاد کند ، گفت: ما همچنین در جلسات بررسی لایحه رتبه بندی شرکت کردیم ، زیرا مسئولان آموزش و پرورش و کمیته آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه مراقبت های لازم را انجام دادند. ..

احمدی لشکی افزود: بر اساس آنچه برنامه و سازمان بودجه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته اند اعتبار کافی برای اجرای طرح وجود نخواهد داشت و امیدواریم مجلس دستور رتبه بندی معلمان را صادر کند.

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش گفت: میزان بودجه مورد نیاز برای رتبه بندی از نظر نمایندگان مجلس 50 هزار میلیارد تن است و همزمان وام مورد نیاز اولیه 3 هزار تن نیز برآورده می شود.

وی گفت: “همانطور که بودجه آموزش و پرورش سال گذشته 140 درصد افزایش یافت ، امسال نیز مجلس می تواند به اجرای برنامه رتبه بندی کمک کند.”

با وجود این ، اگرچه کمبود اعتبار مانع اصلی اجرای برنامه رتبه بندی است ، اما نباید عامل و مبنای م anotherثر دیگری برای اجرای این طرح باشد که به عنوان یک تجزیه ناپذیری برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته می شود. بین ارزیابی عملکرد و شایستگی. رویکرد مبتنی بر شایستگی ، پیوند کاربرد این قانون با بودجه سالانه ، عدم امکان دستیابی به رتبه 5 برای معلمان (معلمان-دانش آموزان) با 30 سال سابقه کار ، گنجاندن نادرست سالها تجربه و درجه به عنوان عوامل شایستگی تعیین کننده شایستگی از معلمان موجود یک آزمون ، تعیین نادرست سقف برای دستیابی به نمرات و عدم امکان دسترسی به کلاس 4 و 5 برای همه معلمان کشور حداقل برای 4 سال آینده به راحتی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید