Bipoli و توقف رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان


Bipoli و توقف رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان

رتبه بندی معلمان یکی از برنامه هایی است که بر اساس تحصیلات باقی مانده است که هنوز در سفرهای متعدد وزرا و نمایندگان مجلس به اجرا درنیامده است.

این طرح که انتظار می رفت سرانجام پس از حدود یک دهه تغییر در سال جاری اجرایی شود ، هنوز در مراحل ابتدایی است ، اگرچه این طرح در طول این سالها و پس از مدتها وعده و وعیدها گامی رو به جلو برداشته است. راه او به پارلمان است ، اما هنوز زمان اجرای آن فرا نرسیده است.

اهداف رتبه بندی چهره های فرهنگی نادیده گرفته شده در میان دستگاه های مربوطه
همانطور که روند پیشرفت و تصویب این طرح نشان می دهد ، سیستم رتبه بندی مشاغل معلمان ، ارزیابی صلاحیت حرفه ای و ایجاد سیستم حقوق و دستمزد از جمله وظایف سند تحول اساسی آموزش و پرورش ، سیاست های کلی تحول در سیستم آموزشی است. و قانون برنامه پنج ساله توسعه ششم. اجرای پارلمان ، دولت و آموزش های انجام شده توسط مرکز تحقیقات مجلس نشان می دهد که این مفاهیم در مرحله اجرا ممنوع نشده است.

بر اساس قوانین و مقررات مختلف از سال 2004 ، اجرای “رتبه بندی” ، “ارزیابی صلاحیت” و “سیستم پرداخت معلم” برای مدت معینی به دولت (آموزش و پرورش) واگذار شده است ، اما در مطلوب و مورد نظر اجرا نشده است. تا مارس 2016 ، به منظور انجام تعهدات مندرج در ماده (63) قانون برنامه پنج ساله توسعه ششم ، سیاست های مشترک ایجاد تغییر در سیستم آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مجلس ارائه شد.

بیشتر بخوانید  آیا رقم افزایش مستمری ها تغییر کرده است؟

نکته اصلی در استفاده از رتبه بندی معلمان ، ارتقاء توانایی ها و انگیزه آنهاست ، که تابعی از برقراری عدالت خارجی است قبل از اینکه تحت تأثیر عادلانه رتبه بندی و توزیع صحیح امتیازها بین معلمان با رتبه های مختلف قرار گیرد. عدالت داخلی) به عبارت دیگر ، تا زمانی که عدالت خارجی در سیستم پرداخت معلم وجود نداشته باشد ، رتبه داخلی آنها تأثیر بسیار کمی خواهد داشت و نمی تواند به اهداف تعیین شده دست یابد. بنابراین توجه به برقراری عدالت خارجی یک ضرورت است.

مراحل پایانی برای رتبه بندی معلمان
در ششم اسفند ، لایحه جدید رتبه بندی معلمان تصویب و تقدیم مجلس شد که قرار بود در فروردین 94 برای معلمان اجرا شود ، اما این طرح نه تنها به فروردین 94 نرسید ، بلکه تا کنون در مجلس معلق بود.

1-2 ماه طول می کشد تا لایحه رتبه بندی معلمان در پارلمان به رای گذاشته شود ، اما همانطور که علی الهیار ترکمان ، معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش گفت: “سال گذشته ، لایحه رتبه بندی معلمان با کمک دولت تهیه و ارسال شد به مجلس ” در این راستا ، ما به بهبود کیفیت آموزش و انگیزه معلمان در روند آموزش و پرورش ، همراه با سیستم پرداخت ، توجه می کنیم.

وی گفت: به دلیل این شرایط ، هیچ منبع درآمدی وجود ندارد و کار مشکل بود ، البته رایزنی هایی برای اجرای آنچه در شأن فرهنگیان است ، در حال انجام است.

امکان تأمین مالی رتبه بندی وجود دارد
علی رغم تلاش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان ، کاسم احمدی لاشکی ، قانونگذار و نماینده وزارت آموزش و پرورش ، به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که این بودجه برای رتبه بندی در مجلس امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  ساعت کشتی حسن یزدانی امروز

وی با اشاره به اینکه دولت این لایحه را به مجلس فرستاده است و پارلمان این اختیار را دارد که در آن تغییراتی ایجاد کند ، گفت: ما همچنین در جلسات بررسی لایحه رتبه بندی شرکت کردیم ، زیرا مسئولان آموزش و پرورش و کمیته آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه مراقبت های لازم را انجام دادند. ..

احمدی لشکی افزود: بر اساس آنچه برنامه و سازمان بودجه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته اند اعتبار کافی برای اجرای طرح وجود نخواهد داشت و امیدواریم مجلس دستور رتبه بندی معلمان را صادر کند.

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش گفت: میزان بودجه مورد نیاز برای رتبه بندی از نظر نمایندگان مجلس 50 هزار میلیارد تن است و همزمان وام مورد نیاز اولیه 3 هزار تن نیز برآورده می شود.

وی گفت: “همانطور که بودجه آموزش و پرورش سال گذشته 140 درصد افزایش یافت ، امسال نیز مجلس می تواند به اجرای برنامه رتبه بندی کمک کند.”

با وجود این ، اگرچه کمبود اعتبار مانع اصلی اجرای برنامه رتبه بندی است ، اما نباید عامل و مبنای م anotherثر دیگری برای اجرای این طرح باشد که به عنوان یک تجزیه ناپذیری برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته می شود. بین ارزیابی عملکرد و شایستگی. رویکرد مبتنی بر شایستگی ، پیوند کاربرد این قانون با بودجه سالانه ، عدم امکان دستیابی به رتبه 5 برای معلمان (معلمان-دانش آموزان) با 30 سال سابقه کار ، گنجاندن نادرست سالها تجربه و درجه به عنوان عوامل شایستگی تعیین کننده شایستگی از معلمان موجود یک آزمون ، تعیین نادرست سقف برای دستیابی به نمرات و عدم امکان دسترسی به کلاس 4 و 5 برای همه معلمان کشور حداقل برای 4 سال آینده به راحتی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  یک بشقاب پرنده را در آسمان ببینید

دیدگاهتان را بنویسید