Arafa ، ایستگاه پرواز به صلح صعود کنید


Arafa ، ایستگاه پرواز  به صلح صعود کنید

ایسنا / قم روز نهم ذو الحجه روز عرفه است. در این روز نمازگزاران خانه خدا به صحرای عرفات می روند و اعمال آن روز را انجام می دهند. کسانی که در صحرای عرفات نیستند نیز می توانند با انجام کارهای روزمره از رحمت خداوند بهره مند شوند.

روز عرفه روز دعا و نیایش است. این روز روز رحمت الهی است و به گفته امام سجاد درهای رحمت خدا در این روز باز است. خداوند توبه گناهکار را می آمرزد و او را با دعا ، اعتراف و توبه پاک می کند. این روز برای بازماندگان شب قدر است و فرصتی برای بخشش قبل از رسیدن به ماه محرم است. بسیاری از دعاها و عبادتها برای این روز توصیه می شود.
نماز در این روز بسیار مهم است. دعاهای بسیاری از امامان نقل شده و توصیه می شود که آنها را در این روز بخوانید. اهمیت نماز آنقدر مهم است که حتی روزه گرفتن در این روز نیز مستحب است ، به شرط آنکه نماز را ترک نکند. روز عرفه روز گفتگو با خداست. این یک روز برای گفتن حرفه قلب و پرسش از صاحب این جهان است.
دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از اعمال این روز است. این دعا با عرفان همراه است. در آغاز نماز ، او به دعا و ستایش خداوند پرداخت. سپس خدا را شکر کردند و سپس از خداوند طلب آمرزش کردند. بخشهایی از این دعا به نعمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علاش اختصاص دارد.
این دعا الگوی مناسب و زیبایی برای دعا به درگاه خداوند و استغفار اوست. دعای عرفه پر از یادآوری نعمت هایی است که شاید به آنها توجه نکرده باشیم. در این دعا این برکات یکی یکی بیان می شود و ما برای هر یک خدا را شکر می کنیم. سپس با اذعان به درماندگی و چهره سیاه خود ، از او آمرزش و رحمت می خواهیم.
عمل دیگر در این روز غسل قبل از ظهر است. عبادت امام حسین (ع) نیز در این روز سفارش می شود. در فضیلت عبادت امام حسین (ع) در روز عرفه آمده است که خداوند ابتدا با علم و دانش به کسانی که در این روز به عبادت امام حسین (ع) می روند نگاه می کند. در روایتی دیگر ، کسانی که به حرم آن حضرت می روند ، به عنوان پاداشی برابر با هزار حج و عمره پذیرفته می شوند و هزار جهاد در رکاب پیامبر به او داده می شود.
تمرین دیگر امروز اقامه دو رودخانه نماز در زیر آسمان ، بعد از نماز عصر و قبل از خواندن نماز آن روز است و این اعتراف به گناهان است. خواندن دعای ذهن ذهن نیز یکی از کارهای امروز است. در این روز ذکرها و دعاهای زیادی توصیه می شود که در کلیدها توضیح داده شده است.
روز عرفه فرصتی است برای هر کس که طلب بخشش کند. با دعا و نیایش به درگاه خداوند ، در این روز می توان روح را تطهیر و زیبایی سرشار از زیبایی داشت.
انتهای پیام

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز جمعه 12 مرداد ماه 1403

دیدگاهتان را بنویسید