پیرمردی 80 ساله در جریان سیل در شهر اسکو جان خود را از دست داد



ایسنا / آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی از مرگ یک پیرمرد 80 ساله در جریان طغیان سیل در شهر اسکو (مسیر روستای گنبارف-کردآباد) خبر داد و گفت: جسد این گران قیمت استان توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد.

محمد بیکر هنربار پنجشنبه شب در یک مصاحبه خبری در تشریح این خبر گفت: امشب به دلیل بالا آمدن آب رودخانه در مسیر گنبارف – کردآباد که باعث ایجاد 23 میلی متر باران در یک ساعت شد ، موجب طغیان شد.

به گزارش ایسنا ، وی خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز توجه داشته باشید که سیل شوخی ندارد و هرگز اطلاع رسانی نمی کند. بنابراین ، از مردم می خواهیم در این روزهایی که هشدارهای هوا صادر می شود ، کلیه اقدامات ایمنی از جمله عدم جاری شدن رودخانه ها را رعایت کنند.

وی افزود: کلیه اخطارهای لازم بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور برای جلوگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران در استان به فرمانداران ، شهرداران ، بخشداران و ستادها ابلاغ شد.

Honorbar گفت: بر اساس این هشدارها احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی شدید و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: “به دلیل وزش شدید باد ، نباید در ساختمانهای نیمه تمام و سازه های سبک به ویژه در زیر درختان توقف کرد. از صعود به ارتفاع حتی توسط کوهنوردان و افراد مجهز باید خودداری شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  جنگلداران در حفظ منابع طبیعی پیشتاز هستند

دیدگاهتان را بنویسید