سکوی نماز جمعه به جناح خاصی تعلق ندارد


به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا ، به مناسبت پنجم مرداد ، آغاز اولین نماز جمعه در کشور ، جلسه شورای اداری در چاروسا برگزار شد.

حجالاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست گفت: نماز جمعه مظهر اتحاد و همبستگی در کشور است و باعث خنثی سازی توطئه های مختلف در کشور شده است. او مردم را گرامی می داشت و هر جمعه خداوند متعال مردم را به این امامزاده دعوت می کند و این یک گردهمایی هفتگی است که طبق داستانهای حج بد است و ثواب حج دارد.

امام جمعه کالا رئیسی گفت: نماز جمعه نزد خداوند و ائمه اطهار (ع) از جایگاه مهم و والایی برخوردار است و این نماز اوج بصیرت و ایمان انسان را نشان می دهد و نماز جمعه زمینه رشد و نمو است. ایمان انسانی ضمن ایجاد صلح در مردم. او شخصیت الهی مومنان را ارتقا می بخشد. نماز جمعه ضمن تقویت روابط انسان با خدا ، به انسان قدرت می بخشد و رشد و تعالی او را در زمینه های مختلف به چالش می کشد. نماز جمعه در ایران به برکت انقلاب اسلامی و تأکیدات حضرت امام (ره) احیا شد و امروز به جامعه اتحاد و همدلی در بین جامعه تبدیل شده است.

وی گفت نماز جمعه مظهر حاکمیت و اقتدار مسلمانان است ، امیدواری به همکاران و متحدان و ناامیدی دشمنان ممکن است شناسایی شوند: من از شورای منطقه و بخشدار محترم بخاطر توجه خوب در برگزاری این جلسه قدردانی و تشکر می کنم و انتظار می رود که مناسک الهی را عبادت کنند و آداب رسول خدا و ائمه اطهار (ع) را انجام دهند و این یکی از عجایب انقلاب. اسلام و خدمات ، آثار و برکات آن مختص نظام و مردم است ، از کارمندان بخش اول این وظیفه انتظار می رود و می خواهند به پنجم مرداد توجه کنند.

بیشتر بخوانید  تصویری خاص و متفاوت از تهران زیبا

صلواتی خاطرنشان کرد: سکوی نماز جمعه سکوی اسلام ، انقلاب ، ولایت ، ایمان ، اخلاق ، تقوا ، بصیرت ، معنویت ، گرایش ارزشی ، همدلی ، دوستی و وحدت است و واقعاً در خدمت ارزش ها ، آرمان ها ، انقلاب و مردم است. سکوی نماز جمعه مسئول کمک و پناه دادن به مردم برای حل مشکلات است و حضور کارکنان در نماز جمعه منجر به موفقیت و خدمات بهتر به مردم می شود.

شرماتولا دربام در این جلسه با اشاره به اهمیت نماز جمعه نیز خاطرنشان كرد: نماز جمعه مهمترین مبنای حمایت و وحدت نظام است و ما باید از این جایگاه مراقبت كنیم.

بخشدار چاروسا اظهار داشت: همه مسئولان منطقه باید به این وظیفه متعهد سیاسی توجه داشته و سعی در جلال هرچه بیشتر آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه منبر نماز جمعه می تواند علاوه بر خدمات مسئولان ، منبری برای بیان مشکلات نیز باشد ، خاطرنشان کرد: در واقع منبر نماز جمعه در سال های اخیر توانسته خدمات ارائه دهد. حالت خوبه برای افراد در مناطق فقیر ، کارمندان نیز باید خدمات خود را با شرکت در نماز جمعه بیان کنند.

دربام با بیان اینکه اهالی روستا ، شوراها و مسئولان باید به فرضیه نماز جمعه در چاروسا توجه کنند ، یادآور شد: تریبون نماز جمعه به جناح خاصی تعلق ندارد و یک وظیفه شرعی و سیاسی است که همه ما موظف به شرکت در این وظیفه مهم هستیم و مشکلات از این تریبون بیان شده است که مسئولان باید توجه داشته و برای حل هرچه بیشتر مشکلات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین وضعیت قیمت مسکن در کشور/اجاره بها افزایش یافت

در این جلسه بر برنامه های پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور تأکید شد.

انتهای پیام / 82021


دیدگاهتان را بنویسید