رئیس جمهور لبنان: حریری قبلاً تصمیم به استعفا از کابینه گرفته است – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش المنار ، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد حریری با هرگونه تغییر در لیست پیشنهادی روسای جمهور مخالفت می کند.

در این بیانیه آمده است که حریری اصرار دارد که نام وزرا را خودش انتخاب کند.

ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای افزود كه میشل عون بر لزوم پایبندی به توافق قبلی تأكید كرد ، اما حریری با هرگونه تغییر كابینه مخالفت كرد.

در این بیانیه آمده است که مخالفت سعد حریری با توافق قبلی با میشل عون نشان می دهد که وی از قبل تصمیم به استعفا از کابینه گرفته است.

سعد الحریری ، یک مقام دولت لبنان ، پس از دیدار امروز با میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت: “من از کابینه استعفا داده ام.”

حریری شب گذشته پس از دیدار با میشل عون گفت که وی کابینه ای متشکل از 24 وزیر خبره را بر اساس دو برنامه از فرانسه و رئیس پارلمان لبنان به رئیس جمهور ارائه داده است.

پس از این نشست ، ریاست جمهوری لبنان همچنین اعلام كرد كه كابینه پیشنهادی حریری كاملاً متفاوت از توافق قبلی است و باید درباره آن بحث و توافق شود.

استعفای حریری در حالی صورت می گیرد که بحران سیاسی در لبنان این کشور را با کمبود شدید سوخت ، مواد مخدر و رشد به یک بحران اقتصادی سوق داده است. قیمت دلاربا افزایش قیمت کالاها روبرو هستیم. تورم سر به فلک کشیده است و جامعه مدنی و اقتصاددانان می گویند در حال حاضر نیمی از جمعیت این کشور زیر خط فقر هستند.

بیشتر بخوانید  رشد بورس در اولین رور هفته

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید