دستور پوتین برای حمایت از بلاروس در برابر تحریم های غرب


به گزارش گروه بین الملل فارس ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه به دولت روسیه دستور داد از بلاروس در برابر تحریم های غرب حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری “رویترزدیمیتری پسکوف ، سخنران کاخ کرملین وی گفت: حمایت بلاروس از این تحریم های شدید در دستور کار است و دولت دستورالعمل های لازم را صادر کرده و در حال کار بر روی آن است.

الكساندر لوكاشنكو ، رئیس جمهور بلاروس روز سه شنبه برای بستن متحد روسیه به منظور دیدار با پوتین سفر كرد.

لوكاشنكو اخیراً در راهپیمایی سالگرد استقلال بلاروس گفته بود كه گروه های شورشی كودتا در این كشور را برنامه ریزی كرده اند ، اما توطئه آنها فاش شده است.

آقای لوکاشنکو گفت که سرویس اطلاعاتی این کشور واحدهای مخفی تروریستی مورد حمایت آلمان ، اوکراین ، ایالات متحده ، لهستان و لیتوانی را شناسایی کرده است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا انگلیس و کانادا اخیراً همراه با ایالات متحده ، بلاروس را پس از نشست هواپیمای مسافربری Ryanair که حامل دو جاسوس مظنون در فرودگاه بین المللی مینسک بود ، تحریم کردند.

برخی از دیپلمات های آگاه اروپایی گفته اند كه تحریم ها توسط دیگر كشورهای غربی با هماهنگی آمریكا اعمال شده است و اروپایی ها می خواهند دولت لوكاشنكو را تحت فشار قرار دهند.

تشدید فشارهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر بلاروس و شخص الكساندر لوكاشنكو در حالی است كه كشورهای غربی پس از ناكامی در سرنگونی دولت بلاروس از طریق اعتراضات و كودتا ، به دنبال پیشنهادات جدید برای تشدید فشار بر بلاروس هستند.

بیشتر بخوانید  پرسپولیس چیست که دیگران ندارند؟

با این وجود ، علی رغم فشار غرب بر بلاروس ، حمایت روسیه از همسایه و متحد خود ادامه دارد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید