اقدامات پیشگیری از سیل باید در دستور کار قرار گیرد



کاسم تگی زاد کامسی وی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، افزود: استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان ، فارس و آذربایجان غربی و شرقی براساس پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی از مدل های فعالیت جهانی بارندگی در روز چهارشنبه () تا روز یکشنبه آینده ، آنها با خطر افزایش سطح رودخانه ها ، آب روان و جاری شدن سیل ، طغیان جاده ها روبرو هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس این پیش بینی ، جلسه ستاد فرماندهی و پشتیبانی سیل برگزار شد ، خاطرنشان کرد: در این جلسه بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با سیل های احتمالی تأکید شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران گفت: همچنین در این جلسه بر نظارت و کنترل کافی و نظارت مستمر بر رودخانه های آسیب دیده از طغیان تأکید شد.

حامسی افزود: تصمیم بر این شده است که کلیه سدهای واقع در استانهای آسیب دیده از بارندگی به ویژه سدهای با میزان پرشدگی بالا با حساسیت بیشتری مورد مراقبت قرار گیرند و در صورت لزوم مدیریت مخازن در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: همچنین لازم است مدیریت رودخانه ها و مسیرهای متاثر از این بارندگی ها با سایر دستگاه ها هماهنگ شود.
معاون وزیر نیرو افزود: اگر این میزان باران در زمان مشخصی باشد منجر به جاری شدن سیل می شود ، بنابراین لازم است همه دستگاه های این استان ها در آمادگی کامل باشند.

به گزارش ایرنا ، سازمان هواشناسی برای برخی استانها هشدار سطح نارنجی صادر کرده است که با افزایش ابرهای همرفت باران های موسمی را شدت ببخشد. بارندگی ها امروز آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  برگزاری دومین دوره مسابقات پرش با اسب در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید