دبیرستان ماهفروجک با 6000 صندلی در ساری افتتاح شد



به گزارش ایرنا ، 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت یک دبیرستان 6000 نفری در ماهفارودجک ساری به نام سردار شهید گاسم سلیمانی هزینه شده است.

در این مراسم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان این استان حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: دو پروژه شاخص که امروز توسط 264 پروژه ورزشی افتتاح می شود سالن 6000 نفری شیراز و ساری است که با تجهیزات مدرن برای خرما و بین المللی در یک فضای بسیار زیبا ساخته شده است استانداردها “استانهای فارس و مازندران.

مسعود سلطانی فر افزود: مازندران نقش بسیار مهمی در کسب افتخارات ملی دارد و وجود چنین سالنی حق مردم مازندران است. مازندرانی ها همیشه افتخارات مهمی در زمینه ورزش برای کشور به وجود آورده اند. هرچه تجهیزات و زیرساخت های بیشتری در چنین جامعه ای وجود داشته باشد ، رشد افتخارات بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش گسترش زیرساخت های ورزشی برای افزایش کسب افتخارات و پرورش استعدادها ، افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید تا سال 1404 اولین نیروی منطقه باشیم. امروز ما اولین نیروی منطقه در ورزش هستیم. امسال 68 سهمیه در بازی های المپیک دریافت کردیم که بالاترین رکورد ثبت شده توسط ایران است و رکورد قبلی دوره قبل 63 سهمیه بود.

ساخت دبیرستان ماهفروجک ساری از سال 2005 آغاز شد و به دلیل مشکلات اعتباری چندین بار بهره برداری از آن به تأخیر افتاد ، اما سرانجام پس از 16 سال با تأمین اعتبار و توجه ویژه به دولت دوازدهم ، این پروژه بزرگ ورزشی توسط مهندسان آماکن توسعه و نگهداری. این ورزش در کشور تمام شده بود.

بیشتر بخوانید  سازنده واکسن «اسپوتنیک» به قتل رسید

این سالن ورزشی چند منظوره 11 هزار و 500 متر مربع زیربنا دارد و در 75 هزار متر مربع زمین ساخته شده است. به گفته مجریان پروژه ، زمین بازی این سالن ورزشی با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر مجهز به کفپوش با کیفیت و استاندارد و قابلیت برگزاری مسابقات در زمینه های مختلف از جمله فوتسال ، بسکتبال ، والیبال و هندبال است با سطح بین المللی در این سالن.

چهار رختکن ، 75 منطقه اداری برای مدیران و کارمندان ، یک مکان خاص و یک سیستم تهویه استاندارد با 6 کولر و دو چیلر از دیگر امکانات این مجموعه است.

پنجشنبه گذشته وزیر ورزش و جوانان به همراه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از آخرین مراحل احداث سالن ورزشی ماهفروجک بازدید و دستورالعمل های لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه را صادر کردند.

بهره برداری از این سالن ورزشی یکی از وعده های مهم دولت دوازدهم به مردم مازندران بود که در روزهای پایانی دولت با آزار و اذیت مداوم مسئولان روبرو شد.
همزمان با استادیوم ، رئیس جمهور دهها پروژه ورزشی دیگر را در سایر مناطق کشور افتتاح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید