کنایه مقام روسی به ایالات متحده در ایجاد هرج و مرج در افغانستان



به گزارش ایرنا ، زاخارووا روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود با نقل قول از میخائیل ژوانتسکی ، طنزپرداز فقید روسی ، به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر آغاز انتقال نیروهای افغان به ارتش این کشور واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت: “در این شرایط ، من سخنان ژونتسکی را به یاد آوردم که می گفت:” او در حال اصلاح اوضاع است. “بنابراین شما می توانید بیایید و یک سفارش کامل داشته باشید.”

وی گفت: “آمریكایی ها چنان دموكراسی در افغانستان برقرار كرده اند كه می توان مردم را اخراج و برگرداند.” همه چیز همینطور است.

ایالات متحده گفته است که تخلیه نیروهای افغان که با سربازان آمریکایی در هنگام اشغال افغانستان در اواخر ماه جولای همکاری می کنند ، آغاز خواهد شد.

مقامات روسی بارها از وضعیت افغانستان انتقاد کرده و ایالات متحده و متحدان غربی آن را مقصر اوضاع فعلی این کشور دانسته اند.

در هفته های اخیر ، با تشدید حملات طالبان در مناطق تحت کنترل دولت ، جنگ داخلی در افغانستان شدت گرفته و اوضاع افغانستان را بیش از پیش وخیم تر کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های روسی ، ایالات متحده تاکنون 95 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است و این باعث فعال شدن طالبان و اشغال مناطق جدید در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید  خبر خوش افزایش حقوق کارمندان

دیدگاهتان را بنویسید