تعریف خانه خالی طبق قانون



هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای 100000 نفر جمعیت که در هر سال مالیاتی بیش از 120 روز (4 ماه) زندگی نمی کنند به عنوان یک خانه خالی شناخته می شود.

به گزارش ایسنا ، طبق وب سایت وکیل نادری ، برای هر ماه بیش از 4 ماه ذکر شده در بالا ، بدون در نظر گرفتن معافیت از تبصره 11 ماده 53 مالیات های مستقیم ماهانه مشمول مالیات بر درآمد اجاره به شرح زیر است:

سال اول: معادل شش برابر مالیات منطقه

سال دوم: معادل دوازده برابر مالیات منطقه

سال سوم به بعد: معادل هجده برابر شهریه منطقه

نقش مهم سرپرست خانوار:

کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی ، موجر و مستاجر و همچنین کلیه مالکان واحدهای مسکونی موظفند اطلاعاتی در مورد محل زندگی (اقامت) و املاک متعلق به آنها (با دارایی رسمی ، وکالت نامه ، شهری) ارائه دهند. و روستایی). تعاونی) ظرف مدت 2 ماه از 19.01.100 برای ورود به سیستم املاک و مستغلات و مسکن در کشور.

برای این منظور ، سرپرستان خانوار می توانند براساس آخرین کد ملی خود مطابق با جدول زمانی به سیستم املاک و مستغلات و مسکن کشور مراجعه کنند.

وظایف دستگاه های اجرایی:

پس از پایان مهلت اعلامیه خود ، دستگاه های اجرایی موظف به ارائه خدمات خود از جمله افتتاح حساب بانکی و صدور چک ، خدمات ناشی از اعمال حمایت ، سیاست های یارانه و نگهداری ، تعویض پلاک ، فروش آب ، برق هستند. ، تلفن و گاز طبیعی. ارسال مدارکی مانند گواهینامه ، گذرنامه ، مدارک اتومبیل ، اخطارها ، اطلاعیه ها ، ثبت نام مدارس در منطقه محل سکونت ، حق دریافت خوابگاه دانشجویی و مواردی از این قبیل فقط با دریافت کد ملی و کد پستی یا آدرس منحصر به فرد از محل اقامت اصلی آنها در سیستم املاک و مستغلات کشور ، در زیر ، توضیحات یک وکیل نادر را همراهی می کنید …

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه سه شنبه 16 آبان 1402 با معنی و تفسیر دقیق

همچنین حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره ، کلیه ارائه دهندگان خدمات عمومی مانند آب و فاضلاب ، برق ، گاز و تلفن موظف به پرداخت قبوض مصرف بر اساس اطلاعات مندرج در املاک و مستغلات کشور و سیستم مسکن ، طبق کد پستی یا آدرس منحصر به فرد. و به نام مالک یا مجری صادر کنید.

واحدهای مسکونی بدون مالیات:

واحدهایی که مشمول مالیات مسکن خالی نمی شوند:

1. واحدهای مسکونی در تمام شهرهای کمتر از صد هزار نفر

۲. واحدهای مسکونی با جمعیتی بالغ بر 100000 نفر که در طول یک سال 120 روز یا کمتر زندگی نکرده و استفاده نکرده اند.

3. واحدهای جدید تا دوازده ماه و برای پروژه های ساخت و ساز انبوه تا 18 ماه از زمان صدور گواهی پایان کار ساخت و ساز

4- واحدهای مسکونی آلاینده که مطابق با نامه اهدا نمی توانند اجاره شوند.

5- واحدهای مسکونی محل کار صاحبان طبقات ، مشاغل ، از جمله گردشگری و عبادت م institutionsسسات یا شرکتهای موجود است که از مرجع مربوطه دارای مجوز بوده و کار در واحدهای مسکونی منعی ندارند.

ثبت واحد مسکونی به عنوان ساکن فرعی:

1. علاوه بر محل اقامت اصلی ، هر خانوار می تواند یکی از واحدهای خود را در شهری غیر از شهر محل اقامت اصلی به عنوان اقامتگاه ثانویه ثبت کند.

۲. اگر محل زندگی اصلی خانوار متعلق به یکی از اعضای خانوار باشد ، خانوار می تواند حداکثر یکی از واحدهای خود را در همان شهر محل سکونت اصلی به عنوان اقامتگاه ثانویه ثبت کند.

بیشتر بخوانید  یورو 2020 کیهولینی: نیمکت انگلیس می تواند یورو را فتح کند / ما از سه شیر نمی ترسیم - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

3- دانش آموزان ، دانشجویان ، دانشجویان و کارکنان مبتلا به بیماری های خاص ، اگر آنها در شهری غیر از محل زندگی اولیه و ثانویه خانواده زندگی می کنند ، امکان ثبت واحد مسکونی دیگری نیز وجود دارد.

پوریا نادری وکیل کلیدی دادگستری است یک متخصص املاک و مستغلات آماده ارائه مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف املاک و مستغلات ، از جمله دستور آزاد سازی ملک ، الزام به تهیه سند ، فروش املاک مشترک و غیره است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید / https: / / vakilnaderi .com Vakil-Maleki / یا با شماره 09124230952 تماس بگیرید.

پایان گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید