جنگ با حزب الله برای اسرائیل آسان نخواهد بود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روسیا الیوم ، ارتش اسرائیل در گزارشی به ارزیابی توانایی های نظامی حزب الله در لبنان ، به ویژه در زمینه موشک در صورت جنگ آینده می پردازد.

در این گزارش آمده است ، در صورت جنگ ، حزب الله لبنان قادر به شلیک روزانه 1000 تا 3000 موشک در هفته اول جنگ است. اما چنین جنگی در آینده نزدیک انتظار نمی رود ، زیرا بحران های داخلی اخیر در لبنان احتمال جنگ را تضعیف می کند.

این گزارش به نقل از یک منبع ارشد نظامی اسرائیلی از فرماندهی شمالی اعلام کرد که هزاران هدف در جبهه شمالی توسط موشک های حزب الله لبنان هدف قرار گرفته است.

این گزارش می گوید ارتش اسرائیل در صورت جنگ با حزب الله لبنان موضع قاطع خواهد گرفت ، اما چنین جنگی برای اسرائیل آسان نخواهد بود.

براساس وب سایت والا ، ارتش اسرائیل تخمین می زند که حزب الله 150 هزار موشک از انواع مختلف در لبنان داشته باشد. ارزیابی های امنیتی همچنین نشان می دهد که حزب الله تاکنون موفق به ذخیره صدها موشک نقطه به نقطه شده است.

حزب الله دارای موشک هایی با برد 15 تا 700 کیلومتر ، موشک های هدایت شونده با برد 200 کیلومتر و هواپیماهای بدون سرنشین با برد تا 400 کیلومتر است و در صورت جنگ جدید ، روزانه تا 3000 موشک پرتاب می شود در فلسطین اشغالی

بیشتر بخوانید  پشت صحنه بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی!

دیدگاهتان را بنویسید