جهاددانشگاهی رشته جدیدی در زمینه درمان ناباروری است



ایسنا / آذربایجان شرقی مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقا Health سلامت جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و مرکز درمان ناباروری با اشاره به فعالیت های این نهاد در زمینه های مختلف از جمله درمان ناباروری ، بند ناف و سلول های خورشیدی گفت: حتی جامعه بین المللی چیزی برای گفتن دارد.

دکتر الهه بایبوردی عصر چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به ایجاد جهادانشگاهی در 7 اوت 1980 گفت: “دستاوردها و توانایی های این نهاد انقلابی در این سال ها مایه مباهات است.”

به گزارش ایسنا ، وی ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان ، مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی و کلینیک ناباروری در آذربایجان شرقی خدمات و تجهیزات با امکانات و تجهیزات مدرن را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

وی در مورد موانع و مشکلات موجود در زمینه درمان ناباروری گفت: بزرگترین مشکل و مانع ما در زمینه درمان ناباروری عدم حمایت شرکت های بیمه از زوجین نابارور است. البته ما با شرکت های بیمه ای که در تلاشند بچه دار شوند به نمایندگی از تعدادی از زوجین مشورت کرده ایم ، اما انتظار داریم بانک ها یا م institutionsسسات دیگر زوج های ناباروری که اغلب مشکلات مالی زیادی دارند را با ارائه وام قرض الحسنه فراهم کنند. یا از بورس های تحصیلی حمایت کنید ، زیرا این نوعی باقی مانده از صلاحیت های آنها خواهد بود.

بایبوردی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی در آذربایجان شرقی در زمینه طب کار و ایجاد کلینیک پیشگیری و ارتقا health سلامت گفت: این کلینیک اولین مرکز غربالگری سرطان های شایع و قابل درمان در استان است که خدمات ارائه می دهد . “

بیشتر بخوانید  عادات اشتباهی که عمر وسایل برقی را کوتاه می کند

وی با بیان اینکه بیشتر مخاطبان و مراجعه کنندگان به این کلینیک بیمار نیستند ، ادامه داد: اکثر مراجعین افرادی هستند که از سلامتی خود مراقبت می کنند و از سلامت بالایی برخوردار هستند که ابتدا از نظر عوامل خطر ارزیابی می شوند ، بنابراین اگر در حین درمان بیماری وجود دارد ، مراحل جلوگیری از پیشرفت بیماری.

وی با اشاره به فعالیت بانک سلول های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در آذربایجان شرقی ، افزود: در این بانک سلول های بنیادی بند ناف جنین به مدت 25 سال ذخیره می شود. این سلول ها در درمان بیماری هایی مانند سرطان خون ، جراحات و غیره مورد استفاده قرار می گیرند که اکنون در این زمینه پیشرفت می کنیم و گام به گام با دنیا پیش می رویم.

مدیر مراکز درمانی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح یک واحد تخصصی برای مراقبت از زخم های حاد و مزمن در این مرکز گفت: این واحد تخصصی برای درمان زخم های مزمن و حاد مانند دیابت زخم ها و بیمارانی که به دلیل سکته و حمله قلبی باید در رختخواب بمانند و سایر زخم های غیر قابل درمان با امکانات و تجهیزات و کادر پزشکی مجرب درمان می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید