یک مقام آمریکایی: واشنگتن هنوز خواستار احیای توافق هسته ای با ایران است – اخبار ایالات متحده – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به نقل از یک مقام آمریکایی آشنا به مذاکرات هسته ای ایران ، پولیتیکو گفت: “با وجود بن بست آشکار در مذاکرات با تهران ، دولت بایدن هنوز می خواهد برجام را احیا کند و این روند را دنبال خواهد کرد.”

وی افزود: توقف برنامه هسته ای ایران یکی از مهمترین و فوری ترین نگرانی های ایالات متحده است. هر تهدید و چالشی که ما از ایران با آن روبرو هستیم با برنامه گسترده هسته ای روز به روز خطرناک تر و آشکارتر می شود.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است گفت: “دولت بایدن آماده است تا ایران را برای مذاکره درباره مسائل بیشتر تحت فشار قرار دهد. ما می خواهیم با بازگشت متقابل به توافق هسته ای ، ضمن حفظ و دفاع از شهروندان و منافع آمریکایی در بخش غیر هسته ای ، به تلاش های خود برای محدود کردن و محدود کردن برنامه هسته ای ایران ادامه دهیم.

وی افزود: از زمان خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای ، رفتار و اقدامات ایران تغییری نکرده و تهران همچنان به حمایت از تروریسم و ​​حمله به منافع آمریکا در خاورمیانه ادامه می دهد. واقعیت ساده این است که از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ، هیچ یک از مشکلات و چالش های ما با ایران بهبود نیافته است. بیشتر چالش ها و مشکلات ما با ایران بدتر شده است ، این شروع با پیشرفت کنترل نشده برنامه های هسته ای تهران است.

باب منندز ، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: “به وضوح ، هنوز کار برای بازگشت به توافق هسته ای در جریان است.” اما به نظر می رسد توافق با ایران به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم دینام خرابه یا باتری؟ | راه های عیب یابی دینام و باتری

مارک وارنر ، رئیس کمیته اطلاعات سنا گفت: “فرصت های خوب زیادی پیش روی ما نیست و ترک خاورمیانه وضعیت ما ، متحدان ما در ایالات متحده ، منطقه و اروپاییان را بهتر نکرده است.”

مایکل مک کول ، جمهوریخواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت که بازگشت به توافق هسته ای باعث می شود واشنگتن اهرم تهران را از دست بدهد ، زیرا دولت آمریکا پس از بازگشت به شورای امنیت مجبور است منابع اقتصادی و مالی زیادی را تحمیل کند. تحریم امتناع.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید