این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس


اکنون توانایی و امنیت پایدار دفاعی به عنوان م componentلفه ای از قدرت م ofثر ایران اسلامی در غرب آسیا و جهان تلقی می شود. نیرویی که ایران در زمان رژیم پهلوی و آغاز دفاع مقدس ایران از آن محروم بود تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1978 موفق شد آن نیرو را مستقر کند. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به ویژه از زمان پایان جنگ تحمیلی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانسته اند دستاوردهای بسیار متنوعی از جمله موشک ، هواپیماهای بدون سرنشین ، زره پوش ، سلاح را پیدا کنند. و خیلی بیشتر. در این مناطق کشف کنید.

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

حوزه صنایع دریایی و تجهیزات وابسته یکی از مهمترین این دستاوردها است ، دستاوردهایی که هر یک به موقع به عنوان یکی از م componentsلفه های قدرت بازدارندگی و دفاعی کشورمان قلمداد می شوند. در سال های اخیر ، به دلیل اهمیت حمل و نقل ، به ویژه حمل و نقل بین المللی ، نیروی دریایی اطمینان دارد که عملیات مختلف و ناوبری را در مناطق مختلف جهان انجام دهد. حفاظت از مرزهای آبی کشورمان و همچنین مقابله با دزدان دریایی ، یکی از مهمترین مسئولیت های نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این نیرو موفق شد با دستاوردهای ساخت و ساز در داخل.

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

نیروی دریایی از مبارزه با تروریسم تا حمل و نقل بین المللی

دریادار امیر حنزادی ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در گفتگویی گفت: اقدامات تروریستی در دریای سرخ در حال انجام است و کشورهایی که نمی توانند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند سعی دارند از طریق دیگران. “در دریای سرخ و اقیانوس هند شمالی ، تانکرهای ایرانی در دو جهت با نیروهای دریایی کشورمان همراه هستند و در مسیر رفت و برگشت ما کشتی های تجاری ایرانی را همراهی می کنیم تا به مکانی امن برسیم.

بیشتر بخوانید  سقف سهمیه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی اعلام شد

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

وی ادامه داد: جوانان وفادار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعمال تحریم های نظامی سر کار آمدند و همه دیدند که نیروی دریایی عراق هفت روز پس از شروع جنگ تحمیلی منهدم شد. این جوانان در جهاد خودکفایی که به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد شده اند ، قطعات بسیار پیچیده ای ساختند. اکنون ناکدی و بایندر 60 ساله هر سه یا چهار ماه یکبار و در طول 5000 کیلومتر از مرز ، نفتکشهای ایرانی را اسکورت می کنند و توانایی و دانش جوانان وفادار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

نیروهای مسلح ایران در تولید تجهیزات و سلاح خودکفا هستند

همانطور که در ابتدای متن آمده است؛ نیروهای مسلح ما که در صنایع دفاعی فعال هستند ، دانش طراحی و ساخت تجهیزات مانند پرتاب موشک ، ناوشکن و سایر تجهیزات دریایی را دارند. یکی از مهمترین قسمتهای این تجهیزات امنیتی سلاح شناورها و زیردریایی ها و انواع آنهاست. وزارت دفاع و نگهداری نیروهای مسلح نیز به خوبی وارد میدان شده و موفق به طراحی ، ساخت و بهره برداری از دو دستاورد مهم در این زمینه شد که یکی از آنها تجهیزات توپخانه در مقابل ناوشکن ها و ناوچه ها است.

توپهای 40 میلیمتری فتح و توپهای فجر 27 مهمترین دستاوردهای محلی در این زمینه هستند.

صبح روز 3 خرداد سال 1388 ، به مناسبت 3 خرداد ، سالروز آزادسازی هورامشهر ، خط تولید توپخانه 40 میلیمتری فتح با حضور سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر سابق به بهره برداری رسید. دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح.

بیشتر بخوانید  گیاهانی که موجب خواب‌آلودگی می‌شوند؟

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

سردار نیجار گفت: این سلاح یکی از تفنگ های ضد هوایی در ارتفاع کم است و در کشتی های نیروی دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. این سلاح بر اساس نیاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و کاملاً توسط متخصصان سخت کوش وزارت دفاع ساخته شده است. بومی سازی این سلاح ها با هدف تقویت توان دفاعی و دفاعی نیروهای مسلح در دریا انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز صنایع دفاعی وزارت دفاع تمام امکانات دفاعی و تجهیزات مورد نیاز سپاه و نیروی دریایی را تولید می کند. یک مرجع دریایی مستقر وجود دارد.

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

خصوصیات توپ فتح 40 چیست؟

اگر بخواهیم در مورد این توپ صحبت کنیم ، باید بگوییم که توپ Conquest یک نمونه مهندسی 40 وارونه توپ 40 میلیمتری بوفورت است که در سراسر دنیا برای از بین بردن هواپیماها ، موشکهای کروز و حتی برخی اهداف زمینی کار می کند. از این رو مهندسان ایرانی از وزارت دفاع و نگهداری نیروهای مسلح با مطالعه و شناخت نیازهای خود توانستند با مکان یابی توپ 40 میلیمتری بوفورت نقش مهمی در ارتقا capacity توان بازدارندگی نیروهای مسلح کشور داشته باشند.

توپ Conquest 40 در دسته اسلحه های ضد هوایی در ارتفاع کم قرار می گیرد که برای کشتی های نیروی دریایی استفاده می شود. برد نهایی این سلاح 12 کیلومتر است و سرعت شلیک آن 300 گلوله در دقیقه است و می تواند نقش مهمی در مقابله با موشک های کروز داشته باشد. البته این توپ قدرت و دقت بیشتری نسبت به همتای خارجی خود دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت خودرو شاهین به 580 میلیون تومان رسید | بررسی قیمت خودرو در بازار

این تفنگ های ضدهوایی نیروهای مسلح ایران قاتل کشتی های آمریکایی هستند + عکس

یکی از معایب توپ 40 میلیمتری بوفورت این است که درصد بالایی گلوله در آن گیر کرده است که باعث کاهش خطای توپ فاتح و افزایش دقت آن می شود. این به دلیل تغییراتی در سیستم چرخش توپی آن است که ممکن است به دلیل بهبود عملکرد سرورهای آن باشد.

این توپ در حال حاضر بر روی ناوشکن های جماران و دماوند نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است. مهندسی معکوس این توپ در برابر اهداف هوایی و موشک های ضد کشتی در واقع برای اولین بار در کل منطقه خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران انجام شد و اکنون ، سال ها بعد در این منطقه ، هیچ کشوری ، حتی ترکیه ، پاکستان و مصر نمونه تولید می کنند.

27215

دیدگاهتان را بنویسید