حسن روحانی برای واگذاری مذاکرات به برجام به دولت بعدی


بذر کریم حسینی امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در اهواز ، به مناسبت اظهارات حسن روحانی امروز در کابینه مبنی بر احتمال توافق برجام وی گفت: “من سخنان رئیس جمهور را تأیید می كنم زیرا دولت دوازدهم این فرصت را از دولت می گیرد ، زیرا مذاكرات در برجام را بر اساس یك راه منطقی و حفظ كرامت ملی ادامه نداده است.”

وی با بیان اینکه طی چند سال مذاکرات ، هرچه عقب نشینی کردیم ، طرف های مذاکره با جسارت بیرون آمدند و افزود: ما در مذاکرات برجام بر اساس اصول و م componentsلفه ها حرکت می کنیم ، این اصول و م componentsلفه ها در جمهوری اسلامی مشخص است و بر اساس آنها انتظار می رفت “برای اقدام کردن.

نماینده مردم اهواز ج مجلس وی با تأکید بر اینکه در یک سال یا چند ماه گذشته این اصول و م orلفه ها تعریف نشده است ، اظهار داشت: وقتی صحبت از لغو تحریم ها می شود باید این اصل در مذاکرات به عنوان یک اصل تلقی شود اما دولت اعتقادی به این اصول ندارد . “

حسینی گفت: موانعی که خود رئیس جمهور در مورد آنها صحبت می کند موانعی است که دولت و شخص رئیس جمهور در مقابل آنها قرار داده است.

وی افزود: اگر دولت ، از همان ابتدای مذاکرات ، با در نظر گرفتن اصل عزت و در موضعی روشن و شفاف ، مواضع جمهوری اسلامی را در برابر طرف های مذاکره اعلام می کرد ، قطعاً این را نداشتیم وضعیت. “

حسینی با انتقاد از عملکرد دولت در مذاکرات برجام گفت: حسن روحانی به یاد می آورد که در آخرین روزهای دولت ادعا کرده بود که وی دو دوره در دولت خدمت کرده است که به نظر من برای او زیباتر است و کار را به دوره بعدی واگذار کرد دولت “

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس قم و مدارس خراسان رضوی

وی افزود: به عنوان دولت بعدی ، طبق منویات مقام معظم رهبری ، مطالبات و مصالح مردم نیز که مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی است ، مسیر تعیین شده را دنبال می کند.

حسینی گفت: مذاکرات در برجام باید بر اساس منافع ملی ، لغو بی قید و شرط تحریم ها و تأیید طرف مذاکره ادامه یابد ، زیرا طرف مذاکره بارها قول خود را داده و شکسته است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید