ماموریت سازمان ملل در یمن برای یک سال دیگر تمدید شد



بر این اساس ، ماموریت دفتر نظارت بر اجرای آتش بس در یمن از سوی سازمان ملل متحد با توافق نامه حدیده برای یک سال دیگر تمدید شد و بنابراین قطعنامه 2586 تصویب شد.
پیش نویس قطعنامه توسط انگلستان تقدیم شده است و آتش بس را در بندرهای حدیده ، سلیف و راس عیسی نظارت خواهد کرد.

طبق جلسه روز چهارشنبه ، به وقت محلی ، شورای امنیت تصمیم به تمدید حاکمیت سازمان ملل متحد در حمایت از توافق نامه حدیده و اجرای توافق نامه استکهلم تا 15 ژوئیه 2022 (24 ژوئیه 1401) گرفت.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) بر اجرای توافق آتش بس در یمن تحت توافق نامه حدیده نظارت خواهد کرد تا امنیت نیروهای امنیتی محلی را تأمین کند.

توافق نامه حدیده در سال 2018 بین دولت یمن برای نجات ملی و حامیان استعفا و دولت فراری “عبد رابو منصور هادی” برای برقراری آتش بس در سوئد منعقد شد.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی حملات گسترده ای را به یمن ، فقیرترین کشور عربی ، از آوریل 1994 در ائتلاف چند کشور غربی و عربی ، با کمک ایالات متحده ، به بهانه هدایت به رئیس جمهور فراری برکنار شده عبدالله آغاز کردند. منصور هادی بازگشت به قدرت.
در شش سال گذشته ، به استثنای امارات و ایالات متحده ، سایر متحدان سعودی این ائتلاف را ترک کرده اند و ابوظبی اکنون از یک متحد قدیمی به رقیبی به ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

این تجاوز تاکنون هزاران یمنی را به کام مرگ کشانده است و طبق اعلام سازمان ملل ، قحطی این کشور به بزرگترین فاجعه انسانی جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید  فال عشق | فال عشق امروز | یه شروع دوباره در انتظار توست! + تفسیر دقیق

دیدگاهتان را بنویسید