بخشهای اقتصادی آذربایجان شرقی نتایج قابل قبولی دارند



ایسنا / آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: علی رغم وضعیت اقتصادی موجود در کشور ، بخشهای اقتصادی این استان نتایج نسبتاً قابل قبولی دارند. سال گذشته ، طبق گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان هفت درصد بود که 2.7 درصد کمتر از متوسط ​​کشور بود.

علی جهانگیری در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت در آذربایجان شرقی که بعد از ظهر چهارشنبه با حضور معاون امور اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، با اشاره به ارزشمند فعالیتهای مدیران و شرکتهای مرتبط با وزارت رفاه اجتماعی در آذربایجان شرقی گفت: “یکی از دلایل موفقیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همین مدیران سخت کوش این گروه در آذربایجان شرقی است.”

وی افزود: امسال 10 هزار نفر به بیمه شدگان استان افزوده شده است كه نشان دهنده كاهش تعداد بیكاران استان در سال جاری نسبت به سال قبل است.

جهانگیری با بیان اینکه طبق آمار رسمی ، بیکاری جوانان ما نسبتاً خوب است ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی 4000 واحد تولیدی و 27000 واحد صنعتی دارد ، نرخ بیکاری در استان پایین است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی به دلیل تحریم ها و مشکلات ارزی در سه سال گذشته از حداکثر ظرفیت خود در بحث تولید استفاده کرده اند و همین امر منجر به افزایش صادرات شده است ، همچنین شاهد رشد بحث در صنعت در استان هستیم.

جهانگیری گفت: ظرفیت های فنی و علمی قابل توجهی در استان وجود دارد و امیدوارم مدیران بعدی با توجه به این موضوع و ابتکار عمل خود را انجام دهند. همچنین برای افزایش اقتدار ایجاد فضای رقابتی بین استان ها.

بیشتر بخوانید  مبلغ یارانه یلدا تغییر کرد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید