عسکری: 3 عامل مهمترین مشکلات داوری است / کمیسیون داوری نباید مدیون شورای فوتبال استانها باشد


حسین عسگری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ، درباره مشکلات و اشتباهات داوری تأثیرگذار فوتبال در این فصل باشگاهی گفت: مشکلات مختلفی در ایجاد این شرایط داوری دخیل است. مسئله اول مربوط به بی ثباتی داوران فوتبال است. از زمانی که من پست رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال را ترک کردم ، کمیسیون و بخش 5-6 فصل داشته اند. در بخش داوری رفعتی ، سهرابی ، کامرانی فر و دیگران. آنها رئیس جمهور شدند. اصفهانی ها ، ممبینی ، سهرابی ، صفیری و دوباره اصفهانی ها رئیس هیئت داوران شدند و اکنون حداد افشاریان ریاست هیئت را بر عهده دارد.

آگساری ادامه داد: وقتی تغییری در مدیریت دادگستری ایجاد شود ، دیگر داوران فرصت ندارند برنامه های بلند مدت و میان مدت داشته باشند و فقط برنامه های کوتاه مدت خواهند داشت که به طور خلاصه در توافق داوری مسابقات وجود دارد. و بحث هایی مانند آموزش ، افتتاحیه. “استعداد او و … فراموش شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات داوری ما تعداد زیادی داوری است که به لیگ برتر مراجعه می کنند. حداکثر داوران مورد نیاز برای حضور در لیگ برتر هر کشور سه برابر تعداد مسابقات هفتگی آنها است. این بدان معناست که وقتی مسابقات لیگ برتر در هفته 8 برگزار می شود ، ما باید حداکثر 24 داور متوسط ​​داشته باشیم ، اما در کشور ما بیش از 140 داور و کمک داور دعوت می شوند. در کجای دنیا چنین چیزی را می بینیم؟

عسکری تأکید کرد: ج لیگ کره جنوبی و ژاپن حداکثر 10-15 هافبک دارد. نتیجه حضور این تعداد داور در لیگ برتر کشورمان این است که داور به جای داوری در هر فصل 20 بازی ، فقط 7 بازی انجام می دهد و در نتیجه نسبت به کار و داوری خود در فوتبال بی تفاوت می شود. به همین دلیل درصد اشتباهات وی در این زمینه در حال افزایش است زیرا او بی تفاوت قضاوت می کند.

بیشتر بخوانید  پرسپولیس از رویارویی با استقلال در زمین می ترسد

رئیس سابق کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمیسیون داوران باید مستقل عمل کند و بدهکار هیئت های فوتبال استان ها نباشد. حتی اکنون که مدیران جدید به کمیسیون و دپارتمان داوران پیوسته اند ، آنها نمی دانند که چگونه تعداد داوران لیگ برتر را کاهش دهند. بدون تعارف ، این می تواند بزرگترین چالش برای مدیران جدید کمیته داوری و بخش باشد. چون اگر بخواهند روی هر داور قلم قرمز بکشند ، هیئت فوتبال استان مربوطه کارزاری را شروع می کند! وی با وزیر و وكیل تماس گرفت و رئیس فدراسیون فوتبال و كارمندان و روسای داوران فوتبال را تحت فشار قرار داد كه نباید از این داور دلخوری كرد. در حالی که تعداد داوران لیگ برتر دقیقاً همان تعداد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی است. سرانجام ، ما می توانیم 25 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم ، در حالی که در لیگ برتر بیش از 300-400 بازیکن وجود دارد. اگر یک بازیکن نیم درصد با بازیکن 26 متفاوت باشد ، رد صلاحیت می شود. ما باید با داوری در لیگ برتر همین کار را بکنیم. بهترین و شایسته ترین داوران لیگ برتر را قضاوت کنید.

عسکری با اشاره به بحث آموزش داوران فوتبال گفت: این یک ویروس طبیعی است ویروس کرونا این تحت الشعاع آموزش داوران قرار گرفت ، اما جالب است بدانید که من 12 سال داور بین المللی فوتبال هستم و در این زمینه ناظر داوری هستم. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا من باید مرتباً به روز باشم. کلاس های سرپرست نه تنها سال گذشته به دلیل کرونا برگزار شد ، اما امسال آنها سه دوره آموزش آنلاین AFC آنلاین برای ما برگزار کردند ، اما در لیگ برتر کشورمان ، قاضی که می تواند 20 یا 40 داور داشته باشد ، بالاخره آنلاین است – کلاس زمان و برای آن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  ویدئو / رنگ محرم بر چهره صحن امامزاده موسی مبرقع در قم

وی با اشاره به ضعف امکانات و همچنین وضعیت جسمانی داوران خاطرنشان کرد: از طرف دیگر عدم آموزش بدنی مناسب داوران نیز باعث می شود شاهد اشتباهات فاحش داوران در لیگ برتر باشیم. ” در تمام فدراسیون های فوتبال از کشورهای مختلف ، داوران مسئول آمادگی جسمانی داوران هستند ، اما در کشور ما داوران حتی دلیلی برای تمرین ندارند! زمین و پیست فوتبال برای آموزش داوران وجود ندارد. امکانات قضات ما بسیار کم و ضعیف است. وضعیت سیستم های رادیویی که همه می بینند. حتی به قضات گفته می شود که برای شرکت در کلاس قاضی باید هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کنید! آیا ممکن است داوری که 800 هزار تومان حقوق می گیرد شکایت کند و بلیط 2 میلیون تومانی را در تهران و مشهد بخرد؟ فدراسیون ترتیب می دهد تا قاضی هزینه سفر ، غذا و محل اقامت وی ​​را پرداخت كند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما بلیط هواپیما ، اسکان در هتلی 5 ستاره و … برای شرکت در کلاس ها می دهد.

عسکری همچنین به حقوق داوران فوتبال در کشورمان اشاره کرد و گفت: حقوق داوران در کشورهای همسایه ما قابل مقایسه با حقوق داوران ایرانی نیست. در عراق برای هر مسابقه 200 دلار به یک داور پرداخت می شود. این چیزی است که یکی از داوران عراقی به من گفت. شما می دانید که 200 دلار در عراق پول زیادی است و ما حدود 5-6 میلیون تن داریم. ازبکستان 700 دلار به قضات خود پرداخت می کند. امارات متحده عربی 2000 دلار به قضات خود می پردازد اما ما چند ماه بعد یک میلیون تن حقوق خواهیم داد! البته موضوع هزینه های داوری نیز می تواند بر اشتباهات داوری تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید  مجید واشقانی ستاره سریال جوکر پدر شد

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید