معیشت پزشکان عمومی برای بهبود سلامتی دچار مشکل / شرایط است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرهومن حسن زاده با اشاره به هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: آنچه از وضعیت جامعه پزشکی می بینیم این است که وضعیت فقط در جامعه پزشکی کشور خوب نیست.

وی حضور پررنگ جامعه پزشکی در کوزه را برای بهبود سلامت کشور دانست و افزود: سازمان نظام پزشکی نیاز به انتقال خون تازه دارد. آه تو تا بتواند احیا کند. بنابراین ، حضور پرشور جامعه پزشکی در انتخابات روز جمعه می تواند زمینه را برای تغییر در تنها اتحادیه جامعه پزشکی فراهم کند.

حسن زاده می گوید دلسردی جامعه پزشکی می تواند برای سیستم بهداشتی کشور خطرناک و مضر باشد ا وی گفت: بیشتر جامعه پزشکی کشور از مشکلات زیادی رنج می برند و این باعث تضعیف سیستم بهداشتی شده و این امر به سلامت مردم آسیب می رساند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی باید منصفانه از حقوق بیماران و پزشکان حمایت کند ، افزود: مشکلات جامعه پزشکی با تعامل سازمان نظام پزشکی با انجمن های علمی پزشکی حل می شود.

یکی از اعضای ائتلاف Fellows بهداشت ، با اشاره به تضاد منافع که باعث ایجاد اختلاف بین جامعه پزشکی می شود ، گفت: “سازمان نظام پزشکی فقط برای گروهی از پزشکان و همه گروه های پزشکی و … نیست که عضو آن هستند سازمان باید از حمایت سازمان خود برخوردار شوند.

حسن زاده ادامه داد: دیدگاه تبعیض باید از سازمان نظام پزشکی حذف شود و شرایط به گونه ای تغییر کند که بر حضور موثر همه گروه های پزشکی در سازمان تأکید شود.

بیشتر بخوانید  پلیس خبر ربودن دو شهروند مریوانی را تکذیب کرد

این پزشک عمومی با گلایه از وضعیت زندگی پزشکان عمومی در کشور گفت: پزشکان عمومی در خط مقدم مراقبت از انسان و مراقبت از بیمار هستند اما متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود و مشکلات زیادی را برای پزشکان عمومی مشاهده می کنیم.

وی افزود: تعامل سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت می تواند تمام مشکلات جامعه پزشکی را برطرف کند. البته سازمان نظام پزشکی به عنوان انجمن پزشکان ، به دلیل وزارت بهداشت ، حقوق پزشکان را کاهش نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید