جشنواره ملی زیبایی اسب در اردبیل آغاز به کار می کند



بهاudالدین ایلهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری کشورمان ، این جشنواره به مدت سه روز از سه شنبه 13 تیر تا جمعه 24 تیر در محل مجموعه ورزشی پهلوان تختی برگزار می شود در اردبیل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام می شود.

وی گفت: این دوره از مسابقات با عنوان جام “LG Darij” با حضور 120 اسب از سراسر کشور در اردبیل برگزار می شود تا زیباترین اسب اصیل عرب را ارائه دهد.

وی با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان از این مسابقات گفت: 85 درصد استان های کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه 25 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره از استان اردبیل هستند ، اضافه کرد: افراد بیشتری از استان اردبیل می خواستند در این جشنواره شرکت کنند اما برای ایجاد فرصت و فرصت دادن به سایر شرکت کنندگان در کشور از حضور در این مسابقه خودداری کردند.

وی ادامه داد: دومین جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل به همراه کنترل کنندگان فدراسیون سوارکاری ما در چهار دسته آینده پژوهان ، تا یک سالگی ، نریان و مادیان توسط داوران روسیه و بلژیک قضاوت و داوری می شود.

رئیس شورای سوارکاری اردبیل گفت: این جشنواره علاوه بر تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ایران ، در تقویم سالانه فدراسیون جهانی سوارکاری نیز ثبت شده و در واقع یک رقابت جهانی است.

ایلهانی با اشاره به اولین جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل افزود: اولین دوره این جشنواره در سال 2015 در ورزشگاه علی دایی با حضور 120 اسب از 14 استان کشورمان برگزار شد و در نهایت استان اردبیل مقام اول را کسب کرد.

بیشتر بخوانید  اربعین ۱۴۰۱ چندم است چند شنبه است

ایلانی دلیل برگزاری این جشنواره در مجموعه ورزشی اردی تاهتی را نوسازی این ورزشگاه در شهریور ماه عنوان کرد و گفت: به دلیل تخریب چمن در ورزشگاه تاهتی ، پس از این رویداد ورزشی ، سنگفرش طبیعی در ورزشگاه تاهتی و چمن مصنوعی جمع آوری شد در عوض جایگزین شد. نصب خواهد شد

وی گفت: پس از میزبانی با وقار اردبیل در اولین دوره جشنواره زیبایی اسب عرب و ثبت نام آن در تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ، مسابقات اردبیل علاوه بر تأیید فدراسیون جهانی سوارکاری ، ثبت شده است. تقویم سالانه فدراسیون جهانی سوارکاری. به این رویداد داده شد.

وی با قدردانی از حمایت مسئولان ارشد استانی و مسئولان ورزش اظهار داشت: طبق تقویم رسمی فدراسیون سوارکاری کشورمان و فدراسیون جهانی سوارکاری جشنواره زیبایی اصیل عرب در تیر ماه هر سال به میزبانی اردبیل برگزار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان اردبیل افزود: امیدواریم میزبان شایسته ای برای شرکت کنندگان در این جشنواره باشیم.

ایلهانی با اشاره به زیرساخت ها و امکانات ورزشی استان اردبیل ادامه داد: میزبانی چنین مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و ارتقا sports ورزش با جذب گردشگری ورزشی ، شناسایی فرصت ها و ظرفیت های استان و توسعه اقتصادی و شکوفایی منطقه خواهد بود.

رئیس شورای سوارکاری اردبیل تعامل بین ورزشکاران و تولیدکنندگان اسب در کشور ، انتخاب بهترین و محصولات ورزشی این نژاد زیبا ، احیا و حفظ ذخایر موجود و ارائه نژادهای محلی و محلی کشور و منطقه را برای شرکت در مسابقات ملی و صحنه های بین المللی ، از جمله او اهداف جشنواره را ذکر کرد.

بیشتر بخوانید  فوری؛ آغاز فروش اقساطی مدیران خودرو ۱۴۰۲/ بازپرداخت ۵ ساله! + تحویل فوری

وی با اشاره به وجود 500 اسب ثبت شده در استان اردبیل گفت: 230 ورزشکار سوارکاری در استان اردبیل تأمین و ساماندهی می شوند.

وی از فعالیت 6 باشگاه سوارکاری مجاز در استان خبر داد و افزود: با هماهنگی انجام شده بین اداره کل ورزش و جوانان و منابع طبیعی استان 35 هکتار زمین برای شروع مسابقات سوارکاری اختصاص یافت.

وی برگزاری کلاس ها و سمینارهای آقایان و بانوان در زمینه داوری ، ورزش سوارکاری و مربیگری را از جمله اولویت های شورای سوارکاری اردبیل در سال جاری عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید