تسریع در واکسیناسیون تعداد مرگ و میر در کشور را کاهش می دهد


به گزارش آژانس فارس ، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی برای مقابله با ویروس کرونا بعدازظهر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و در این جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت ، امنیت اجتماعی ، آموزش و پشتیبانی و اطلاع رسانی گزارشات آنها در مورد روند واکسیناسیون ، شیوع ویروس دلتا در قسمت های مختلف اقدامات این کشور برای کنترل و کنترل بیماری ، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت های لازم در این زمینه انجام شد.

در ابتدای جلسه ، کمیته بهداشت گزارش جامعی از تسریع عملیات واکسیناسیون به دلیل ورود واکسن های محلی به چرخه واکسیناسیون و همچنین افزایش واردات واکسن با ورود محموله های جدید واکسن های خارجی از کشورهای مختلف. 60 سال در سراسر کشور شروع می شود.

با توجه به کمیسیون بهداشت ، با توجه به عملیات واکسیناسیون در قالب به طور منظم در جامعه هدف با سرعت حالت خوبه در سراسر کشور ، افراد بالای 60 سال می توانند با مراجعه به سیستم واکسیناسیون در روز شنبه برای واکسن ثبت نام کنند.
کمیته بهداشت همچنین به وضعیت حاد برخی از استانهای جنوبی و شرقی کشور در خصوص شیوع ویروس هند (ویروس دلتا) اشاره و تأکید کرد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در سایر مناطق کشور و کنترل آن در استان های آسیب دیده افراد بالای 50 سال نیز در این استان ها واکسینه می شوند.

رئیس جمهور از تلاش های سازمان های مختلف برای تهیه و تولید واکسن مورد نیاز کشور ، کمیته بهداشت برای اجرای منظم سند واکسیناسیون ملی و همچنین پاسخ سریع و به موقع به برخی مشکلات تشکر کرد. مناطق مختلف کشور را ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید  کارمندان چقدر عیدی می گیرند؟

روحانی با اشاره به تسریع در انجام عملیات واکسیناسیون به دلیل ورود واکسن های محلی به چرخه مصرف و همچنین افزایش واردات واکسن خارجی با حذف موانع موجود ، ابراز امیدواری کرد که جمعیت هدف بالای 60 سال در کشور و بیماران اصلی و بالا مشاغل خطرناک واکسینه می شوند. در روزهای باقی مانده از فعالیت دولت ، شاهد کاهش مرگ و میر در کشور خواهیم بود.

در این جلسه ، ستاد عملیاتی ستاد تاج ملی و کمیته بهداشت گزارشات خود را در مورد اقدامات انجام شده برای کنترل و کنترل ویروس دلتا و جلوگیری از شیوع موج پنجم بیماری در مناطق مختلف کشور ارائه دادند. ، اصناف و صاحبان مشاغل.

کمیته بهداشت از اجرای پروتکل های بهداشتی و کاهش مداوم سطح کلی اعمال ناشی از نرمال شدن ، که منجر به افزایش شیوع بیماری و درگیر شدن مناطقی از کشور با ویروس هند شده است ، ابراز تاسف می کند. در این فرایند ، مردم با مشکلات بیشتری روبرو می شوند و افزایش تعداد بیماران و بستری شدن بیماران در مراکز درمانی آسیب جدی به قاب درمان در راه انجام وظایف آنها خواهد بود.

در همین راستا ، رئیس جمهور به ستاد عملیاتی و کمیته تأمین اجتماعی ستاد تاج ملی دستور داد تا با در نظر گرفتن محدودیت های مصوب در شهرهای قرمز و نارنجی ، نظارت دقیق بر اجرای این محدودیت ها و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان در کشور را امتحان کنید.

در این جلسه ، کمیته آموزش همچنین گزارشی از وضعیت مراکز آموزشی و برنامه های آماده سازی این مراکز برای سال تحصیلی جدید و ایجاد شرایط حضور دانش آموزان در مدارس از طریق اعمال پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون ارائه داد.

بیشتر بخوانید  نصب 4000 کنتور گاز هوشمند در 10 سال!

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید