عضویت دانشگاه کوسار بوی نارد و دانشگاه اسفراین به دانشگاه بوینورد رد شد



ایسنا / خراسان شمالی نماینده مردم اسفراین در مجلس از لغو پیوستن دو دانشگاه کوثر بونورد و دانشگاه مهندسی اسفراین به دانشگاه بوینارد ، به دنبال نمایندگان مجلس در پارلمان خبر داد

آمانولا حسي پور در مصاحبه با ايسنا اظهار داشت: پس از نمايندگان استانها و ديدارهاي متعدد با مسئولان ، موضوع چرخش دو دانشگاه در كوثر بونورد و دانشگاه مهندسي اسپاراين در پرديس دانشگاه بوينورد برداشته شد و اين دو دانشگاه به اعتبار مستقل تبديل شدند. “

وی اضافه کرد: وزارت علوم طرحی را برای ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دنبال می کند که متأسفانه منجر به گنجاندن حدود 50 مجتمع آموزش عالی در مناطق فقیرنشین به عنوان پردیس دانشگاه های بزرگتر شده است.

حسي پور ادامه داد: از جمله اين دانشگاه ها دانشگاه كوثر در بوينارد ، دانشگاه مهندسي در اسفراين و مجتمع آموزش عالي در شيروان بودند كه قرار بود جز part دانشگاه بجنورد و دانشگاه آن باشد.

وی تأکید کرد: نمایندگان استان در این شهرها اقدامات پیگیری بسیاری برای لغو آن داشتند و با وزارت علوم مکاتبه داشتند و همچنین دیدارهایی با دکتر کلیباف ، رئیس مجلس داشتند.

وی گفت: دانشگاه کوثر در بونورد یک دانشگاه همجنس است و از بسیاری از استان های کشور دانشجو می پذیرد. دانشگاه فنی اسفراین نیز دارای امکانات بسیار خوب و مناسبی است ، حتی بیشتر از دانشگاه ایالتی بونورد که با برنامه وزارت علوم ضعیف شده است.

وی تأکید کرد: سرانجام در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه آن اخیراً اعلام شده بود ، با الحاق دانشگاه کوثر در بونارد و دانشگاه فنی مهندسی اسفراین به دانشگاه بونورد مخالفت شد.

بیشتر بخوانید  حضور فیروزجا در تور بزرگ شطرنج با غیبت کارلسن و ناکامورا

حسي پور افزود: “مخالفت با شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدين معني است كه اين دو دانشگاه به پرديس دانشگاه بوژنورد تبديل نخواهند شد و از نظر بودجه و اعتبار براي ادامه خدمات رساني به دانشجويان در بخشهاي مختلف مستقل خواهند ماند. . “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید