رئیس علوم پزشکی: 400 بیمار کرونر در کوم بستری هستند



به گزارش روابط عمومی چهارشنبه شب از دانشگاه علوم پزشکی کوم ، محمدرضا گدیر در مصاحبه ای با تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در استان ، افزود: در 24 ساعت منتهی به 14 جولای ، 109 بیمار مبتلا به کرونر قلب بستری شدند و 86 بیمار جدید بستری شدند. بر این اساس ، تعداد کل بیماران کرونر بستری در کوم به 401 نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 67 بیمار پزشکی با بیماری کرونر قلب با بهبود شرایط از مراکز درمانی کوم مرخص شدند.

کادیر با بیان اینکه متأسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند ، گفت: در حال حاضر 73 بیمار در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی در کوم تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوم ادامه داد: در 24 ساعت گذشته هزار و 387 آزمایش عروق کرونر در استان انجام شده است که 394 آزمایش عروق کرونر مثبت است.

قدیر با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونر در استان گفت: تاکنون 72 هزار و 631 دوز واکسن به گروه های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در قم تزریق شده است و این روند طی روزهای اخیر تسریع شده است.

تعطیلی مراکز بهداشتی و پایگاه ها در روز پنجشنبه

مرکز بهداشت قم همچنین در بیانیه ای گفت: مراکز و مراکز بهداشتی ، به استثنای مراکز واکسیناسیون تاج و مراکز درمانی تاج سرپایی ، تا پایان مرداد ماه سال جاری در روز پنجشنبه تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید  سرویس دریافت حق اشتراک خدمتی جدید در کیف پول دیجی‌پی

طبق آخرین رنگ آمیزی اعلام شده توسط نرم افزار Mask ، قم از نظر فوران تاج در 23 ژوئیه دوباره در میان شهرهای قرمز قرار دارد.

ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری عفونی Covid 19 شد و ویروس در 15 دسامبر 2009 در ووهان ، مرکز چین گزارش شد. این بیماری در ابتدا ذات الریه نامیده می شد ، اما کمیسیون بهداشت ملی چین رسما آن را در 30 دسامبر 2009 اعلام کرد. ویروس را اعلام کرد در چین.

“کرونا” ویروسی است که بسیار شایع است و شامل عطسه ، سرفه ، لمس و مالش است. پزشکان توصیه می کنند که مردم علاوه بر جلوگیری از مصافحه ، از سلامتی و بازدید از اماکن عمومی نیز برخوردار باشند. هنگام عطسه ، بینی خود را با دستمال بپوشانید و یا از آرنج خود برای کنترل آن استفاده کنید.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می شود اقدامات بهداشتی مانند استفاده از “ماسک” و “فاصله اجتماعی” را دنبال کنید.

شهروندان قمی می توانند برای هر گونه سوال در مورد ویروس کرونا با شماره های 4030 ، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای دریافت آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال فضای مجازیwebdaqom یا وب سایت آن به آدرس www.muq .ac. ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با تماس با سامانه الکترونیکی غربالگری ویروس کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir و پر کردن اطلاعات مورد نیاز ، گامی بلند در ارتقا health سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

شهروندان قمی در صورت مشاهده علائم مربوط به ویروس کرونا در خود و اعضای خانواده خود می توانند به مراکز جامع سلامت امام حسن عسکری (ع) در شهر امام حسن عسکری (ع) مراجعه کنند. من خمینی (ره) دارم در بلوار شهید. کریمی (بنیاد) ، فرگانی در انتهای شیه آباد ، پردیس در پردیزان (خیابان ایمان) ، هوراکیان در بلوار 15 هورداد ، بعثت در مقر ، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) ، پنبه چی در خیابان امام خمینی و جندقیان در خیابان. توقف کردم. توصیه ها و خدمات “رایگان” را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید