حمله جنجالی امارات به عربستان – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش القدس العربی ، داهی هلفان ، جانشین فرمانده پلیس در دبی و شخصیتی جنجالی در امارات ، در توئیتی از نزدیک بودن روابط سعودی و عمان به دنبال تشدید اختلافات بین کشورش و عربستان سعودی انتقاد کرد.

پس از بروز اختلافات میان ریاض و ابوظبی ، شخصیت اماراتی که از نزدیکان شیخ محمد بن زاید است ، بازیگر صحنه است و مستقیماً از آخرین تصمیمات عربستان سعودی انتقاد می کند.

این مقام امنیتی امارات در آخرین توییت های خود نوشت که فکر می کنم عربستان سعودی در میدان نبرد یمن از امارات استفاده می کند و امروز از عمان برای پیام صلح استفاده می کند ؛ بنابراین لازم است منطقی به مشکلات نگاه شود.

داهی هلفان مستقیماً اظهار داشت كه كشور وی در بحبوحه جنگ است و نقش هایی را بازی می كند كه آن را در معرض انتقادات گسترده قرار می دهد.

این شخصیت جنجالی در امارات به صراحت از تصمیمات اخیر عربستان سعودی توسط متحد خود ، امارات انتقاد کرد و گفت ریاض تصمیماتی گرفته است که به نفع متحد سابق خود ، ابوظبی نیست.

وی همچنین در توییتر خود به کاربران سعودی حمله کرد و صریحاً گفت که سیاست های عربستان مطابق با برنامه های ابوظبی نیست.

اخیراً معاون رئیس پلیس در دبی به طور قابل توجهی از پیكان به خاطر قطر انتقاد كرد كه روابط خوبی با عربستان سعودی از این نشست آغاز كرد.

وی همچنین در توییت های خود اشاره کرد که در این مرحله منافع شخصی در معرض خطر است و اکنون زمان منافع مادی است و نه روابط دوستانه و برادرانه.

بیشتر بخوانید  تورم اجاره ای خانوارهای شهری در استان فارس به 23.3 درصد می رسد - اخبار فارس - استانهای تسنیم

ایجاد روابط بین کشورهای عربی متحد عربستان سعودی و قطر با نارضایتی از ابوظبی همراه بود و امارات موضع متفاوتی در مورد این آشتی داشت. سرعت عادی سازی روابط ریاض و دوحه و کنار گذاشتن اختلافات گذشته در افزایش تنش ها میان ابوظبی و ریاض نقش داشته است. گفته می شود که ابوظبی همچنان برای شکست آشتی در حرکت است. موضع امارات در مورد قطر هنوز ثابت است و محمد بن زاید ، وارث تاج و تخت ابوظبی ، عربستان سعودی را بزرگترین مانع برای برنامه های خود در جهان عرب می داند.

از طرف دیگر ، عربستان سعودی در دولت کوچک و کشور کوچک امارات متحده عربی ، به ویژه موقعیت خود در تجارت جهانی و بازار نفت و انرژی ، انتظارات و طمع زیادی دارد و امروز بیش از هر زمان دیگری سعی در تحمیل سلطه خود به ویژه محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری تلاش می کند تا قدرت دیپلماتیک خود را تقویت کند و چهره خود را نسبت به آمریکایی ها و جامعه جهانی بهبود بخشد ، در حالی که آماده می شود نشستن. تاج و تخت در عربستان سعودی است. عربستان و چند ماه پیش با بهبود روابط عربستان سعودی با ترکیه و قطر و همچنین عمان کار در این زمینه را آغاز کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید