انتخابات کاملاً الکترونیکی انتخابات را مختل کرد / ما از صحت انتخابات دفاع می کنیم


به گزارش خبرگزاری فارس از حمار ، حجت الاسلام جلال مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 26 تیر سالروز تشکیل شورای نگهبان به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است ، زیرا اسلام و جمهوری این نظام و ضمانت آن است. بستگی به تشکیل این نهاد دارد. جمهوری از سیستم دفاع می کند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی ، اسلام و جمهوری اصول مسلم محسوب می شود ، افزود: شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است که در آن وکلا و حقوقدانان حضور دارند.

رئیس سازمان بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان همدان ادامه داد: امروز در چهل و یکمین سالگرد تأسیس شورای نگهبان افتخار می کنیم که در طول چهار دهه فعالیت این نهاد مقدس ، سابقه درخشانی دارد. همانند نظام اسلامی و در بحث جمهوری. “

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ​​سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود و در سال 1400 ما چهار انتخابات برگزار کردیم. وی افزود: ما همیشه سالم ترین انتخابات را داریم و هر زمان که بحث می شود ، هیئت امنا آمادگی ارائه هر دو مورد را دارد و روشن می شود.

وی به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری امسال در استان همدان 650 هزار و 420 رأی در صندوق های رأی انداخته شد که 6/45 درصد است و در مقایسه با انتخابات مجلس مشارکت 3 درصد افزایش یافت . داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی و نظارت شورای نگهبان در همدان با اشاره به اینکه فامنین با 56.5 درصد و همدان با کمترین مشارکت 39.6 درصد بیشترین مشارکت را داشتند ، افزود: انتخابات ریاست جمهوری امسال با سایر انتخابات متفاوت بود ، اولین آن شیوع بیماری بود. ” ویروس کرونا و بسیاری از مردم حتی زندگی روزمره خود را به دلیل فاق عوضی کنار گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید  باز هم قصه پرغصه کرونا/ چه خبر از تدبیر مسؤولان سمنانی

وی کرونا را یکی از دلایل کاهش میزان مشارکت در رای دهندگان دانست و گفت: بیماری کرونا در انتخابات داخلی و جهانی موثر است ، بنابراین بیش از 10 درصد کاهش میزان رای دهی در سراسر جهان وجود دارد. “

مرادی با بیان اینکه به دلیل کرونا ، ما نمی توانستیم از کسانی که قرنطینه یا بیمار شده اند رأی بگیریم ، اظهار داشت: طبق گزارش وزارت بهداشت ، این افراد 10 میلیون نفر جمعیت داشتند که 20٪ مشارکت را شامل می شود.

وی گفت: “ما هفت درصد آرا را در خارج از کشور از دست دادیم.” متأسفانه تروریست هایی که در خارج از کشور مرتکب این همه جنایت شده اند و در حمایت از دولت های استکبار غربی یا خارج از کشور مستقر شده اند. آنها نمی خواستند انتخابات برگزار شود. ، یا اگر در بعضی از کشورهایی که در آنها نگهداری می شدند با چوب و چوب حمله می کردند ، این ترس را ایجاد می کردند که هموطنانشان پای صندوق های رای نروند.

رئیس هیئت بازرسان و ناظران شورای همدان با اشاره به وقفه ای در صبح روز رأی گیری گفت: یکی از بی نظمی های رأی گیری ترس از عوامل اجرایی و نظارت بر شاخه ها و تاج های شلوغی بود که مردم تجربه کردند ، آنها حاضر نشدند و ما مجبور شدیم از افراد جدید استفاده کنیم. “

وی افزود: در هنگام جذب افراد جدید ، چون آنها تجربه لازم و کافی را ندارند ، این مشکل باعث شد تا آنها از شرایط لازم برای رای دادن برخوردار نباشند ، زیرا آنها با کار آشنا نبودند.

بیشتر بخوانید  هانی رستمیان: فشار در مسابقه خیلی زیاد بود / من نمی توانستم ذهنم را کنترل کنم

رئیس سازمان بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان همدان دلیل دیگر وقفه در انتخابات را دیر رسیدن صندوق های رای در برخی از شهرها عنوان کرد و گفت: انتخابات امسال برای اولین بار ساعت 7 صبح آغاز شد و مسئولان انتخابات نتوانستند به شعبه اخذ رأی این منجر به تاخیر شد.

وی علت تاخیر و تاخیر در روند رای گیری را دستگاه های احراز هویت دانست و گفت: این دستگاه ها در خواندن کارت مشکل داشتند و باعث تاخیر یک ساعته در انتخابات شدند.

مرادی با تأکید بر اینکه عدم آموزش مردم از طریق فضای مجازی و رسانه ملی عاملی در انتخابات شوراهای الکترونیکی است ، اظهار داشت: بسیاری از مردم نمی دانستند که چگونه با این دستگاه کار کنند و این باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام رای گیری شد. “

وی با بیان اینکه این انتخابات که کاملاً الکترونیکی بود ، انتخابات را مختل کرده است ، دلیل آموزش نبوده است ، افزود: هر صندوق رای الکترونیکی باید دو کاربر داشته باشد ، بنابراین اگر یک نفر خسته شود ، گزینه دیگری ادامه خواهد داد ، بنابراین ما این کار را نمی کنیم جمعیت را ببینید. “

رئیس سازمان بازرسی و نظارت شورای نگهبان همدان ، با اشاره به اینکه بعد از ظهر روز انتخابات وزارت کشور وی نامه ای نوشت و خواستار رای دادن تن به تن برای شورا شد: اما در قالب رأی گیری نیز به صورت دستی انجام شد ، ما دیر رسیدیم زیرا مجموعه این تخلفات هفت درصد کاهش مشارکت داشت.

وی تأکید کرد: به طور کلی عوامل مختلفی 20 درصد در کاهش مشارکت تأثیر داشتند که باید به 50 درصد مشارکت کشور و 6/45 درصد مشارکت استان اضافه شود.

بیشتر بخوانید  یه عمر اشتباه دوش میگرفتید | اشتباهات رایجی که نباید هنگام دوش گرفتن انجام دهید

مرادی یادآور شد: ج آمار انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب آرا بی سابقه ای را به دست آورده است ، بنابراین در تمام دورهای انتخابات ریاست جمهوری هیچ کس نتوانسته است در دور اول این رای را بدست آورد و فاصله آرا of نامزدهای اول و دوم بی سابقه است.

وی همچنین تعداد بی سابقه آرا inv باطل را در این دور از انتخابات دانست و گفت: در استان همدان از 650 هزار و 420 رأی 77 هزار و 241 رأی باطل داشتیم که این رقم 6/111 درصد آرای باطل است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان همدان گفت: از این آرای باطل تقریباً 47000 رأی سفید است و مابقی هرچه بنویسند رأی باطل است که در مجموع 70٪ رأی سفید باطل و 30٪ سفید نیست.

وی در مورد موضوعی که برخی از افراد در مورد انتخابات شوراها از دفتر هیئت امنا دارند ، گفت: هیئت امنای شوراها را کنترل نمی کند و حتی تخلفات شوراها مربوط به ما و شهردار و شورای نظارت نیست انتخابات شورای روستا مسئول است. “

در پایان ، مرادی تأکید کرد که ، طبق فرم 34 ، حتی یک رأی نیز تعیین شده است: “بر این اساس ، ما با تمام توان از صحت انتخابات دفاع می کنیم.”

انتهای پیام / 89003 /


دیدگاهتان را بنویسید