خبرهای مهم برای رئیس سازمان بورس سهامداران


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینمحمدعلی دهگان دهنووی با اشاره به طرح حمایت این سازمان از سهامداران خرد گفت: برای اطمینان بخشی به سهامداران خرد ، طرح حمایت را در اسفند ماه سال گذشته اجرا کردیم.

وی افزود: برای مردم خرید سهام بیش از ارزش واقعی آنها ناخوشایند است و وادار کردن آنها به فروش سهام مشابه کمتر از قیمت واقعی آنها ، مزاحمت اضافی به ویژه برای سهامداران خرد ایجاد می کند. بنابراین ما طرحی را اجرا کردیم که کسانی که نمونه کارها خود را تا ماه مه 1401 حفظ می کنند می توانند از تضمین سود 25 درصدی استفاده کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار در پاسخ به منتقدانی که فکر می کردند این طرح مشابه نرخ سود بانکی برای سپرده گذاران است ، گفت: این دیدگاه تحلیل غلطی است ؛ به این دلیل که اکنون فروش گزینه های سهام اضافی امکان پذیر است و بسیاری از ناشران گزینه های اضافی برای پشتیبانی سهام خود صادر می کنند و پیام در کدال ضبط می شود.

خبرهای مهم برای رئیس سازمان بورس سهامداران

دهقان دهنوي ادامه داد: ما اين اوراق سهام را به اوراق مشاركتي تبديل كرده ايم و براي اينكه مفهوم سهامدار خرد پيچيده نشويم ، اين اقدام حمايتي را به عنوان نوعي بيمه نمونه كارها معرفي كرده ايم. “در حقیقت ، از ابزار مرسوم یک مرجع فروش تابع برای این منظور استفاده شده است.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در مورد عدم پذیرش سهامداران این طرح تا به امروز اظهار داشت: کاهش پذیرش این طرح به این دلیل است که بسیاری از این افراد در زمره خریداران پیشنهادهای اولیه هستند. به استثنای چند پیشنهاد اولیه ، هیچ یک از آنها زیر قیمت پیشنهادی نیستند. بنابراین ، کسانی که در عرضه اولیه شرکت کردند و سود بسیار خوبی کسب کردند ، اکنون عملاً سودآور هستند و از طرف دیگر ، بسیاری از سهامداران این پیشنهادات اولیه را با نگاه سرمایه گذاری بلند مدت خریداری کرده اند ، بنابراین این سهامدار نیز به این حمایت می پردازد برنامه ها کار نمی کنند اما این اقدام توسط سازمان بورس اوراق بهادار پشتیبانی شد و سهامداران مایل به استفاده از آن بودند.

بیشتر بخوانید  تعطیلی روز پنجشنبه از هفته آینده / ساعت کاری از 7 تا 13 خواهد بود

223225

دیدگاهتان را بنویسید