لزوم توجه به فرهنگ های ملی و محلی در زمینه پوشاک – آژانس خبر مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، ارسلان زارع در جلسه کارگروه روابط اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی ، زنان و خانواده گیلان با اشاره به افزایش 31.7 درصدی آمار رسمی ثبت ازدواج در استان ، گفت: این تعداد ازدواج در سال سه ماهه اول سال

وی به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ اسلامی تأکید زیادی بر این موضوع دارد ، افزود: رعایت عفاف و حجاب موجب آرامش و امنیت شخصی و تحکیم بنیان های خانواده است.

نقش مهم حفظ عفاف و حجاب در کاهش آسیب های اجتماعی

استاندار گیلان با اشاره به نقش حفظ عفاف و حجاب ، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی و کاهش آسیب ها گفت: این مسئله در صورت تبیین صحیح در بین افراد جامعه از جمله زن و مرد ، زن ، زن ، دختر قابل دستیابی است. و پسران “

وی همچنین به موضوع حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اشاره و بر لزوم توجه به تولید پوشاک اسلامی ایرانی تأکید کرد و افزود: این موضوع شرایط لازم را برای حضور و فعالیت جوانان خلاق ، علاقه مند و تحصیل کرده در این زمینه فراهم می کند. .

زارع ادامه داد: باید با استفاده از م culturalلفه های فرهنگی ، ملی و محلی مدل های مناسبی را در زمینه پوشاک عمومی پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب باید رویکردهای قانع کننده ای داشته باشیم ، افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی ، باید برای این بستر محتوای عفاف و حجاب ایجاد کنیم.

زارع همچنین به ارائه برنامه های متنوع از جمله مسابقات فرهنگی اجتماعی و هنری ، دوره های آموزشی همزمان با هفته حجاب و عفاف نهادهای فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: و به وی اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه جمعه، 4 آذر ۱۴۰۱

دوری از سبک زندگی ایرانی – اسلامی زمینه ساز صدمات است

وی با بیان اینکه باید در این کارگروه به مواردی مانند فرهنگ عفاف و حجاب ، حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی پرداخته شود ، افزود: باید از ظرفیت محققان ، کارشناسان ، سازمان های مردمی با توجه به تخصص ها استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای پروژه هایی در یک روستا برای سالخوردگی و سلامت و در کلینیک سالمندان ادامه داد: این پروژه ها می تواند الگوی مناسبی برای سرمایه گذاران در قالب های مختلف باشد.

استاندار گیلان راه اندازی مرکز خانواده برای جلسات با فرزندان مطلقه را اقدامی خوب و م considersثر دانست و افزود: به منظور افزایش تجهیزات و امکانات و ایجاد مراکز مشابه در شهرهای مستعد ، این اقدام از نظر مالی و اعتباری مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای پرنشاط در راه استعدادهای شکوفایی کودکان و مشارکت آنها در برنامه های اجتماعی به عنوان نسل آینده جامعه بسیار ضروری است ، گفت: جیری از آموزه های دینی مربوط به حقوق کودک ، می توان ارتقا of آگاهی عمومی از این حقوق و رشد هویت ملی را مشاهده کرد.

زارع با اشاره به آسیب های ناشی از فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی – اسلامی ، افزود: این آسیب ها همچنین از نظر روحی ، روانی و جسمی از جمله اعتیاد ، طلاق و خشونت و همچنین چاقی ، کم تحرکی و دیابت بر جامعه تأثیر گذاشته است. “

استاندار گیلان گفت: بدون شک تکیه بر سبک زندگی متناسب با م componentsلفه های ایرانی و اسلامی نیازمند مشارکت عمومی و همچنین تلاش همه جانبه رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برای ترویج این فرهنگ است.

بیشتر بخوانید  شهاب حسینی عزادار شد | ضجه های شهاب حسینی در بهشت زهرا

دیدگاهتان را بنویسید