نویسندگان باید مردم را به پیروی از پروتکل های بهداشتی دعوت کنند



به گزارش ایرنا ، گوربان علی ولی زاده بورا روز چهارشنبه در مراسمی با تجلیل از نویسندگان و محققان بابلی افزود: در حال حاضر مهمترین مسئله در جامعه که نویسندگان باید مطابق با شرایط روز وارد آن شوند دعوت مردم به پیروی از پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل ، انطباق افراد با پروتکل های بهداشتی به 45 درصد کاهش یافته است که این یک آمار بسیار نگران کننده است.

فرماندار بابل افزود: بستری شدن روزانه بیماران بستری در بیماران کرونر در بابل ، در 24 ساعت گذشته با بستری روزانه 60 بیمار کرونر ، رکورد 6 ماه بستری شدن بیماران مبتلا به Covid 19 در بابل شکسته شده است. “

وی ادامه داد: نویسندگان و محققانی که در افکار عمومی جایگاه مطلوبی دارند توانایی این را دارند که مردم را متقاعد کنند که با همکاری و همدلی می توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم و در این باره با مردم صحبت کنیم.

ولی زاده بورا با اعلام اینکه بیش از 11000 دوز واکسن کرونا در این هفته به بابل رسیده و روند تزریق نیز تسریع می شود ، گفت: تا 70٪ از افراد واکسن دریافت نکنند ، ویروس فراتر از اپیدمی نخواهد بود. تا آن زمان ، ما فوراً به حوزه نویسندگان و محققان فرهنگ محلی مازندران نیاز داریم تا مردم را به دنبال پروتکل های بهداشتی دعوت کنیم.

در این مراسم که با رونمایی از کتاب شلب همراه بود ، رئیس سرویس اسلامی فرهنگ و جهت گیری در بابل گفت: جشنواره شلب که برای حمایت از فرهنگ بومی مازندران در بابل در سال 2004 تاسیس شد ، امروز در حال تکامل است ، برای مقالات علمی را منتشر کنید.

بیشتر بخوانید  رکورد تولید روزانه خودرو در شرکت سایپاسیتروئن شکسته شد

عیسی محمدی فیروزجایی افزود: اگرچه پخش Covid 19 اجازه برگزاری جشنواره را نداد ، اما انتشار مقاله علمی نویسندگان و محققان مازندرانی در این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی بسیار امیدوار کننده بود.

جشنواره شلب در سال 2004 به منظور آشنایی با فرهنگ ، زبان و ادبیات بومی مازندران تاسیس شد و هر ساله به منظور درک فرهنگ مازندران ، تحقیقاتی در این زمینه انجام می شود.

از سی نویسنده ، محقق و ناشر در این مراسم تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید