کلنگی که 15 سال روی زمین ماند


آژانس فارس – خراسان جنوبی؛ مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به اهمیت حفظ زنده یاد شهدا و پاسداشت مقدس اشاره کرده و فرمودند: “پرچم بلند شدن انسان تا سقف معنویت ، که امروز در سراسر جهان برافراشته می شود ، در واقع پرچمدار است. از امام و شهدای ما “آنها زنده هستند و روز به روز زنده تر خواهند شد.”

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تأکید کردند: “اگر مبارزه ایثارگرانه جوانان این منطقه نبود که منجر به این شهادتها شد ، همه روزهای این ملت ، زیر چتر سیاه ظلم و تجاوز و دخالت دشمنان اسلام و ایران ، شبهای تاریکی می شود. “

در سال های پس از جنگ ، هنر و هنرمندان برای حفظ ، انتقال و تداوم ارزش های دفاع مقدس تلاش کردند و ایجاد موزه های باغ دفاع مقدس در واقع تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و فرهنگ بود. ارزشهای حفاظت مقدس برای نسل جدید.

داستان غم انگیز موزه دفاع مقدس استان

33 سال از پایان 8 سال حفاظت مقدس می گذرد ، اما جوانان و نوجوانان در این مرز و بویژه در خراسان جنوبی و شهر بیرجند فقدان فرهنگسرا و موزه حفاظت مقدس و عدم وجود این باغ موزه بسیار چشمگیر است.

ساخت فرهنگسرای خراسان جنوبی و موزه دفاع مقدس در سال 1985 مورد توجه قرار گرفت و این پروژه در 32 هکتار زمین در تقاطع خیابانهای صیاد شیرازی و کارنی بیرجند تصویب و زمین گذاری شد.

با تلاش کارکنان این پروژه برای تسریع در اتمام پروژه اعلام شد که این یکی از 7 پروژه ملی است که هنوز از اعتبار و عملیات ساختمانی محروم هستند.

با تلاش مسئولان استانی ، این پروژه به منظور تسریع در اتمام آن ، به عنوان یکی از 7 پروژه ملی اعلام شد. در اوایل سال 1991 ، در جریان سفر سوم دولت دهم به خراسان جنوبی ، ساخت این فرهنگسرا تصویب و بودجه اولیه تعیین و در نهایت عملیات اجرایی آغاز شد.

این پروژه برای سالها برنامه ریزی و تحقیق شده است و طبق گفته برخی از مدیران 250 میلیون هزینه برای افزایش 95٪ ساخت پروژه از نظر محتوایی هزینه شده است ، و سپس اخبار شنیده می شود که مسئولان پس از گذراندن چندین سال و از دست دادن چندین سال در ساخت موزه دفاع مقدس در حال تلاش برای حرکت است.

خبر تغییر سرنوشت موزه پارک دفاع مقدس خراسان جنوبی توسط سردار باخمان کارگر ، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، در سفری دو روزه به خراسان جنوبی اعلام شد. و جلسه ای با استاندار وقت خراسان جنوبی.

بیشتر بخوانید  واکنش یاسر جبرائیلی به پست جنجالی‌اش

سردار کارگر با بیان اینکه ساخت این مکان برای اشاعه ارزش های دفاع مقدس بسیار مثر است ، افزود: پیش بینی می شود ساخت فرهنگسرای خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس آغاز شود!

وی افزود: مصوبه ای به تازگی در شورای هماهنگی به تصویب رسیده است که بر اساس آن زمین در نظر گرفته شده برای ساخت این مکان در پارک جنگلی بیرجند مورد بررسی قرار گرفته است و امیدواریم عملیات ساخت این مرکز در ششم به پایان برسد طرح توسعه!”

پس از چندین خم و خم و در حالی که پارک جنگلی بیرجند نیز در خط گسل قرار داشت ، از حرکت این پروژه جلوگیری شده و عملیات اجرایی آن در تقاطع خیابان های صیاد شیرازی و کارنی در بیرجند آغاز شد.

کلنگی که 15 سال روی زمین ماند

این پروژه ای حدوداً 15 ساله است. پروژه های فرهنگی و مهمی که می خواهند به جوانان و نوجوانان خراسان جنوبی بگویند که پدرانشان چگونه و با چه فداکاری هایی خاک این کشور را در طول سالهای حفاظت مقدس حفظ کرده و نقش مردم هاوران را در این فداکاری ها تبیین می کنند. پروژه ای که کلنگ آن با حضور مسئولان و مدیران بارها به زمین افتاد اما همچنان روی زمین ماند!

از 31 استان کشور تاکنون 25 استان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را راه اندازی کرده اند و متأسفانه در خراسان جنوبی علی رغم اینکه این پروژه زودتر از سایر استانها بازسازی شده است اما این پروژه هنوز در کما است. .

از 31 استان کشور ، 25 استان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خود را راه اندازی کرده اند. متاسفانه در خراسان جنوبی اگرچه این پروژه توسط استانهای دیگر زودتر ترمیم شد اما به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار هنوز این پروژه کامل نشده است. طی این سالها پیشرفت او صفر بوده است.

“حمید ملانو ، استاندار خراسان جنوبی ، در تاریخ 16 آوریل در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت:” تعیین زمین موزه دفاع مقدس ضروری است. طی دو هفته آینده. “پیدا شد ، مطمئن باشید!

وی در مورد ادامه روند ساخت پروژه گفت: “ما مفتخریم که مسئول هماهنگی ساخت پروژه ، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی هستیم و با حضور عملیاتی روی صحنه و کار جهادگران ، انقلابیون و بسیجیان ، همه می تواند به اجرای این پروژه عملیاتی فرهنگی و موثر کمک کند. “بودن.

ملانوری افزود: معاون امور عمرانی استاندار و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی مقدس استان برای فراهم آوردن زمینه برای اجرای پروژه ، اولویت بخشیدن به مرحله محوطه سازی و ساخت معابر اصلی و در مراحل بعدی سنگ های ساختمانی با حمایت دستگاه های اجرایی ، که ما آن را ترک کردیم.

بیشتر بخوانید  گلخانه 8 هکتاری آب كست در رودخانه هرمزگان تا سپتامبر سال جاری دایر است

پروژه های ملی ، اما مغفول مانده است

سرهنگ گلامرضا فلاحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مورد این پروژه فرهنگی نادیده گرفته شده در استان اظهار داشت: ساخت فرهنگسرا و موزه حفاظت مقدس استان در سال 85 و کلنگ آن در 32 هکتار زمین در تقاطع خیابان های صیاد شیرازی و کارنی بیرجند به زمین افتاد.

وی گفت: در اوایل سال 91 در سفر سوم دولت به خراسان جنوبی ، ساخت این فرهنگسرا تصویب و بودجه اولیه آن تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شد و ساخت پروژه به 95 درصد محتوای آن رسید. .

بسیاری از قوسها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به دوره طولانی اجرای این پروژه و تنش های فراوان گفت: سالها از آغاز این پروژه می گذرد اما هیچ تاکنون پیشرفت جدی و جدی صورت گرفته است. پیشرفت های اجرایی به عنوان یک اولویت. “با ارزش و موثر ، به این موضوع پرداخته نشده است.

فلاحی توضیح داد: خراسان جنوبی یکی از آخرین استانهایی است که موزه دفاع مقدس ندارد و این در حالی است که زمین برای ساخت موزه در نظر گرفته شده است اما ساخت این موزه به اعتبارات آن بستگی دارد.

مرکز فرهنگی و موزه حفاظت مقدس استان با 32 هکتار در صورت بهره برداری یکی از 5 باغ موزه بزرگ حفاظت مقدس کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگسرا و موزه حفاظت مقدس استان با 32 هکتار در صورت بهره برداری یکی از 5 باغ موزه بزرگ حفاظت مقدس کشور خواهد بود ، گفت: به دنبال جذب منابع هستیم برای ساخت 13 هکتار فضای فرهنگی و 18 هکتار فضای سبز و پارک.

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: فضای سبز ، عناصر دفاع مقدس ، پارک کودکان و دفاع مقدس ، چشمه موسیقی ، زمین پینت بال ، بازسازی مناطق عملیاتی و نمایشگاه تجهیزات نظامی ، سالن آمفی تئاتر روباز ، نمایشگاه های فصلی یادمان های شهدا ، گالری های روباز و بنای معراج معراج یکی از قسمت های این فرهنگسرا خواهد بود.

ما به تلاش شورای شهر و شهرداری نیاز داریم

فلاحی خواستار تلاش جدی شورای ششم شهر بیرجند برای تکمیل و تکمیل فرهنگسرا و موزه دفاع مقدس استان شد و گفت: تاکنون از 31 استان کشور 25 استان از فرهنگسرای خود استفاده کرده اند و موزه دفاع مقدس. او به دستور جهادی احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی پس از پیروزی استقلال از پرونده ای ناراحت است

وی هدف از ایجاد فرهنگسرا و موزه دفاع مقدس را ایجاد بستر و ایجاد زیرساخت ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: کارهای عمرانی در باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی شروع به بازگشایی معابر و کار بر روی این پروژه کرد.

مدیرکل حفاظت از بقاع متبرکه و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در خصوص اعتبارات این پروژه ملی – استانی گفت: تاکنون 3.5 میلیارد تن اعتبار ملی به وی اعطا شده است که باید توزیع و احترام گذاشته شود استاندار تعادل وامها را در نظر بگیرد. “که باید توسط مرکز تأیید شود.

شکایت از سهل انگاری برخی مسئولان

با توجه به ارائه برنامه های مکتوب و جامع به شورای شهر و ارائه آن توسط شورای شهرداری شهرداری ، متأسفانه مطابق برنامه های سال 1400 در زمینه دفاع مقدس تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

فلاحی با شکایت از برخی از مسئولان شهرستانی و استانی از بی نتیجه ماندن اقدامات مربوط به این فرهنگسرا گفت: “با توجه به ارائه برنامه های مدون و جامع به شورای اسلامی شهر بیرجند و ارائه آن توسط شورای شهرداری ، متأسفانه تاکنون 1400 خیر اقدامات قابل توجهی در زمینه دفاع مقدس انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع زمین مناسب با وسعت زیاد در شهر مشهد به فرهنگسرای موزه دفاع مقدس گفت: شهرداری مشهد سال گذشته 90 میلیارد تن برای ساخت و تجهیزات فرهنگسرای موزه دفاع مقدس در این شهر اختصاص یافت و قرار است شورای شهر و شهرداری بیرجند برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس همکاری کنند.

و اما …

ساخت مرکز فرهنگی خراسان جنوبی و موزه دفاع مقدس در سال 1985 با حضور استاندار وقت خراسان جنوبی متوقف شد و از آنجا که این حفاری برای این پروژه درآمد زایی نداشت ، برای دومین بار در 2 ژوئن تخریب شد. ، 1992. اجرای این پروژه در مراحل مختلف بود و برای سومین بار در ماه اکتبر سال گذشته ، با حضور استاندار وقت ، تصمیم بر این شد که مرحله اجرای این پروژه در نیمه اول سال به بهره برداری برسد. 1400.

اما خبر افتتاحیه که از آغاز ساخت این پروژه خبری نیست و مطمئناً با قطره وام و این پروژه راه به جایی نخواهد برد و مردم دهات باید چندین سال منتظر بمانند تا از مزایای این پروژه استفاده کنند باقی مانده از حفاظت مقدس.

انتهای پیام / 3403 / ح


دیدگاهتان را بنویسید