403 تریلیون تن فولاد در مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری شده است



به گزارش ایرنا ، حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در نشست با مقامات کردستان و فعالان اقتصادی در مرز بین المللی باشماق مریوان اظهار داشت: علاوه بر میزان سرمایه گذاری ، در حال حاضر پروژه 307 میلیارد تن در مناطق آزاد کشور در حال اجرا است. بیش از 25٪ پیشرفت آنها از نظر جسمی هستند.

وی با اعلام اینکه در این مدت برای بیش از 100 هزار نفر اشتغال پایدار و مستقیم در این مناطق ایجاد شده است ، افزود: اقدامات اساسی در زمینه زیرساخت ها انجام شده که در توسعه این مناطق بسیار م effectiveثر بوده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد توانسته اند جایگاه واقعی خود را در حوزه اقتصادی پیدا کنند و علیرغم مشکلات زیادی که با آن روبرو بوده اند ، تراز تجاری در این مناطق طی سه گذشته مثبت شده است سال ها. “

مومنی با بیان اینکه ما در نسل اول و دوم مناطق آزاد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتیم و شناخت کاملی از نقاط قوت و ضعف این مناطق داشتیم ، گفت: هفت منطقه آزاد تازه تصویب شده و از آنها بعنوان نسل سوم مناطق آزاد این مناطق. “ذکر شده است که آنها متفاوت از مناطق قدیمی ایجاد ، مدیریت و مدیریت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد جدید اشتباهات و نقاط ضعف مناطق قدیمی تکرار نمی شود خاطرنشان کرد: همزمان با تصویب اساسنامه مناطق آزاد جدید ، یک طرح جامع متشکل از شناسنامه و نیازهای اساسی زیرساختی و چشم انداز این مناطق تهیه و تصویب شدند.

بیشتر بخوانید  تا حالا اسم سوپ پیاز به گوشت خورده؟! | امتحان کن معرکه ست | طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی +ویدئو

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکی از نقاط ضعف مناطق آزاد قدیمی را مدیریت آنها بر اساس سلیقه مدیران اجرایی خود دانست و گفت: در پنج منطقه آزاد که به آبهای آزاد دسترسی دارند ، هنوز هم از نظر سهم آنها در اقتصاد زبان مشترک است محور دریا ایجاد نشده است ، که به دلیل کمبود اسناد و دیدگاه های مهم در این زمینه مهم است.

مومنی گفت: “ما در حال طراحی ساختار سازمانی برای مناطق آزاد جدید هستیم.” – حداکثر تعداد کارمندان در مناطق آزاد جدید حداکثر 25 نفر است و دولت فقط ناظر و سیاستگذار است و اجرای آن به عهده بخش خصوصی است. “

منطقه آزاد بانه و مریوان یکی از قدرتمندترین مناطق اقتصادی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان به دلیل موقعیت اقتصادی و جغرافیایی مناسب یکی از قدرتمندترین مناطق اقتصادی کشور است.

خالد جعفری با اشاره به اینکه تصویب مناطق آزاد بانه و مریوان در شورای عالی مناطق آزاد خبر خوبی برای تسریع در توسعه پایدار استان خواهد بود ، افزود: وجود منابع آب و توسعه منابع طبیعی خدادادی- قدرت کار گرا و رشد اقتصادی استان کردستان.

وی با بیان اینکه مردم استان برای ایجاد شرایط توسعه مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان تلاش خواهند کرد ، افزود: ایجاد یک شهر مشترک صنعتی با منطقه کردستان عراق برای افزایش همکاری های اقتصادی و صنعتی یکی دیگر از نیازهای اساسی است. منطقه

معاون استاندار کردستان در امور اقتصادی و توسعه منابع بر لزوم ارائه خدمات و زیرساخت ها و مشوق های لازم برای سرمایه گذاری عمومی در منطقه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  روزانه 190 تن گوشت مرغ در لرستان تولید می شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز به همراه هیاتی از طریق فرودگاه سنندج وارد كردستان شد و سپس برای بازدید از منطقه آزاد و دیدار در مرز باشماق ، برای بازدید از واحد صنعتی جینانوش ، به شهر مریوان رفت. بازدید از منطقه ویژه بانه منطقه اقتصادی و منطقه آزاد و مرز سیران بند و بازدید از شهر صنعتی بانه و مجتمع های خرید این شهر از برنامه های سفر این کارمند است.

دیدگاهتان را بنویسید