بارگیری اولین محموله صادراتی پتروشیمی مسجدسلیمان پس از ورود سازمان بازرسی – اخبار حقوقی و قضایی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گفته گروه اجتماعی آژانس تسنیم به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور ، گلاماباس تورکوی معاون نظارت و بازرس در امور تولید سازمان بازرسی کل کشور که در حال سفر به استان خوزستان است شب گذشته از شرکت نفت مسجد سلیمان بازدید و از مراحل تولید این مجتمع بازدید کرد.

مسجد سلیمان معاون نظارت و بازرس در امور تولید سازمان بازرسی کل کشور نیز در مراسم جشن آغاز صادرات محصولات پتروشیمی گفت: قوه قضائیه از صنایع تولیدی برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده با شعار امسال حمایت می کند. ، با تلاش قوه قضائیه ، بیش از 2000 مرکز تولید به چالش کشیده شد. آنها به چرخه تولید بازگشتند.

ترکی با تأکید بر اینکه مسیر پیشرفت و توسعه کشور از طریق تولید و اشتغال طی می شود ، افزود: بر این اساس در دستگاه قضایی وظیفه داریم از صنایع تولیدی و فعالیت ها حمایت کنیم.

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال های اخیر با محوریت حمایت از فعالیت های اقتصادی گفت: فعالیت اقتصادی مفید باید دارای کار هوشمندانه و کوشا باشد. استفاده از فناوری های جدید و م effectiveثر و کار خستگی ناپذیر در این زمینه کاری عاقلانه و کوشا محسوب می شود.

معاون امور تولیدات سازمان بازرسی کل کشور کار پتروشیمی مسجدسلیمان را نمونه ای از این کارهای خردمندانه و مبارز در حوزه اقتصادی دانست و گفت: استان خوزستان سزاوار اقدامات ارزنده ای از جمله ساخت پتروشیمی مسجد سلیمان است که محرومیت و رشد اقتصادی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه بهره وری بیشتر پتروشیمی مسجدسلیمان منوط به ایجاد صنایع پایین دستی آن است ، گفت: حمایت های لازم از سوی سازمان بازرسی مشترک و دادگستری در این زمینه انجام می شود.

بیشتر بخوانید  دستگیری آدم ربایان عروس های تهرانی | باند آدم خوار با قمه و شمشیر بر سر کاروان عروس می‌ریختند! +ویدئو

ترکی ادامه داد: صادرات محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان آغاز راه در این منطقه است و باید بستر لازم برای تولید محصولات بر اساس ظرفیت اسمی خطوط تولید فراهم شود.

معاون بازرس و بازرس تولید سازمان بازرسی کل کشور به اختلافات بین سرمایه گذار بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی کشور درباره راه اندازی این پروژه افزود: پتروشیمی مسجدسلیمان با سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری ، با وجود فراز و نشیب ها ، به موقع ساخته و شروع به کار کرد.

وی به اشتغال مستقیم 1500 نفر در این پتروشیمی اشاره کرد و گفت: قطعاً ایجاد یک زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی این پتروشیمی می تواند فرصت های شغلی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

ترکی افزود که آژانس بازرسی ملی همچنین برای حل اختلافات بین سرمایه گذاران بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی کشور تلاش خواهد کرد.

معاون بازرس و بازرس تولید سازمان بازرسی کل کشور همچنین بر لزوم رسیدگی پتروشیمی مسجدسلیمان به موضوع مسئولیت های اجتماعی تأکید کرد و گفت: محرومیت و توجه به رشد و شکوفایی استعدادها در جامعه پیرامون این صنعت باید همیشه محرومیت تلقی شود. .

بر اساس این گزارش؛ صندوق بازنشستگی کشوری از سال 2016 اکثر سهام این مجموعه را خریداری کرده بود اما به دلیل برخی مشکلات این مجموعه به بهره برداری نرسید با ورود سازمان بازرسی کل کشور در این شماره ، این کارخانه افتتاح و به بهره برداری رسید 26 ژوئن سال جاری.حال با حضور معاون امور تولید سازمان بازرسی ، اولین محصول صادراتی این واحد تولیدی بارگیری و به بندر صادراتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید  سخنان کوتاه مقام معظم رهبری

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در 130 کیلومتری شمال شرقی اهواز ، 30 کیلومتری شمال غربی مسجد سلیمان و 11.5 کیلومتری جنوب رودخانه کارون واقع شده است. در حال حاضر این واحد تولیدی 1600 نفر مشغول به کار است.

از نظر موقعیت جغرافیایی ، این مجموعه پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان و از طریق خط راه آهن ملی به ترکیه ، اروپا و آسیای میانه به آبهای آزاد بین المللی دسترسی دارد.

باید بگویم معاون نظارت و بازرسی امور تولید که روز گذشته در راس هیئتی از سازمان بازرسی کل استان خوزستان قرار داشت ، باید با حضور مقامات مربوطه بر رهاسازی کالاهای اساسی و دام از بندر و گمرکات امام خمینی نظارت کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید