در چند روز گذشته خورشید گرفتگی را در بخش خانه متوقف کنید



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، سایت خبری شرکت ایرانی تولید ، انتقال و توزیع برق (توانیر) “محمد حسن متولی زاده” افزود: حوادثی از جمله برخورد: “برگ درختان ، تصادفات رانندگی با تیرهای برق و … وجود دارد. که باعث گرفتهای ناخواسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از موارد ناشی از خرابی شبکه ، طی چند روز گذشته یک کسوف برنامه ریزی شده و عمومی در بخش خانگی نداشته ایم.
مدیرعامل شرکت توانیر با تمجید از همکاری خوب و م ofثر همه رسانه ها خاطرنشان کرد: برق کالایی از تولید تا مصرف است ، بنابراین هر کار اندک بلافاصله تأثیر خود را در شبکه برق نشان می دهد.
متولی زاده ادامه داد: به عنوان مثال اگر مشترکانی که از کولر استفاده می کنند به جای 25 کولر گازی خود را روی 18 تنظیم کنند ، مصرف برق 20 درصد کاهش می یابد و اگر در خانه هایی که از کولر آبی استفاده می کنند ، استفاده کند از این نوع کولرهای گازی مصرف انرژی را 40٪ کاهش دهید.
وی خاطرنشان کرد: در سه روز گذشته با دعوت از مردم برای شرکت در پویشی جمعی با هدف مدیریت مصرف برق در یک زمان مشخص ، شاهد کاهش مصرف برق از 400 به 500 مگاوات بوده ایم.
مدیرعامل توانیر همچنین در مورد منبع تغذیه مراکز و بیمارستانهای حساس گفت: طبق قانون مراکز و بیمارستانهای حساس باید به سیستم منبع تغذیه اضطراری مجهز باشند ، زیرا علاوه بر کمبود برق ، همیشه احتمال خرابی شبکه نیز وجود دارد. توجه ویژه.
متولی زاده درباره اقتصاد صنعت برق نیز گفت: در حال حاضر ارزان ترین برق دنیا را تولید و عرضه می کنیم که البته این امر انگیزه های مدیریت مصرف برق را کاهش داده است.
مدیر عامل شرکت توانیر یادآور شد: طبق قانون ، تفاوت بین قیمت اجباری فروش برق و هزینه ، طبق اسناد رسمی تایید شده ، باید به صنعت برق پرداخت شود که در حال حاضر 60 تریلیون تن از این اختلاف را مدیون است.
متولی زاده همچنین درباره افتتاح مرکز کد ارز غیر مجاز که گفته می شود به اندازه چندین استان برق مصرف می کند ، گفت: واقعیت این است که مصرف انرژی در این مرکز معادل مصرف برق حدود 80 هزار خانوار با مصرف عادی است. “

بیشتر بخوانید  حیوانات زنده نباید به قربانی در کرج عرضه شوند

دیدگاهتان را بنویسید