سخنگوی نیروهای مسلح عراق: تجمع بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای امنیتی است / مرز ایران و عراق امن است – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


تحسین الحفاجی در مصاحبه با تسنیم در بغداد گفت: “الحشد الشعبی اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای امنیتی عراق تبدیل شده و از مهارت و تخصص بالایی برخوردار است. عراق به این معنی نیست که عراق باید تحت نفوذ [دیگران] بومی سازی شود و حاکمیت او ناقص باشد. “ما اصرار داریم که عراق حاکمیت خاص خود را دارد و ما بر اساس این حاکمیت تعامل خواهیم کرد ، هم در سرزمین های خود و هم در آسمان و آبهایمان.”

وی در پاسخ به سوالی درباره تحرکات اخیر گروه تروریستی داعش در عراق گفت: علی رغم اینکه به حضور نظامی داعش پایان داده ایم ، هسته های این گروه تروریستی در مناطقی است که این هسته ها را شامل می شود ، به ویژه تعدادی از افراد در کوه ها. “و صحراها و دره های ما بین ما و نیروهای پیشمرگ آموزش دیده اند.”

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق گفت: اخیراً این مناطق شکننده و نفوذ پذیر بوده اند ، اما اکنون در حال همکاری با نیروهای پیشمرگه کرد برای تقویت آنها و ارائه خدمات به آنها در مناطق مرزی هستیم که نقاط خالی وجود دارد. [امنیتی] “آنها چیزهای زیادی داشتند ، ما با هم کار کردیم.”

هفاجی گفت: بسیاری از تروریست ها از طریق همین شکاف ها و مرزها در شمال شرقی سوریه به خاک عراق نفوذ می کنند. وی ادامه داد: “اخیراً ، داعش اقدامات تروریستی را افزایش داده است تا سعی کند بر توانایی نیروهای ما تأثیر بگذارد و با آتش زدن مزارع و محصولات و هدف قرار دادن برج های انرژی ، نوعی شورش بین نیروهای امنیتی و مردم ایجاد کند.”

ترفند عملیاتی جدید داعش

بیشتر بخوانید  میزان حقوق کارمندان در سال جدید مشخص شد | کارمندان افزایش حقوق دارند؟

وی افزود: “پس از شکست در عراق ، داعش از طرق مختلف در تلاش است تا به پیروزی معنوی دست یابد و عناصر داعش سعی کرده اند در عملیات تروریستی خود تغییراتی ایجاد کنند و قصد داشتند عملیات تروریستی انتحاری را انجام دهند تا به برخی از بازارهای محبوب حمله کنند.” “و پس از شکست خود ، آنها همچنان به برج های انرژی می رفتند.”

این مقام نظامی عراقی با اشاره به مسئله خطرناک تری گفت: “یک موضوع مهم” [دیگری] همچنین نکته ای وجود دارد که نباید از آن آگاهی داشته باشیم ، یعنی اینکه زنان داعش باردار شده و بچه هایی به دنیا آورده اند و این کودکان در سنین نوجوانی و نوجوانی هستند و بسیاری از آنها افکار بنیادی دارند و سعی در انتقال این افکار دارند. آمریکا “هم دستگاه قضایی عراق و هم نیروهای امنیتی به طور طبیعی این افراد را آزار می دهند.”

تحسین الحفاجی در مصاحبه با تسنیم گفت: “داعش ممکن است برخی عملیات خرابکاری محدود را انجام دهد ، اما این عملیات و این گروه تروریستی نمی توانند بر نیروهای امنیتی ما تأثیر بگذارند.” “زیرا نیروهای امنیتی ما اکنون با گذشته متفاوت هستند.”

“نیروهای امنیتی عراق اکنون در همان جهت با فرماندهی عملیات مشترک با 5 لشکر دیگر ، یعنی ارتش ، پلیس فدرال ، الحشد الشعبی و دستگاه اطلاعات و امنیت ملی عراق همکاری می کنند ، و اگر این هر چیزی را نشان می دهد. ، مطمئناً قدرت را نشان می دهد. “” سیستم اطلاعاتی امنیتی و نظامی ما. “

“این همچنین نشان دهنده قدرت پیوند بین شهروندان و نیروهای امنیتی عراق است و ما این را از طرف خود مردم احساس کردیم پس از اینکه آنها حاضر به بازگشت خانواده های داعش یا هر داعشی نشدند ، و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم ، “هفاجی گفت. این باعث ایجاد انگیزه و همچنین حمایت می شود. “

بیشتر بخوانید  جزئیات بسته حمایت از اسکان زنان - اخبار کارآفرینی و اشتغال - اخبار اقتصادی تسنیم

مرزهای ایران و عراق

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق و عراق گفت: مرزهای بین المللی ما با جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرزهای ما با کویت ، عربستان سعودی ، کویت و اردن و حتی مرزهایمان با سوریه و ترکیه بسیار امن هستند. . “ما در تلاش هستیم تا با هماهنگی منطقه کردستان این مرزها را ایمن کنیم.”

خرابکاری در پشت صحنه سیستم برق

حفاجی با اشاره به قطع برق در عراق گفت: “عناصر داعش در پشت قطع برق در عراق قرار دارند.” آنها همه کارها را برای بالا بردن روحیه عناصر شکست خورده خود انجام می دهند. در دیالی ، داعش به دنبال ایجاد اختلافات قبیله ای بود و سعی در ایجاد هرج و مرج در استان داشت ، اما نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی موفق به غلبه بر اوضاع شدند. “الحشد الشعبی اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای امنیتی عراق تبدیل شده و از مهارت و تخصص بالایی برخوردار است و در بسیاری از موضوعات فعال و در حال پیشرفت است.”

وی افزود: “داعش از فوران تاج استفاده کرد و سعی کرد نوعی اضطراب و ترس در بین شهروندان ایجاد کند.” داعش اکنون پشت سر تخریب برج های قدرت برای ایجاد نارضایتی به ویژه در تابستان قرار دارد و در این مناطق نیز با نزدیک شدن به زمان انتخابات سعی در ایجاد نوعی نگرانی امنیتی دارد ، بنابراین همه ترفندها و روش های داعش روشن و روشن است باز کن. “

ایالات متحده باید به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد

سخنگوی سپاه عملیات مشترک عراق (سپاه) در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد نقض مکرر حاکمیت عراق توسط ارتش آمریکا و کنترل آن بر عراق گفت: “اولین چیزی که توافق کردیم مذاکرات استراتژیک اخیر با آمریکا بود . “مسئله مربوط به ایالات متحده بود که به حاکمیت ملی احترام می گذارد و این موضوع بارها در مذاکرات مورد تأکید قرار گرفته است.”

بیشتر بخوانید  در روز سوم جشنواره موسیقی ایلام چه اتفاقی افتاد؟

وی افزود: “ما همچنین در بیانیه تأكید كردیم كه احترام به حاكمیت عراق ضروری است و این مسئله بسیار جدی است.” “ما توافق کرده ایم که جلسه دوم با طرف آمریکایی در پایان این ماه (ژوئیه) یا ابتدای ماه آینده ، در بغداد یا اربیل باشد.”

نقض مکرر حاکمیت عراق توسط ترکیه در شمال عراق

سخنگوی عملیات مشترک عراق درباره ترکیه گفت: “وزارت امور خارجه ، دولت عراق ، دولت اقلیم کردستان و همه می دانند که نیروهای مرکزی در منطقه حضور ندارند ، بنابراین ما اقدامات گسترده ای انجام داده ایم و با برادران خود همکاری کرده ایم.” ما در منطقه کردستان عراق یک راه حل برای آن داریم [پایان دادن] “بیایید به وضعیت پیچیده ای برسیم که حزب کارگران کرد در منطقه ایجاد کرده و آن را تحت تأثیر قرار داده است.”

حفاجی در پایان گفت: “پیچیدگی صحنه سیاسی عراق به این معنی نیست که عراق باید در معرض نفوذ قرار گیرد.” [دیگران] بومی سازی شود و حاکمیت او ناقص باشد. “ما اصرار داریم که عراق حاکمیت خود را دارد و ما بر اساس این حاکمیت تعامل خواهیم کرد ، هم در سرزمین های خود و هم در آسمان ها و آبهایمان.”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید