تزریق واکسن در اردبیل بیش از 100000 دوز است



ایسنا / اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تزریق واکسن Covid 19 در استان اردبیل بیش از 100000 دوز است.

حسن عسگری در جلسه هماهنگی توزیع واکسن در مناطق مختلف استان اردبیل گفت: در فاز اول بیش از 70 هزار دوز و در فاز دوم 30 هزار دوز واکسن کرونر برای گروه سنی بالای 70 سال در استان اردبیل تزریق شد. تزریق جدید واکسن های خارجی و ایرانی را آغاز کرد.

وی افزود: افراد بالای 60 سال در مناطق روستایی و 65 سال در مناطق شهری با کارت ملی می توانند به مراکز اجتماعی مراجعه کرده و واکسن خود را تهیه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: چهار مرکز جمع آوری در اردبیل در مناطق مختلف ، دو مرکز در پارس آباد ، یک مرکز در مشگینشار و یک مرکز جمع آوری در گرمی برای تزریق واکسن ضد کرون ایجاد شده است.

عسگری افزود: این گروه های سنی نباید منتظر تماس تلفنی یا پیام کوتاه باشند اما بهتر است از مراکز جامعه در شهرها و مراکز بهداشتی در روستاها بازدید کنند اما در برخی از روستاهای دور افتاده همکاران ما به صورت هفتگی واکسن تزریق می کنند. “

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: “افراد نباید از داروهای معمول خود دست بكشند و یا رژیم روزانه خود را برای گرفتن واكسن عروق كرونر تداخل كنند ، اما با استفاده از این داروها و تغذیه مناسب می توانند واكسن آن را به صورت زیر دریافت كنند. البته ، برای افراد مبتلا به تب و سرماخوردگی توصیه می شود که پس از بهبودی واکسن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  پنتاگون: آمریکا به خروج از افغانستان ادامه می‌دهد

عسگری افزود: در حال حاضر همکاران ما در مدارس شبانه روزی در تلاشند تا به بیماران خدمات ارائه دهند. در موج پنجم فوران تاج ، کار پرستاران و کادر پزشکی حساس تر و خطرناک تر شده است و شهروندان باید احساس خطر کنند شیوع پنجم. “در معرض این بیماری قرار نگیرید.

وی به شهروندان توصیه کرد از سفرهای غیرضروری و خانوادگی خودداری کنند و ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری عروق کرونر قلب در اردبیل تاکنون بیش از 85 هزار آزمایش PCR انجام شده است که 44 درصد آنها مثبت است.

عسگری به بستری شدن بیش از 205 بیمار کرونر در شرایط فعلی استان اشاره کرد و گفت: از 174 سی تی اسکن انجام شده در 16 ماه گذشته ، بیش از 33 درصد مثبت بوده و افراد کرونر آسیب ریوی پیدا کرده اند.

وی با تأکید بر لزوم درمان به موقع و تشخیص به موقع ، افزود: افراد مبتلا نباید منتظر وضعیت حاد بیماری باشند اما با قرنطینه در منزل می توان به سرعت آنها را معالجه کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه با هشدار به برخی از پزشکان برای جلوگیری از جمع آوری مطب و حضور تعداد زیادی از بیماران گفت: تیم های بازرسی ما روزانه به مطب پزشکان و سایر مراکز مراجعه می کنند تا در صورت لزوم به متخلفان هشدار دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید