مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روحانی: برخی گفته اند که ما صد سال دیگر از فصل 7 شورای امنیت خارج نمی شویم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش فارس ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ، 14 ژوئیه) در جلسه کابینه گفت: “امروز روزی است که گفتگو و تعامل سازنده در جهان در تقویم ما است. پس از اقداماتی که دولت یازدهم برای لغو تحریم های ظالمانه و احقاق حقوق ملت ایران ، ما در 14 ژوئیه 1994 به توافق رسیدیم و به همین دلیل این روز به عنوان روز گفتگو و همکاری سازنده اعلام شده است.

وی افزود: برای دولت های یازدهم و دوازدهم یکی از مهمترین اهداف تحقق حقوق ملت در زمینه فناوری های نوین ، تجارت ، اقتصاد ، فعالیت های اقتصادی و تولیدی بود که هدف اصلی و مهم در یازدهم بود. و دولت های دوازدهم. دولت و در دولت دوازدهم تکرار شده است. ”

رئیس جمهور تأکید کرد: برخی از مشکلات در جامعه وجود داشت و در سال های گذشته برخی تصور می کردند قطعنامه هایی علیه ما در سازمان ملل که تحت فصل 7 شورای امنیت است ، تصویب شده و نمی توان در این زمینه کاری کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که کشوری تحت فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می گیرد ، آن کشور یا مجبور به اجرای این قطعنامه می شود یا در نهایت به جنگ منجر می شود ، اما این مسئله برای کشور ما مسئله ای متفاوت بوده و در عمل در تاریخ بوده است. سازمان ملل “این مسئله برای ایران منحصر به فرد و نادر بود ، زیرا با گفتگو و تعامل توانستیم از فصل 7 شورای امنیت و قطعنامه خارج شویم. که اجرا نکنید

بیشتر بخوانید  آخرین خبرها از میهمانان مراسم تحلیف امروز

وی افزود: ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) در مورد PMD مسئله ویژه ای داشتیم ، این مسئله قابل حل نیست و اگر صد سال از ما بخواهند و ما پاسخ دهیم ، آنها 200 سوال دیگر می پرسند.

روحانی افزود: آغاز فعالیت های غنی سازی توسط ایران موضوع دیگری بود كه قدرت های بزرگ در ابتدا آن را نپذیرفتند و حتی تصور كردند كه لغو تحریم ها مشكل است ، اما افراد باتجربه در سیاست و روابط بین الملل گفتند اگر می خواهیم با شش نیروی برتر جهان. و در نتیجه ، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم گام های مهمی را در صحنه سیاسی و بین المللی برای مذاکره با 6 کشور بزرگ جهان برداشته است ، افزود: در کمتر از 100 روز نخست دولت یازدهم ، توافق موقت با 1 + 5 و تحریم ها ادامه داشت؛ در آن زمان ما 990 هزار بشکه نفت می فروختیم و یک سال بعد فروش نفت در ایران به صفر می رسید و آنها قصد داشتند فروش نفت ایران را 20٪ ، 20٪ کاهش دهند و سرانجام در اوایل سال 1993 می توانستیم حتی برای فروش هر بشکه روغن اما ما موفق به مذاکره در مورد لغو تحریم ها و آزادی دست و پا و حتی منابع شدیم. بانک مرکزی وی همچنین آزاد شد و توافق كلی بین دو طرف حاصل شد. اصل غنی سازی نیز در توافق موقت مورد قبول ایران قرار گرفت ، زیرا دولت به قدرت رسید و ظرف صد روز گام مهمی برای نقض تحریم ها برداشتیم و گام به گام در این مسیر موفق شدیم.

بیشتر بخوانید  دستیار وزیر امور خارجه: روز گذشته 1 میلیون دوز واکسن Astraznka از ژاپن وارد ایران می شود

رئیس جمهور گفت: در آوریل 1994 ما با 1 + 5 به توافق اساسی رسیدیم و در ژوئیه 1994 به توافق رسیدیم. برجام ما رسیدیم تا برجام در ژانویه 1994 اجرا شد و تحریم ها برداشته شد. البته ، ما برای انجام این کار گام به گام کار کردیم ، اما برخی از مراحل فوری و برخی به موقع بود. ما در این زمینه دستورالعمل هایی داشتیم.

رئیس جمهور افزود: از طریق گفتگو و تعامل سازنده ، مسائل پیچیده و مهمی كه بین كشور ما و كشورهای بزرگ یا سازمانهای بین المللی وجود دارد قابل حل است.

در جریان …


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *