رمز و راز پیچیده حورالعظیم / از مرگ بوفالو تا خاموش شدن نیروگاه ها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر؛ گروه ولایتی – قاسم منصور القاطر: تاریخ وحشت بزرگ آن را به یک سیم پیچ اشتباه تبدیل شد. یک مثلث پیچیده با سه ضلع ، اولین آنها فعالان محیط زیست هستند که معتقدند در اسرع وقت سمت راست است آره وحشت بزرگ باید توسط سازمان آب و برق تأمین شود و کشاورزان نباید برنج داشته باشند.

ضلع دوم کشاورزانی هستند که می گویند ما باید برنج کشت کنیم و دام های ما نیز به آب احتیاج دارند ، اما ضلع سوم این مثلث پیچیده را کارمندان سد کرخه تشکیل می دهند که تأکید می کنند تأمین “آب آشامیدنی” و “برق” اولویت است برای مردم “. مدیریت منابع آب در سد کرخه با این اولویت ها انجام می شود.

آب آزاد شده از سد کرخه علاوه بر مصرف آب آشامیدنی برای افراد بخش کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی دام ، در پایین دست نیز استفاده می شود ، اما از سوی دیگر ، پرورش دهندگان از مرگ بوفالو در روزهای اخیر خبر داده اند.

معمای پیچیده هورالعظیم / از مرگ گاومیش ها تا خاموش شدن نیروگاه ها

در همین حال ، هر طیف صحبت می کند و هیچ یک از آنها نمی خواهند تا حدی عقب نشینی کنند که بازدید اخیر روزنامه نگاران و سازمان های غیردولتی زیست محیطی از سد کرهه بحث برانگیز شد و در نهایت روزنامه نگاران جلسه را ترک کردند.

چه کسی سلامت تالاب ها را کنترل می کند؟

فعالان محیط زیست نیز نظراتی دارند. شبنم قنواتی ، عضو انجمن پاسداران دشت سبز خوزستان ، با نماینده مردم اهواز ، حمیدی ، دیدار کرد بووی کارون در مورد وضعیت زیست محیطی و تنش آبی گفت: من فکر می کنم مقصر اصلی مدیریت آب و برق و محیط زیست است ، زیرا مدیریت آب و برق به درستی تأمین نکرده است. آره حر و محیط زیست ، زیرا او به طور جدی بر سلامت تالاب ها نظارت نکرد.

وی افزود: س Ourال ما این است که چرا پس از فشار رسانه ای و جمع شدن فعالان محیط زیست تصمیم به واکنش گرفته و اعلام راه اندازی می کنند؟

قنواتی یادآور شد: چرا؟ حر با رسیدن به اوج بحران ، آنها اعلام می کنند که چند صد متر مکعب آب آزاد کرده اند؟ بنابراین ، به دنبال این درخواست ، ما قبل از مدیر تالاب ، سازمان آب و برق ملاقات کردیم.

بیشتر بخوانید  چیستان | اون چیه آب داره، گاز داره ولی برق نداره؟

یکی از اعضای انجمن ناظران دشت سبز خوزستان با اشاره به اثرات سیل سال 1998 توضیح داد: سیل سال 1998 حجم زیادی از رسوبات و همان مقدار لجن را در ورودی تالاب های تلنبار و آب ورودی به تالاب ها حل کرد. با مشکلات مصرف آب روبرو شده اند حر لایروبی شده اما سازمان به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

نمایندگان حساس می شوند

عبدالكاظم نیسیدر همین رابطه ، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که یک متخصص محیط زیست است ، گفت: اصل تصمیم گیری محیطی باید توسط مدیران دولتی ، کارشناسان و مردم اتخاذ شود. مدیرانی که مسئولیت های آنها مشخص است و افراد حرفه ای دانشگاهی و دانشمند و شخص ثالث افرادی هستند که می توانند نمایندگان مردم را در شوراهای شهری و روستایی و نمایندگان مجلس شامل نمایندگان نمایند ، که با هم این سه کشور باید بتوانند تصمیمات علمی را با نرخ خطای کم بگیرند.

معمای پیچیده هورالعظیم / از مرگ گاومیش ها تا خاموش شدن نیروگاه ها

وی افزود: “بیشتر پروژه ها غیرمجاز هستند و اثرات توسعه را بررسی می كنند. هم کانال مرز ج حر که مانع عبور آب بین قسمتهای عراق و ایران می شود حر هیچ یک از این برنامه ها در قانون خود تأثیر تأثیر توسعه بر محیط زیست را ندارند.

این مقام دانشگاه گفت: تمام سدهای موجود در شعب ، بدون مجوز و ارزیابی زیست محیطی به صورت غیرقانونی ساخته شده اند و نماینده مجلس باید نسبت به اجرای این قانون رعایت و حساس باشد.

راه حل های موقت

Seed Karim حسینی ، نماینده مردم اهواز ، حمیدیا ، کارون و کارون بووی وی در این زمینه توضیح داد: فعالان محیط زیست گروهی از نخبگان هستند که زبان م effectiveثر و سابقه طولانی در زمینه های مختلف دارند. بنابراین شما مجبور هستید جستجو کردن ما باید هماهنگ باشیم و با یک صدا جستجو نکنیم. خواه در پوشش فعالان محیط زیست باشید یا من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی.

وی افزود: در زمینه محیط زیست درست است آره و ما از روزهای اول حضور در پارلمان ، این موارد حیاتی را دنبال می کردیم که مکاتبات و پیگیری های ما در دسترس است. درست آره کشاورزان 24 میلیارد متر مکعب بودند که باید نصف می شدند و احتمال تصویب آن وجود داشت که موفق به لغو آن شدیم. اگر فعالان ، فرماندار فعلی و سایر حامیان نبودند ، این طرح تصویب می شد و کشاورزان آسیب جدی می دیدند.

بیشتر بخوانید  نقشه آزمون عملی مناطق مورد مطالعه با شرایط ویژه کنکور در هنر منتشر شده است

معمای پیچیده هورالعظیم / از مرگ گاومیش ها تا خاموش شدن نیروگاه ها

نمایندگان مردم اهواز ، حمیدی ، کارون و بووی وی گفت: سوالی که باید پاسخ داده شود این است که چرا وقتی به این مرحله رسیدیم باید آب آزاد شود؟ این رفتار به معنای موقتی بودن اوضاع است و نباید این وضعیت تکرار شود. بعضی از کارمندان فقط به بهانه می آیند و گاهی اوقات این بهانه ها فقط نمک روی زخم است.

وی در توضیح الزامات محیط بانان توضیح داد: لایروبی ورودی حر، من مسئله دریاچه ها و سایر موضوعات را می خواهم و دنبال می کنم و از نظرات فعالان محیط زیست استفاده می کنم. ما اکنون در مرحله انتقال دولت هستیم و این نکات باید با شفافیت و دقت بیشتری به مسئولان گفته شود ، و من شخصاً به آقای رئیسی همان مشکلات زیست محیطی و فاضلاب شهری را گفتم.

حسینی تأکید کرد: در انتخاب وزیر نیرو ، معاون محیط زیست رئیس جمهور ، به ما کمک کنید تا این درخواست را به اتفاق آرا انجام دهیم.

محیط علیه فعالین

خالد ربیعی از انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان به سایر فعالان محیط زیست گفت: “اخیراً مدیرکل محیط زیست استان علیه ما صحبت کرد. بنابراین نباید بیش از این به موضوع کارون بلکه کرخه توجه شود هادی ایناهاش.

وی افزود: “ما بیشترین ضربه را از سد کرخه متحمل شده ایم که در صورت اجرای پروژه های فعلی قطعاً آبی باقی نخواهد ماند. بنابراین ، نیاز آب استان باید تأمین شود و برنامه ها متوقف شود ، زیرا وضعیت رودخانه Des بسیار بحرانی است و بدون شک در زمینه ساخت دریاچه بختیاری 2 که 325 متر ارتفاع دارد و یکی از بزرگترین سدها در رودخانه است ، کار کرده است. کشور. جهان

مدیریت کویر

کرامت حافظی ، نماینده کمیته ثبت پرندگان ایران در خوزستان و فعال محیط زیست در زمینه آب ، با تأکید بر لزوم جریان مداوم کم آبی حر توضیح داد: ما برای حر جریان بیولوژیکی و درست است آره ما یک زندگی مستمر می خواهیم. گزارش ها می گویند هنگامی که زمین مرطوب یا یک متر عمق دارد ، بخشی از قسمت های کم آب تالاب در نظر گرفته می شود و این تا زمانی است که حر باید عمق طبیعی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  عرضه قند دولتی در ماه مبارک رمضان 16 / کیلویی چند شکر؟

معمای پیچیده هورالعظیم / از مرگ گاومیش ها تا خاموش شدن نیروگاه ها

وی افزود: اکنون آبی برای حر برخی برای جشن نمی آیند. حر آنها به 250 میلیون متر مکعب آب و در بهترین حالت فقط به 40 تا 50 درصد آب تخلیه شده نیاز دارند حر می رسد و بقیه آبخوان ها آب را جذب می کنند ، بخشی وارد نهرهای کشاورزان می شود و بیشتر در این دمای بالا تبخیر می شود. آب و برق خوزستان مسئول تمام آبهای سطحی و زیرزمینی است و متولیان مدیریت آب از استانهای کویری هستند.

فصل تنش آبی و انتقال دولت

Seed Karim حسینی ، نماینده مردم اهواز ، حمیدیا ، کارون و کارون بووی “ما باید انصاف انتخاب خود را در نظر بگیریم ، زیرا وقتی یک غیر روحانی وجود دارد ، این یک ظلم است و اگر یک برنامه انتقال آب در سال گذشته لغو نشود ، وظیفه نماینده است که بر این انتخاب و انتصاب نظارت کند ، “وی گفت. ما پروژه هایی را که روی میز وزارت انرژی و محیط زیست بود متوقف کردیم و اکنون فصل تنش در آب و انتقال دولت است.

در جستجوی راه حل

طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، فعالان محیط زیست در اهواز و جامعه دامداران و دامداران و حتی برخی از اعضای مجلس خواستار آزادی هر چه سریعتر حق هستند آره وحشت بزرگ اما مدیر سد و نیروگاه کرخه نسبت به بحران این سد هشدار می دهد و می گوید: “به دلیل وضعیت سد کرخه و مقدار کم آب در مخزن آن ، ممکن است نیروگاه های سد را از دست بدهیم و برق تولید نکنیم. “

مسئولان سد و نیروگاه کرخه معتقدند که اولویت اول سد کرخه تأمین آب آشامیدنی مردم است ، نه دام و تالاب ، بنابراین مشخص نیست که چه کسی یا سازمان و نهاد می توانند معمای پیچیده را حل کنند. عالی من اجازه میدهم.

دیدگاهتان را بنویسید