Delta Corona پایتخت پایتخت است



روزنامه ایران روز چهارشنبه (14 ژوئیه) گزارشی در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش بی سابقه تعداد بیماران در اوج پنجم بیماری عروق کرونر قلب ارائه داد و نوشت: در همان زمان ، هنگامی که عادی سازی تعداد افراد آلوده به ویروس تاج با یک سویه غالب ، دلتای هند ، روز به روز رکورد زد. از طرف دیگر ، اگرچه 214،111 دوز در 24 ساعت قبل از روز قبل تزریق شد ، روند بیماران حتی بیشتر پیشرفت می کند. شب گذشته 22،750 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور شناسایی شد.

تعداد بیماران بسیار جدی از دیروز برای چهاردهمین روز متوالی افزایش یافته است و فقط در این دو هفته 690 نفر به لیست بیماران جدی اضافه شده اند ، در حالی که با این روند رو به رشد روزانه به طور متوسط ​​90 بیمار در حال افزایش است این هفته. افزایش بی سابقه تعداد عروق کرونر فقط در چند هفته اول اوج فعلی نشانگر آغاز چشمگیر اوج جدید است.

طبق پیش بینی ستاد مقابله با تاجگذاری در تهران ؛ در پایان هفته شاهد رشد آماری شاخص های بیمارستانی و سرپایی خواهیم بود. با این حال ، نقض پروتکل در برابر فشار خطرناک دلتا علی رغم محدودیت های زیاد در مورد قرمز ، همچنان ادامه دارد. رویدادهای آینده مانند عید قربان و غدیر و احتمال افزایش تعداد مهمانی ها و دورهمی ها نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

واردات 7 میلیون واکسن در هفته های آینده
همزمان با شیوع ویروس دلتا ، و اگرچه وضعیت در برخی از استانهای جنوبی بسیار بحرانی است ، اما گزارش شده است که تزریق واکسن و واردات بعدی واکسن در روزهای آینده افزایش یافته است. به گفته سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت ؛ تا به امروز ، در مجموع 2.7 میلیون دوز واکسن توزیع شده است و 40000 دوز واکسن برکت بین دانشگاه های پزشکی توزیع می شود. هفته آینده حدود 2.9 میلیون دوز واکسن تحویل داده می شود و یک محموله واکسن نیز روز پنجشنبه وارد می شود. در این هفته و هفته آینده در مجموع 7 میلیون دوز واکسن وارداتی خواهیم داشت.

انبساط دلتا با سوئیچ های پروتکل
امروزه پروتکل های بهداشتی توسط اصناف ، مشاغل و مردم در هر نقطه از شهر نقض می شوند. پارک ها ، رستوران ها و کافه ها طبق معمول شلوغ است و به دلیل سفرهای تابستانی ، افزایش تقاضا برای این سفرها و حتی دفاتر بخش خصوصی ، علی رغم محدودیت های سفر از راه دور ، پروتکل های خدمات بهداشتی ملی ، پایانه های مسافربری شلوغ است. تاج در حال دور زدن است و علی رغم افزایش بستری شدن در بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی ، ما همچنان شاهد دور زدن روش های نامه های بهداشتی هستیم.

بیشتر بخوانید  راهکاری برای نمایش اطلاعات هر گوشی روی تلویزیون

آقای پروری صاحب یکی از مارک های لباس در تهران است. “او برای دومین بار تاج گذاری کرده و در حال بهبود است. به گفته وی ، او تاج داخل فروشگاه را گرفت تا مشتریان بتوانند بدون ماسک به فروشگاه او بروند:” فروشگاه ما حتی پس از اعلام تعطیلی باز بود. اینها همه اصناف بودند. به هر حال ما علاوه بر حقوق ستاد کل ، چک های برگشتی نیز داریم. تعطیل نکردیم در تمام این مدت هیچ کس نیامد که چرا فروشگاه تعطیل نیست. چون اگر آنها از چهار طرف خیابان بیایند مجبورند همه را مهر و موم کنند. “البته ، مردم رعایت نمی کنند. ما در فروشگاه نوشتیم که شما نباید بدون ماسک وارد شوید. ما تماشا می کنیم ، اما مردم ماسک نمی زنند. کارکنان من که نمی توانند ماسک را مجبور کنند و با مردم دست بدهند “

نسترن حمیدنیا 34 ساله است و مشاور املاک است. او به ما می گوید که چگونه بیمار شده است: “ما فردای عید هیچ ملکی را نبستیم. این فصل نقل و انتقالات است و سرمان خیلی شلوغ است. ما همه اینها را در سال مگس پرواز می کنیم تا اینکه تابستان فرا برسد زیرا کمیسیون های خوبی دریافت می کنیم. به همین دلیل املاک و مستغلات بسته نیستند. مشتریان املاک و مستغلات انواع مختلفی از افراد هستند. ما نمی توانیم مشتریان خود را رد کنیم زیرا آنها خود را مبدل نکرده اند. بدون پوشش و ماسک ، همه 9 متری وارد فروشگاه می شوند. تاج را در یکی از این جلسات رهن و املاک گرفتم. روز بعد ، وقتی مشتری برای امضای قرارداد نیامده بود ، فهمیدم که او تاج را گرفته است. چند روز بعد ، علائم من شروع شد. مشاور هم دست من را گرفت. ما در کل 6 نفر بودیم و 4 نفر گرفتار شدیم. دو نفر دیگر نیز گفتند که آنها ناقل هستند. همسر و پدر آنها ازدواج کردند. وضعیت دو نفر از مشاوران بسیار بد بود و آنها چندین روز در بیمارستان بستری بودند. “شنیدم هنوز یکی از آنها ترخیص نشده و ریه های وی تحت تأثیر قرار گرفته است.”

مردم با افزایش نکات تاج بی تفاوت می شوند
احمد مهری؛ متخصص اپیدمیولوژی و متخصص بهداشت عمومی در مورد علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مورد مردم در ایران توضیح داد: ماهیت اپیدمی بیماری تنفسی این است که با افزایش تعداد بیماران پیشرفت می کند ، بیماری به اوج خود می رسد و سپس با افزایش پایبندی به پروتکل های بهداشتی ، رشد بیماران متوقف می شود. بین شروع هر اوج دو تا سه ماه فاصله وجود دارد که به چندین موضوع بستگی دارد: تشخیص فعال ، شناسایی موارد مشکوک و گروه های بیماری و اختلال در زنجیره انتقال بیماری.

بیشتر بخوانید  کشف نوزاد در سطل زباله این بار در بروجرد

مهری با اشاره به پیک های متعدد می گوید: “با افزایش تعداد قله ها ، مردم از رفتارهای سالم خسته می شوند و به عنوان مثال احساس خطر شیوع بیماری در جامعه کاهش می یابد.” از افرادی که یک بار به ویروس تاج آلوده شده اند یا ناقل بیماری هستند و ماسک ها را کنار گذاشته اند به بهانه اینکه “من تاج را قبول نمی کنم” از ماسک استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه “این موضوع عدم انطباق با پروتکل های بهداشت عمومی است” ، افزود: مقصر ، کسانی که می خواهند تجمعات و کنفرانس ها را برگزار کنند ، از حساسیت مردم به اقدامات بهداشتی کاسته اند. سهم فعلی و کشنده تاج در شرایط فعلی ایجاد اجتماعات و دورهمی ها است. بعضی اوقات رفتار مدیران و سیاستمداران در مدیریت تاج متناقض است و این باعث کاهش انطباق با پروتکل می شود. به عنوان مثال ، در سیستم حمل و نقل عمومی ، شرایط مسافت مساعد نیست. مسئولیت مداخله وزارت بهداشت از 20 تا 30 درصد است و مابقی به عهده سایر نهادهایی است که باید مراقب اجرای قانون باشند.

این کارشناس بهداشت عمومی همچنین به کمبود پرسنل بهداشتی برای نظارت بر اجرای پروتکل ها اشاره و خاطرنشان کرد: ساختار سیستم بهداشتی درمانی مبتنی بر درمان است ، یعنی. کمبود پرسنل بهداشتی برای بازرسی ، آزمایش و مراقبت های مرزی هرگز در سیستم مراقبت های بهداشتی احساس نمی شود ، اما وقتی بیمارستان ها تعداد بیماران افزایش می یابد و کمبود کادر پزشکی وجود دارد. در حالی که مراقبت های مرزی باید قبل از وقوع اوج رویداد افزایش یابد ، ما باید مطابقت با پروتکل های بهداشتی را افزایش دهیم. ما از نظر خدمات تشخیصی و آزمایشات با کمبود نیرو ، بازرسان بهداشت و کارشناسان بهداشت روبرو هستیم. در زمینه بازرسی ها ، ما نیز کمبود نیرو داریم. حداقل یک نیروی بهداشتی در استان تهران وجود دارد. این افراد نمی توانند همه بازرسی ها را انجام دهند زیرا سیستم بهداشتی اثرات این مورد را در جای دیگر می بیند و کمبودی را احساس نمی کند.

مهری گفت: “هزینه هر تخت بیمارستان در بخش مراقبت های ویژه بیش از 3 تا 5 میلیون دلار برای هر بیمار است.” حقوق یک کارگر بهداشتی در کشور بین 3 تا 6 میلیون تن است. ما مدیریت منابع مالی را اشتباه درک کردیم. اگر برای تأمین کارمندان بهداشت و حمایت از اصناف قرمز هزینه کنیم ، از هزینه های میلیاردی در بیمارستان ها خودداری خواهیم کرد. باید بپذیریم که مردم خسته اند. قرار دادن ماسک در گرما دشوار است ، اما هنوز مهمترین مداخله پیروی از پروتکل ها است ، تا زمانی که با واکسیناسیون به ایمنی مطلوب نرسیم ، باید پروتکل ها را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید  فال ابجد | فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

اجرای 75٪ پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی
عباس پاشا؛ معاون توسعه انسانی استاندار تهران به ایران گفت که بخش دولتی تهران حدود 600000 نفر شاغل دارد كه در دو هفته گذشته به دو بخش تقسیم شده اند: فعالیت های اصلی و فعالیت های عادی. در گروه دوم ، فقط 30٪ از کارکنان حق بازدید حضوری از محل کار خود را دارند و افرادی که برای کار می آیند عمدتا از گروه اول هستند ، یعنی. مشاغل اصلی مانند بانک ها ، بیمارستان ها ؛ دفاتر و اسناد ثبت مالیات وجود دارد که بسته به نیاز حتی در روزهای جمعه و روزهای تعطیل باید در آن حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد که فعالیت های خدمات عمومی و م institutionsسسات به طور مداوم کنترل می شود و تخلفات از طریق سامانه شماره 111 سمد به اداره بازرسی استان گزارش می شود ؛ وی تأکید می کند: میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی به دلیل شدت نظارت و تأکید بر استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی بیش از 75 درصد است. وی درباره تخلفات احتمالی طی این دو هفته می گوید: تعداد گزارشات از دستگاه های مختلف زیاد نبود ، اما می توان گفت که بانک ها در راس این گزارش ها بودند. البته بیشتر این تخلفات به دلیل عدم استفاده از 50٪ سفرهای طولانی مدت در بانک ها است.

اهدای واکسن Astraznka به ایران از ژاپن
توشیمیتسو موتگی ، وزیر امور خارجه ژاپن دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که کشورش قصد دارد در مجموع 6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به سه کشور اهدا کند که در آینده نزدیک آنها را ارسال خواهد کرد. به گزارش ایسنا ، به نقل از کیودو ، رضا ذبیب ، مدیرکل امور خارجه آسیا و اقیانوسیه نیز در توئیتی نوشت: ژاپن امروز اعلام کرد که 2.9 میلیون دوز واکسن به جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد 22 میلیون یورو برای حمایت از سازمانهای بشردوستانه در ایران و پاکستان اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید