زندگی کدام شهدا در سریال خواهد بود؟ / از شهید باکری و بروجردی گرفته تا صیاد شیرازی و نادر مهدوی


آژانس فارس – گروه رادیو و تلویزیون: لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه شیوه زندگی شهدا برای نسل آینده یکی از موضوعاتی است که باید در برنامه ریزی های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور مورد توجه جدی قرار گیرد و در این بین رسانه ملی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در حقیقت ، هیچ پنهانی نیست که بازآفرینی زندگی شهدا در ابعاد و زوایای مختلف ، به ویژه از جنبه های معنوی آن ، در روند زندگی و شخصیت جوانان مثمر ثمر خواهد بود. شیوه زندگی شهدا برای نسل جوان قابل توجه است و بعد انگیزشی و معرفی شهدا در ارائه شیوه زندگی مناسب پیوند مثبت و معناداری خواهد داشت ، بنابراین شاهد تولید و نگارش آثار در زمینه معرفی شهدای مشهور کشور در رسانه ملی.

** عکس از زندگی شهید باکری در “عاشورا”

مجموعه تلویزیونی “عاشورا” با موضوع زندگی “شهید باکری” در 7 قسمت تولید می شود. این سریال توسط ابوالفضل صفری تولید می شود که پیش از این کارهای متنوع و استراتژیکی را در کارنامه خود ساخته است و هادی حجازی فر به عنوان اولین تلاش که کارگردانی

این سریال در مرکز سیمافیلم ساخته می شود و هادی هدجازی فر علاوه بر کارگردانی سریال ، نقش شهید باکری را نیز بازی می کند.

مجموعه هفت قسمتی شهید باکری به یک دوره زمانی مشخص از زندگی تا شهادت این شهید و همراهانش می پردازد ، سریالی که هر قسمت از کار به یکی از همراهان شهید باکری اختصاص دارد.

در این مجموعه لشکر عاشورا و رشادت های رزمندگان این لشکر بررسی می شود که از این تعداد 1800 نفر برای محاکمات رو در رو انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید  تصاویر پایانی لحظه وقوع سیل مهیب در آدورف آلمان + فیلم

فیلمبرداری سریال “شهید باکری” به کارگردانی هادی هجازی فر و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری در حال انجام است و در آخرین روزهای فیلمبرداری انجام می شود.

پس از فیلمبرداری از قسمتهای تهران ، فیلمبرداری در استان ارومیه وی در ادامه گفت: پس از فیلمبرداری ارومیه و زنجان ، تیم سازنده شهید باکری ضبط صحنه هایی از جبهه را در منطقه خوزستان آغاز کردند.

سرانجام 80 نفر از تیم مدیریت پروژه که تا حدودی به شهدای عملیات بدر و خیبر شباهت دارند. آزمون بازیگری و 40 نفر به عنوان نامزد نهایی شخصیت های اصلی و فرعی سریال “شهدای باکری” شناخته شدند.

پیش از این حجازی فر درباره سریال عاشورا گفته بود: ما هنوز هم با کمی احتیاط درباره این سریال صحبت می کنیم. زیرا پروژه دشوار است و حساسیت خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: درباره زندگی وی تحقیق و تحریری انجام شده است و ما در حال تحقیق و تألیف وی هستیم ، متن این مجموعه به نتیجه رسیده است و برای لشکر 31 عاشورا به ویژه مهدی و حمید باکری است که باید در آن گنجانده شود. به 7 قسمت “

** شهید بروجردی

خبر تولید سریال شهید بروجردی توسط حسین تراب نژاد به تهیه کنندگی علی آشتیانی پور به مناسبت سالروز آزادسازی هورامشهر منتشر شد. شهید محمد بروجردی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است و تاکنون گروه های مختلف سعی در ساخت سریال و فیلم از زندگی شهید داشته اند که هنوز محقق نشده است.

سرانجام همراه با تحقیق درباره این چهره آشنا دفاع مقدس ، فیلمنامه این سریال با حسین ترابنژاد آغاز شد.

بیشتر بخوانید  حوادث ویژه در 24 ساعت گذشته در اصفهان 7 مصدوم برجای گذاشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

این شهید بزرگوار علاوه بر حضور م struggثر و مبارزاتی در انقلاب ، پس از انقلاب نیز به سپاه پیوست و از اولین افرادی بود که سپاه را ایجاد کرد و تا لحظه شهادت قهرمانانه خود در جبهه ها حضور داشت.

در این مجموعه که در مرکز سیمافیلم در حال تولید است ، سعی شده است تا به حضور موثر این شهید در مقاطع مختلف بسیار توجه شود ، هنوز کارگردان این اثر انتخاب نشده است.

** شهید صیاد شیرازی

خبر ساخت سریال شهید سرلشکر صیاد شیرازی امسال در سالگرد شهادت وی (11 آوریل) منتشر شد. این سریال به تهیه کنندگی حبیب ولی نژاد تولید می شود. حسین حسنی مسئول نویسندگان این مجموعه است. این نیاز به تحقیق دارد زیرا این شهید بزرگوار از بزرگان ارتش و جبهه های جنگ بود.

وی هم در انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس نقش اصلی را ایفا کرد. برای خلق اثری برای این شهید بزرگوار باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود.

شهید سرلشکر علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران وی در هشت سال دفاع مقدس در چندین عملیات شرکت کرد. شهید صیاد شیرازی که در طول جنگ فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشت ، در سالهای پس از جنگ جانشین وی شد. ستاد کل نیروهای مسلح سرانجام در تاریخ 11 آوریل 1999 ، در اثر ضربات بیشماری که در جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مرصاد به بدن منافقین وارد کرد ، در مقابل منزل خود توسط گروهک منافق کشته شد.

** شهید نادر مهدوی

بیشتر بخوانید  گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه نیجر/ تأکید بر توسعه مناسبات با آفریقا

مجموعه ای با محوریت رشادت های شهید نادر مهدوی نیز در برنامه تولید مرکز سیمافیلم است. مهدی شفیعی تهیه کننده این مجموعه در مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس تأکید کرد: برای مطالعه این مجموعه با استناد به منابع مکتوب و همچنین جمع آوری اسناد ویدئویی نادر مهدوی و یارانش در رویارویی با نیروهای آمریکایی و همچنین محافظت از منطقه آبی کشور در برابر قهرمانان دریا که مدتها پیش توسط ماریام امینی تمام شد.

این سریال توسط داریوش مختاری آغاز شد که چندین سریال نوشت. مضمون این مجموعه مخالفت با اسراف آمریکا در خلیج فارس توسط قهرمانان سپاه و ارتش متمرکز بر شهید نادر مهدوی و همرزمانش خواهد بود.

شهید نادر مهدوی ، فرمانده نیروی دریایی ذوالفقار ، مرتبط با منطقه دوم نیروی دریایی انقلاب اسلامی از سپاه پاسداری می کند بود. وی در 7 اکتبر 1987 در طی چند ساعت درگیری با کشتی ها و هلی کوپترهای آمریکایی کشته شد. نادر مهدوی یک فروند بالگرد آمریکایی سوپرکوبرا را سرنگون کرد.

اکنون باید ببینیم که این آثار که هر یک توسط یک گروه سازنده دنبال می شوند ، تا چه اندازه می توانند در ارائه موفق این شهدا به نسل جوان نقش داشته باشند. پیش از این سریال یدولا صمدی شهید بابایی با نام “شوق پرواز” در ارائه و ارائه زندگی این شهید بزرگوار بسیار مثر بود و اخیراً نیز سریال “صبح آخر” با محوریت شهریاری شبکه سیما را بسازید آماده.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید