پیش بینی ورود 500000 عابر پیاده به مشهد در دهه گذشته در صفر



ایسنا / خراسان رضوی سخنگوی انجمن عبادت رضا (ع) گفت: ما تخمین می زنیم که بیش از 500000 زائر مانند سال 1998 به مشهد بیایند که به دلیل شرایط کرونر ، تعداد انحرافات باید افزایش یابد.

حسین رضایی در گفت وگو با ایسنا ، به مناسبت ورود زائران امام رضا (ع) به مناسبت شهادت امام جواد (ع) در مشهد ، اظهار داشت: 1020 زائر از شهرهای مختلف در روز مشهد دیدار کردند شهادت امام جواد (ع). علاوه بر پیاده روی زائران از شهرها و روستاهای اطراف به مشهد ، حدود 650 عابر پیاده از تهران و کاروانهای 100 ، 120 و 150 نفری به مشهد و از شهرهای سبزوار و نیشابور سفر کردند. این زائران سفر خود را با پای پیاده از ملك آباد آغاز كردند كه حدود 30 كیلومتر با مشهد فاصله دارد.

وی افزود: سه موکب ثابت امام حسن محتبی (ع) ، مسجد بینالود و زیارتگاه امام هادی (ع) که فضای زیادی دارند ، در مسیر مشهد به نیشابور قرار دارند. این سه موکب می تواند تا هزار تا 1500 نفر را در خود جای دهد. زائران پیاده روی معمولاً در مشهد متوقف نمی شوند و پس از عبادت برمی گردند. کسانی که در مشهد اقامت دارند نیز از هتل ها و اقامتگاه های مجاز استفاده می کنند.

سخنگوی انجمن زائران امام رضا (ع) در مورد برنامه آینده زائران در مشهد گفت: دلیل بعدی که زائران را پیاده خواهیم برد در دهه اخیر صفر بوده است. در سال 1998 بیش از 500000 زائر در قالب 2،600 کاروان از 24 استان وارد مشهد شدند. ما در صورت دریافت مجوزهای لازم و افزایش خدمات در طول مسیر ، امسال در مشهد پذیرای بیش از 500000 زائر هستیم.

بیشتر بخوانید  رژیم صهیونیستی در حال ساخت 510 واحد مسکونی در قسمت جنوبی کرانه باختری است

رضایی یادآور شد: از آنجا که آستان قدس رضوی امکانات خوبی را برای نمازگزاران حرم رضوی فراهم می کند ، باید برنامه ریزی خوبی برای عابران پیاده نیز داشته باشیم. تعداد موکب ها در سال 1998 در مقایسه با سال 1997 حدود 26 درصد افزایش یافته است. با توجه به شرایط فعلی کرونر ، تعداد موکب ها باید در مقایسه با سال 1998 افزایش یابد. البته تا دهه آخر ماه صفر هنوز مسیری طولانی در پیش است. و ما توانایی برنامه ریزی خوب این را داریم.

وی گفت: کلیه کاروان های مستقر در مشهد ملزم به اخذ مجوز از شورای هیئت های مذهبی و فرماندار هستند. ایثارگران مسافتی را طی می کنند که مشکلی برای سلامتی نخواهد بود. حضور و پذیرایی آنها در موکب ها معمولاً در فضای باز انجام می شود. سفر زائران به شهادت امام جواد (ع) و ولادت امام رضا (ع) به مشهد یک روز بود و آنها مجبور نبودند مدت طولانی در موکب ها استراحت کنند ، اما در دهه گذشته از ابتدا ، اقدامات مشاوره ای باید انجام شود. ما ارگانهای مختلفی هستیم.

سخنگوی انجمن پرستش امام رضا (ع) گفت: از نمازگزاران می خواهیم که از شهرهای دور به مشهد سفر نکنند و سفر خود را با پای پیاده از شهرهای نزدیک مشهد آغاز کنند تا در بین راه دچار مشکل بهداشتی و تاج گذاری شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید