بیلهای شهید: ما مدیون انقلاب هستیم و باید خدا را شاکر این نعمت باشیم + صدای منتشر نشده


آژانس فارس – گروه حماسه و مقاومت: غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات های فتح المبین ، رمضان و بیت المقدس نقشی موثر و فعال داشت. وی معاون فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود و از چگونگی قدرت یافتن ایران اسلامی در اواسط عملیات بیت المقدس در میان رفقای خود در اردوگاه نصر برابر با هفتم اردیبهشت ماه سال 61 گفت

آنچه در زیر می شنوید نقل قول های منتشر نشده از آن است شهید حسن باقری فارس این صوت تاریخی را برای اولین بار منتشر کرده است:

اکنون خط و اتصال برای ما روشن است ، هیچ ابهامی برای ما وجود ندارد ، ما نمی توانیم بهانه بگیریم ، یعنی در روز قیامت دلایلی از این قبیل در اینجا نیست ، کافی است که ناسپاس باشد ، خدای ناکرده ، می آید به قلب ما که مادربزرگ! آیا این مورد است؟ در هر صورت ، باید بدانیم که این را مدیون خداوند هستیم و مدیون این انقلاب هستیم ، هر چقدر هم که تلاش کنیم ، استدلال سعدی مبنی بر اینکه “هر نفسی که غرق می شود چیست؟” هر نفسی که می خواهیم به شکر بدهیم قند متفاوتی دارد. یعنی هر دقیقه که به عمر این انقلاب اضافه شود و ما در این انقلاب باقی بمانیم ، وظیفه و مسئولیت سنگین تری بر عهده ماست.

در مورد عملیات

عملیات بیت المقدس یا الی بیت المقدس بزرگترین عملیات نیروهای مسلح ایران در هشت سال دفاع مقدس است. این عملیات با عبارت و رمز “بسم الله الرحمن الرحیم” به مدت 30 دقیقه در صبح 30 مه 1961 انجام شد. بسم الله القاسم الجبارین یا علی بن ابیطالب “با فرماندهی شهید سرلشکر علی صیاد شیرازی آغاز شد و 3 هفته به طول انجامید.

بیشتر بخوانید  شهاب‌باران آسمان در 21 مرداد

عملیات بیت المقدس به چهار دوره تقسیم شد که مرحله چهارم آن در ساعت 10:30 بعد از ظهر در تاریخ 1 ژوئن 1961 در تلاش برای آزادسازی هورامشهر آغاز شد و سرانجام در 23 ژوئن 1961 ، مبارزان اسلامی موفق شدند کنترل کامل خود را به دست بگیرند. شهر خرمشهر – شهری را آزاد کنید که از روزهای اول جنگ توسط ارتش عراق اشغال شده است.

در این عملیات 5038 کیلومتر مربع زمین توسط آن اشغال شده است ارتش عراق شهرهای هورامشهر ، هویزه ، پادگان حمید و جاده اهواز – هورامشهر آزاد شدند. شهرهای اهواز ، حمیدیه و سوسنگرد نیز مورد حملات توپخانه ارتش عراق قرار گرفتند. با این وجود ، در طی سه هفته جنگ ، حدود 19000 سرباز عراقی به اسارت ایران درآمدند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید