نماز جمعه جایزه حج را دارد / رسانه ها باید فضائل یک نماز را توضیح دهند



ایسنا / گیلان امام جمعه املش از اصحاب رسانه خواست که توانایی ها و فضایل نماز جمعه در جامعه را تبیین کنند و توضیح داد: همانطور که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود ، نماز جمعه ثواب حج دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی رنجبر در جمع خبرنگاران با استناد به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اظهار داشت: طبق آیات و روایات ، نماز جمعه از امکانات و فضیلت های بسیاری برخوردار است.

وی از رسانه ها خواست تا ظرفیت و فضایل نماز جمعه در جامعه را تبیین کنند و گفت: همانطور که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود ، نماز جمعه جایزه حج و در نتیجه تقارن 5 اوت با ماه ذی را دارد. الحجه فرصت خوبی برای بهره مندی از آن است. یکی از آثار معنوی و برکات این وظیفه عبادت و سیاست است.

امام جمعه املش وحدت و تقریب را از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه می داند و می گوید: ائمه جمعه هر هفته با استفاده از سکوی نماز جمعه مشکلات شهر را بازگو می کنند و خواسته های مردم را به کارکنان انتقال می دهند.

حجت الاسلام رنجبر مهمترین محور نماز جمعه را جذب جوانان می داند و خاطرنشان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری حضور جوانان در نماز جمعه است زیرا دشمن در فکر جوانان برای کاهش وضعیت این پرستش معنوی. برای جذب جوانان در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تشویق جوانان ، به ویژه جوانان برجسته و نخبه در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و غیره ، یادآور شد: جایگاه انسان در روز قیامت به اندازه حضور وی در نماز جمعه افزایش می یابد و بنابراین باید از رسانه برای ایجاد محتوا در فضیلت نماز جمعه ، ماکام استفاده شود

بیشتر بخوانید  رشد 34962 واحد در شاخص بورس اوراق بهادار تهران / ارزش معاملات در هر دو بازار از 8 تریلیون تن گذشت

ایمان از جمعه املش با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت پنجم مرداد در این شهرستان خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهید سید محسن علوی اولین شهیدی که نماز جمعه را اقامه کرد ، دیدار با خانواده های معظم شهدا ، گلزارهای حجت الاسلام و المشول حسن رهبری املشی ، اولین جمعه امام مرحوم املش و اقامه نماز در مسجد مشترک پنجم مرداد از جمله این برنامه هاست.

وی مسابقات تنیس روی میز ، والیبال و فوتبال ، نقاشی ، عکاسی و کتابخوانی به مناسبت پنجم مرداد را اعلام کرد و افزود: تزئین شهر ، برپایی میز خدمت قبل از جمعه اول نماز مرداد ، شکرگذاری از امام و کارکنان 10 مسجد فعال این شهرستان ، صحبت از دستاوردهای ستاد اقامه نماز “املش” در روز جمعه ، مشارکت در ساخت مسکن محرومان ، اهدای کتاب به زائران ، اهدای جهیزیه به جوانان و … از دیگر برنامه ها است. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید