ایندیپندنت: رژیم آل خلیفه شکنجه معترضان را تشدید کرده است


به گزارش گروه بین الملل فارس ، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از شش برابر افزایش احکام اعدام در بحرین وی همچنین به تشدید شکنجه معترضان در کشور کوچما از خلیج فارس اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: “احكام اعدام در بحرین از ابتدای بهار عربی 600 درصد افزایش یافته و استفاده از شكنجه به شدت افزایش یافته است.”

در این گزارش آمده است خانواده کسانی که اعضای آنها به اعدام محکوم شدند ، از “کابوس” هایی که با آن روبرو شده اند صحبت کردند.

در حالی که شش برابر افزایش در احکام اعدام در حال وقوع است انگلستان میلیون ها پوند (واحد پول انگلیس) از پولی که مودیان انگلیس به کشور کوچک خلیج فارس برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور پرداخت می کنند.

افزایش چشمگیر شکنجه معترضین در بحرین از سال 2011 تاکنون

براساس گزارش مشترک منتشر شده توسط یک سازمان انگلیسی و یک سازمان حقوق بشری در بحرین ، از زمان آغاز اعتراضات بهار عربی در بحرین در سال 2011 ، 51 حکم اعدام در این کشور کوچک خلیج فارس صادر شده است. در دهه گذشته تنها هفت حکم اعدام صادر شده است.

این گزارش همچنین خاطر نشان می کند که استفاده از شکنجه در کشور از سال 2011 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این گزارش امروز سه شنبه ، همزمان با سالگرد حکم دادگاه بحرین در مورد تأیید مجازات اعدام محمد رمضان و حسین موسی منتشر شد. دو تبعه بحرین ، یکی در فرودگاه و دیگری در راننده هتل ، در اعتراضات سال 2011 شرکت کردند و در سال 2014 به اتهام کشتن یک افسر پلیس در یک سو assass قصد دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید  خودکشی نفیسه روشن در دریا

دادگاه بحرین شواهد عملی در رابطه با ارتباط دو شهروند بحرینی با قتل ارائه نکرده است ، که توسط پیت وتربی از کمیته حقوق بشر انگلیس و ولز تأیید شد.

به رسمیت شناختن مخالفان در بحرین تحت شکنجه انجام می شود

این دو بحرینی گفتند که در حالی که چشم بند داشتند ، آنها را شکنجه کرده و با میله های آهنین مورد ضرب و شتم قرار دادند. حسین گفت که مورد آزار جنسی قرار گرفته است تجاوز او را تهدید کردند و از آب و غذا محروم کردند.

مقامات بحرین هرگونه شکنجه در مورد بازداشت شدگان را انکار کرده اند.

ماه گذشته ، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد با تأکید بر این که این فعالان ، از بحرین خواستند که این دو فعال را آزاد و غرامت کند در قالب خودسرانه بازداشت شد.

این دو فعال بحرینی در حال حاضر در انتظار اعدام هستند. از طرف دیگر ، خانواده ها و ناظران بین المللی از اعدام آنها مطلع نخواهند شد.

همسر رمضان ، زینب ، به ایندیپندنت گفت که همه خانواده نگران بودند که شوهرش بدون اطلاع آنها اعدام شود.

وی گفت: “محمد به طور فزاینده ای از یک بیماری روانی رنج می برد و نگران است که بدون اطلاع اعدام شود.” “قلبم می شکند وقتی با او صحبت می کنم و ترس را در صدای او می شنوم.”

زینب ادامه داد: “هفته گذشته او یک پلیس را دید که یک زندانی را برای اعدام همراهی می کرد.” “او برای زندگی خود ترسید و هر وقت اتفاق جدیدی در زندان رخ دهد می ترسد.”

بیشتر بخوانید  نصراللهی:برخی از رسانه‌های کشور در تراز انقلاب اسلامی و مردم نیستند- اخبار رسانه - اخبار اجتماعی تسنیم

وی گفت که کابوس می بیند و فرزندانش مدام از او می پرسند که چه زمانی پدرشان به خانه برمی گردد.

زینب گفت: “ما نمی دانیم کی بیدار می شویم و می شنویم همسرم اعدام می شود.” وی در دادگاه همه درخواستهای خود را از دست داد و حکم اعدام وی نهایی شد. به همین دلیل دعا می کنیم که اعدام هر روز انجام نشود. اگر چند روز صدای محمد را نشنوم نگران می شوم. “این افتضاح است و ما همیشه نگران بدترین موارد هستیم.”

وی از دولت انگلیس خواست تا آموزش و تأمین بودجه نهادهای بحرین را که افرادی مانند همسرش را شکنجه می کنند ، متوقف کند.

زینب افزود: چرا دولت انگلیس تقاضای سازمان ملل برای آزادی فوری همسرم را افزایش نمی دهد؟ چرا آنها شکنجه هایی را که همسرم متحمل شده محکوم نمی کنند؟ “از نظر من ، سکوت انگلیس همدردی آنها با دولت بحرین را نشان می دهد.”

براساس این گزارش ، همه کسانی که از سال 2011 به اعدام محکوم شده اند ، گفته اند که آنها شکنجه شده اند.

در این گزارش آمده است ، هر 26 مردی كه در حال حاضر با اعدام قریب الوقوع روبرو هستند ، گفتند كه مجبور به اعتراف به شكنجه شده اند.

رژیم بحرین با اعدام مخالفان خود انتقام می گیرد

احمد الوادایی ، مدیر انستیتوی دموکراسی و حقوق بشر بحرین گفت: “محکومیت اعدام بازماندگان شکنجه اقدامی فجیع انتقام جویی توسط رژیم بحرین از مخالفان خود است.”

وی گفت: “دولت انگلیس در حال آموزش موسساتی برای تسهیل مجازات اعدام برای زندانیان سیاسی مانند محمد و حسین است و دولت انگلیس وظیفه اخلاقی دارد که خیلی زود علیه این بی عدالتی صحبت کند.”

بیشتر بخوانید  رپورتاژ شبکه من‌وتو برای مدیرعامل سابق شستا

موسسه انگلیس ، که در انتشار این گزارش دخیل است ، همچنین خواستار اقدام دولت انگلیس شد و تأکید کرد که انگلیس باید به درخواست سازمان ملل برای آزادی فوری موسی و رمضان بپیوندد و لندن باید مجازات اعدام و مجازات شکنجه را محکوم کند.

مدیر مituteسسه ، هریت مک کالوک ، به ایندیپندنت گفت: “اگرچه دولت انگلیس گفته است که در هر شرایطی با استفاده از شکنجه مخالف است ، اما از رژیم بحرین حمایت می کند و نقض حقوق بشر را نادیده می گیرد.”

ماه گذشته ، پیتر باملی ، وزیر پیشین انگلیس ، از وزیر امور خارجه انگلیس ، دومینیک راب خواست تا همچنان به بررسی اعدام موسی و رمضان در بالاترین سطوح بپردازد.

وی این موضوع را در نامه ای به دومنیک راب مطرح کرد و از دولت بحرین خواست تا این دو تبعه بحرین را عفو کند.

مقامات بحرینی شکنجه زندانیان بحرینی را در زندان رد می کنند و ادعا می کنند که هیچ یک از نیروهای امنیتی آنها شکنجه نکرده اند.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید