راه های روستایی هالخال نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد / تزریق اعتبار برای پوشش محور هالخال در برابر اسلام


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ، سید گانی نظری ، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و داریوش امانی ، نایب رئیس وزیر راه رئیس راهداری کشور امشب از جاده خلخال – اسالم ، جاده اسکارآباد – کوثر و جاده هاشین – سرچام بازدید کرد.

در این بازدید سید غنی نظری اظهار داشت: فاصله قابل توجه بین شهر خلخال و شاخص آسفالت ملی در راه های روستایی مجاز نیست ؛ بنابراین جاده روستای تیل 227 و روستای میانرودان با 220 خانوار هنوز آسفالت نشده است.

وی افزود: جاده روستایی از سوکرآباد به گیوی می تواند شهر کوثر را به جاده اردبیل – سرچم متصل کند و 13 کیلومتر جاده هاشین به سرچام نیاز به کمک ویژه راهداران دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به عملکرد خوب جاده استانی در ساخت بلوار شهید حاج کاظم سلیمانی گفت:

وی در مورد جاده پونل-هالخال گفت: “این جاده نیاز به یک حرکت جدی توسط وزارت راه دارد و قطعاً مناسب نیست که جاده ای که صدها میلیارد تومان هزینه احداث آن می شود ، برای شش ماه از جاده بسته شود. سال “

جاده خلخال به سمت اسلام شاهراه اصلی است و نه فصلی

نظری ادامه داد: مسیر حمل و نقل و گردشگری هالخال به سمت اسلام نیز اصلی و بزرگراهی است نه فصلی ، که در حوضه گیلان به آسفالت احتیاج دارد و یکی از اصلی ترین نیازهای مردم روشنایی این مسیر است.

نماینده مجلس در شهرهای خلخال و کوثر مجلس وی اظهار داشت: تیرهای روشنایی برقی در این مسیر نصب شده است اما در عمل از آنها استفاده نمی شود و به دلیل عدم دید این جاده پرتردد بسیاری از تصادفات رخ می دهد بنابراین لازم است اعتبارات لازم برای این اصلی در نظر گرفته شود جاده. “

بیشتر بخوانید  گروگان‌ها به آغوش خانواده بازگشتند

تزریق اعتبار برای محور خلخال روکش به اسلام

در این بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تحت پوشش قرار دادن محور خالح – اسالم وام ویژه ای در نظر گرفته می شود.

داریوش امانی به محور خلخال به پونل و بسته شدن این جاده پس از شش ماه از سال اشاره کرد و افزود: مطالعات لازم و مطالعات امکان سنجی در طول مسیر انجام می شود و اعتبارات تحقیقاتی لازم برای این بحث فراهم می شود تا ما جاده های بسته را نمی بینید

وی در مورد روشنایی این جاده ها که خواسته اصلی مردم هالخال ، کوثر و تالش است ، گفت: در سال های اخیر اقداماتی انجام شده اما نتیجه مطلوبی نداشته و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این منطقه باید ارائه شود و از مدل بزرگراه اردبیل در طوفان ها و کولاک های شدید یک مدل سازگار استفاده می کند.

مشکلات راههای استان از طریق منابع ملی و استانی حل خواهد شد

رئیس راهداری کشور با اشاره به بازدیدهای خود از جاده های مناطق مختلف استان اردبیل گفت: با توجه به محور شریانی و ترانزیتی بیله سوار و قرارگیری پایانه مرزی ، این بار نیاز به پوشش کافی با تفاهم نامه ای است که با اردبیل منعقد شده است 60٪ “اعتبار لازم از منابع ملی و 40٪ از منابع استانی ، مشکلات در زمینه آسفالت حل خواهد شد.

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید